Bekijk volle/desktop versie : Advies voor de aanstaande of gehuwde man.



25-12-2011, 14:59
[video=youtube;__4vrgrwCGs]http://www.youtube.com/watch?v=__4vrgrwCGs&feature=related[/video]

25-12-2011, 20:28


Upp mashaAllaah.

ik wordt niet goed van die trouw-topics

25-12-2011, 20:30
Stukje uit dat prachtige film: "Veel van ons denken van hun vrouw(en) ze zijn van ijs. Ze hebben geen gevoel. Ze hebben niets door. Kijk de vrouw is veel zachter dan dat jij je überhaupt kan voorstellen. Wolahi, soms een kleine wind kan haar pijn doen. Alleen al je stem verheffen kan haar al pijn doen."

25-12-2011, 20:35
De profeet sal allaahoe alayhie wa salaam heeft de mannen op het hart gedrukt de vrouwen goed te behandelen!

Verder zei hij ook over de echtgenotes: Ze gehoorzaamt hem als hij iets beveelt, ze maakt hem gelukkig als hij (naar haar) kijkt en ze beschermt zichzelf en zijn bezittingen voor hem

25-12-2011, 20:36


“Een gelovige man behoort een gelovige vrouw niet te haten. Als hij een eigenschap in haar haat, dan vindt hij een andere (eigenschap) van haar waar hij tevreden over is.”

25-12-2011, 20:54
Hoe kan het zijn dat de Profeet (vrede zij met hem) op een hoffelijke wijze omging met zijn vrouwen en hen altijd aansprak op een zoete, liefkozende toon, terwijl de meeste mannen van tegenwoordig hun vrouwen als grofvuil behandelen. Het wordt tijd dat de moslimmannen bij zichzelf te rade gaan en aan hun gedrag beginnen te werken!


Het hebben van een goede gedragscode is een tweerichtingsverkeer, zowel de man als de vrouw dienen zich correct te gedragen tegenover elkaar. Dus gescheld, getier en geweld moeten vermeden worden binnen een relatie. En de mannen die hun vrouwen slecht behandelen zijn zich kennelijk niet bewust van de gunst die Allah hen heeft geschonken. En hetgeen wat ons het meeste stoort is dat sommige mannen zich zeer vriendelijk en welgezind opstellen tegenover hun vrienden, buren en collega’s, maar thuis schijnen zij in een meedogenloos monster te veranderen en het leven van hun vrouwen ondraaglijk te maken. Tegen dit soort mensen wil wij zeggen: “Het zijn jouw vrouw en kinderen die de voorkeur genieten op jouw goede gezindheid, beminnelijkheid, begrip, gezelligheid, kalmte en glimlach.” De Profeet (vrede zij met hem) zegt namelijk: “En de beste onder jullie is degene die zich het beste gedraagt tegenover zijn vrouwen.” (Aboe Dawoed en at-Tirmidhi)

25-12-2011, 21:04
Helaas zijn de vrouwen van tegenwoordig ook niet bepaald 'goed' voor hun mannen.
Vaak zijn ze hem ongehoorzaam, onbeleefd, egoistisch en houden ze geen rekening met wat hun man blij maakt.

Ghayr inshaAllaah, de goede vrouwen zijn er voor de goede mannen en de goede mannen zijn er voor de goede vrouwen en de slechte vrouwen zijn er voor de slechte mannen en de slechte mannen zijn er voor de slechte vrouwen.[/SIZE]

Het begint bij jezelf, en zoals de profeet[SIZE=1] sal allahoe alayhie wa salaam heeft gezegd: degene die goedheid toont zal goedheid ontvangen.
Het klopt dat de mannen misschien ook niet perfect zijn tegenwoordig, alleen wordt er zovaak gesproken over hoe slecht de mannen wel niet zijn en dat er nog heel weinig goede zijn, maarja de goede vrouwen zijn helaas ook met uitsterven bedreigt.

Moge Allaah onze Ummaah versterken en vervolmaken met veel goede mannen en vrouwen, inshaAllaah!

25-12-2011, 21:09

25-12-2011, 21:17
Als ik een getrouwde zuster zie, word ik echt jaloers (positief jaloers)

25-12-2011, 21:21

Citaat door Lid:
Als ik een getrouwde zuster zie, word ik echt jaloers (positief jaloers)


Haha, inshaa Allah zul je ook een goede vrome man krijgen, Amin. Voor iedereen is er een mektab op de wereld inshaa'Allahoe ta3lla, zolang het maar bij positieve jaloezie blijft is het goed, anders bega je een grote zonde en een fout, moge Allah ons behoeden , Amin,

Je moet voor je zuster/broeder wensen wat je voor jezelf wenst en dan pas ben je echt een moslim of moslima, alhamdoelilaah.

Moge Allah jou een goeie man geven, Amin

Ik heb ook heel lang moeten wachten hoor, echt met heel veel tranen hahaha echt werd gek, maar nu alhamdoelilaah, is het goed inshaa Allah [/SIZE]

25-12-2011, 21:25
Ahh ja amien. Achja geduld wordt beloont! En zoals je zegt alles is maktab, de pennen zijn opgeheven en de bladen zijn uitgedroogd.
Ghayr inshaAllaah, inna laaha ma3a sabirien!!

Andere soort jaloerzie is sowiezo niet toegestaan, de toegestane jaloerzie is dat je iets ook voor jezelf wenst maar niet wenst dat het weggenomen wordt bij je zuster/broeder.

25-12-2011, 21:28

26-12-2011, 12:49



Citaat door Lid:
Als ik een getrouwde zuster zie, word ik echt jaloers (positief jaloers)
meskiena... jou dagje komt wel inscha Allah . je moet je niet mee bezig houden


moge Allah soubhana wa thalla je en oprechte serieuze praktiserende man op je pad laten komen .Inscha'Allah , Allahoem Amien .