Bekijk volle/desktop versie : Schaam moment



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

25-12-2011, 17:51
Ik ging met mijn moeder naar de dokter, En ik moest natuurlijk vertalen en de dokter vroeg of mijn moeder nog steeds de pil slikt en hoe vaak zij met mijn vader naar bed ging ik had zoiets van wat is dit voor een vraag hoe moet ik het aan haar vragen. Ik zei wat tegen mijn moeder in het marokkaans en gaf zelf antwoord .


Hebben jullie ook van die schaam of grappige momenten tijdens vertalen van iets voor je ouders.

25-12-2011, 17:53


hep je goed aangepakt meis..

25-12-2011, 17:53
huh? je gaf zelf eigen schatting als antwoord?

lijkt mij wel een dilemma. hoe vraag je zoiets... pil is nog wel te doen maar de tweede vraag.. pfff

25-12-2011, 17:53
Waarom moet de dokter dat nou weten, ik zou zeggen dat ga ik me ma niet vragen

25-12-2011, 17:56



Citaat door nawal-1985:
Ik ging met mijn moeder naar de dokter, En ik moest natuurlijk vertalen en de dokter vroeg of mijn moeder nog steeds de pil slikt en hoe vaak zij met mijn vader naar bed ging ik had zoiets van wat is dit voor een vraag hoe moet ik het aan haar vragen. Ik zei wat tegen mijn moeder in het marokkaans en gaf zelf antwoord .


Hebben jullie ook van die schaam of grappige momenten tijdens vertalen van iets voor je ouders.
OMG

25-12-2011, 17:56
nou ja zeg wat is dat nou weer voor ,n vraag!
vreemde dokter hoor...en waarvoor wilde hij dat weten??

25-12-2011, 18:00

Citaat door athsaynoee:
Zo dat wil ik dus echt niet meemaken, maar dat zal ook niet gebeuren gelukkig aangezien er niemand mee hoeft.
Maar dat je zelf antwoord gaf op die vraag.. en als nou het antwoord belangryk was voor het vaststellen van iets? Je weet het maar nooit..
Dacht ik ook achteraf en mijn moeder zit in overgang. maar ik moest snel handelen ik schaamde me dood, Ik zag me moeder heel raar kijken van ik heb toch niet iets raar hé, het werd heel ongemakkelijk en ze zag het.

Maar ja hoe pak je zoiets aan.

25-12-2011, 18:01

Citaat door gelukkigeleven:
Waarom moet de dokter dat nou weten, ik zou zeggen dat ga ik me ma niet vragen
Misschien is die info nodig om bepaalde klachten te begrijpen.....

25-12-2011, 18:02
Ik had het echt wel aan mijn moeder gevraagd. Schaam me daar niet voor tegenover mijn moeder.
Mijn moeder gaat altijd zelf naar de huisarts/ziekenhuis. Het zal dus niet gebeuren..

25-12-2011, 18:06
dat kan echt genant overkomen maar soms moet je deze schaamte opzy zetten in het belang van haar gezondheid ; een dokter zal ook niet zulke vragen voor de fun gaan stellen ; voor een zo correct mogelyke diagnose te stellen moeten ze ook correcte antwoorden hebben ipv iets te gaan verzinnen

25-12-2011, 18:10
De eerste vraag is geen probleem, maar de tweede zou ik niet durven. Alhoewel ik een hele goede open band met mijn moeder heb.


Ik zat een keer naast mijn vader en was een documentaire op NL1 aan het kijken. En mijn vader vroeg in het chel7a wat zegt die lehram. Dat was een meisje dat een liedje aan het zingen was voor haar overleden vriendje. Waar zijn ouders erbij zaten, ik moest het gaan vertalen. En durfde niet aan mijn vader te zeggen dat ze voor haar overleden vriendje een lied aan het zingen was.Mijn arme vader was geamusseerd aan het kijken Je hoorde haar meskina continue zeggen,ooh lieve paul ik hou van jou..

25-12-2011, 18:12
Ja het is mij ook overkomen maar dan met mijn schoonmoeder,ik heb het haar gewoon gevraagd
ik schaamde me ook heel erg,maar dacht het is toch heel belangrijk voor de arts aangezien
de klachten met haar baarmoeder hadden te maken.

25-12-2011, 18:15


Ik vind het echt niet kunnen dat jij dit hier neerzet,dit was iets tussen jou moeder en haar dokter.Geheimhoudingsplicht emnedem!

25-12-2011, 18:17
pffff zou echt nie willen weten hoevaak mijn moeder nog actief is per week

25-12-2011, 18:19
Haahaha mijn vriendin moest een lijst invullen voor haar moeder van de dokters, moest ze het ook aan haar moeder vragen en dan nog wel in 't Berbers meskiena.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6