Bekijk volle/desktop versie : Wie kan mij helpen, ivm zwangerschap. Dringend.



22-12-2011, 20:46
Welke meid kan mij verder helpen met een daliel van een hadith die het afraad voor borstvoeding geven tijdens de zwangerschap geven.
Ik ben inmiddels Tabarke allah.. al dik tegen de 18 weken aan inmiddels.
En ik hoor om me heen steeds van die rare verhalen over bv geven in combi met zwangerzijn. Omdat mijn kleine meid af en toe nog een slokje melk krijgt ben ik toch eens aan het denken gezet.. Aangezien ik het van alle kanten hoor.. + ik wil niemand tekort doen zowel het ongeboren kindje niet als mijn dochtertje..als mijn eigenlichaam..

Ik zei altijd tegen de mensen die riepen dat het niet goed was, dat ik van mening was dat zolang hier geen islamtisch oordeel over is er ook geen gevaar is , anders waren we er wel over gewaarschuwd. Maar misschien is er dus wel een oordeel hier over en ben ik niet goed genoeg op de hoogte.

Vandaar dringend verzoek voor hulp dames..

De vk was ook een beetje twijfelend hier over, toen zij dus hoorde dat mijn dochter bv krijgt.. Zei ze dat ik meost oppassen want het schijnt dat in latere stadia van de zwangerschap er een hormoon vrijkomt tijdens voeding die vroegtijdige wee:en veroorzaken.. maar ze was niet zeker zei ze..

mijn dank is groot voor alle bruikbare info.., maak me echt een beetje zorgen.

22-12-2011, 20:48


Heb geen idee..... maar als je bv geeft aan de kleine trekt je baarmoeder toch samen? ik weet niet of dat goed is voor het ongeboren kindje.... hoe oud is je dochter?

22-12-2011, 20:50
14 maandjes. Tabarke allah.

22-12-2011, 20:50
heb het ook gehoord maar weet echt niet hoe het Islamitisch is om borstvoeding te geven tijdens de zwangerscha^p

22-12-2011, 20:53


Ik zou dit ook wel heel graag willen weten. Hollanders zeggen volgens mij dat t geen kwaad kan hoor...........

22-12-2011, 20:53
sharifa volgens mij is het samen trekken van de baarmoeder alleen in de eerste stadium na de bevalling.. ik voel al maanden niet het samentrekken meer..

nooraatje ik hoor vooral de laatste tijd ook niet anders dan.., maar ik maar me zorgen maar anderzijds wl ik niet zo iemand zijn door iets wel of niet te doen alleen maar omdat je het om je heen hoort rond galmen.. Inschallah krijg ik gauw een daliel die me verder kan helepen

22-12-2011, 20:54
oemmie Masa allah mijn dochtertje is een weekje ouder dan de jouwe.. ben jij ook zwanger??

hoevaak voed jij haar>

22-12-2011, 20:57
Imaam ibnul Qayim heeft gezegd dat er geen gevaar in zit, er is niks mis mee.

Ik heb het ook gedaan toen ik zwanger was van mijn dochter, ik heb borstvoeding aan mijn zoon gegeven toen, totdat hij zelf niet meer wilde op een gegeven moment, en voila het is nog steeds een kerngezonde jongen, Allahuma baarik.

22-12-2011, 20:59
Ik heb dit gevonden op internet....

hadieth uit moeslim: "ik wilde geslachtsgemeenschap met moeders die borstvoeding aan hun kinderen geven verbieden,maar ik kwam te weten over de mensen uit perzie en rome. zij doen zo en het heeft geen invloed op hun kinderen"' in deze hadieth wordt het arabische woord "'rgaila'' gebruikt wat zowel geslachtsgemeenschap tijdens het geven van borstvoeding betekent ,als het geven van borstvoeding tijdens de zwangerschap. de profeet(SAW) wilde dit verbieden omdat de melk van de moeder mogelijk verandert door de zwangerschap,wat een negatieve invloed zou kunnen hebben op het kind dat borstvoeding krijgt. omdat uit ervaring bleek dat de kinderen uit perzie en rome hier geen nadeel van ondervonden heeft hij de profeet mohammed(saw) het dus niet verboden in de islaam kan je dus je kind borstvoeding geven tijdens de zwangerschap.

I am breastfeeding my child who is ten months old, and I am now pregnant. Should I stop breastfeeding my child because of pregnancy? Or should I continue to breastfeed despite the fact that I am pregnant? Is breastfeeding a child whilst pregnant haraam or halaal? I hope that you can answer my question quickly.

Praise be to Allaah.

The question of breastfeeding a child during pregnancy should be referred to a capable and trustworthy doctor. If he says that breastfeeding the child will not harm the foetus or the nursing infant, then there is no reason not to do it and it is permissible.

But if it will harm your child or the foetus, then do not breastfeed him. And Allaah knows best.
Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid Bron:islam-qa.com

22-12-2011, 21:00

Citaat door Mimiedias12:
oemmie Masa allah mijn dochtertje is een weekje ouder dan de jouwe.. ben jij ook zwanger??

hoevaak voed jij haar>
Ik voed haar ongeveer 3 keer op een dag, ik weet niet of dat veel is.

22-12-2011, 21:03
Ik denk ook als je uitgaat van onderstaande tekst uit de koran, dat het aangewezen zelfs wordt om 2 jaar je dochter te zogen. Allah swt heeft dat niet voor niks duidelijk gemaakt. In die twee jaar kan iedere vrouw terug zwanger raken, vooral in die tijd toen er nog geen anticonceptie was, dus ik denk uit logische gedachte dan ook dat het in jou geval gewoon mag! en als je toch blijft twijfelen aan plaatselijke imam vragen... zolang je je babytje of dochtertje er geen kwaad mee doet moet dit gewoon kunnen.

Soerat Al-baqarah 233. Moeders zullen haar kinderen twee volle jaren zogen, dit is voor hen, die de zoogtijd wensen te voltooien. En op de vader rust de zorg voor voedsel en kleding voor haar volgens gebruik. Geen ziel wordt belast boven haar vermogen. De moeder zal geen leed worden aangedaan wegens haar kind, noch zal de vader leed worden aangedaan wegens zijn kind en hetzelfde geldt voor de erfgenaam. Als beiden besluiten, het kind te spenen door wederzijdse overeenkomst en overleg, rust er geen schuld op hen. En als gij verkiest, een min voor uw kinderen te nemen, zal er geen blaam op u rusten, mits gij hetgeen gij overeenkomt naar billijkheid betaalt. En vreest Allan en weet, dat Allah ziet, wat gij doet.

22-12-2011, 21:39
Zazakkoem ALLAH voor jullie antwoorden., ik dacht logiserwijs ook dat Als ALLAH swt ons heeft aangeraden om 2 jaar de voeden en in ie 2 jaar ook de kans bestaat om opnieuw zwanger te raken er geen gevaar schuilt bij het doorzetten van de bv incombi., Want ALLAH swt is wijsheid en geeft ons leiding. Maar ik was bang dat ik niet genoeg kennis bezit om te weten dat er misschien wel een hadith over is dat het afgeraden is.. Mohiem gair insha allah..ik denk wel dat ik niet nog heel erg lang door zal gaan.. Want het herhaaldelijk hard bijten op mijn tepel.. Met die vlijmscherpe tandjes die mijn dochterjte heeft is geen pretje kan ik meedelen.. Ik zit telkens heel gespannen want ik weet dat die kleine boef het vaak heel onverwachts doet.. en daarna in haar handjes gaat klappen. Ben zooo bang dat ze een keer echt mijn tepel er af bijt