Bekijk volle/desktop versie : Waarom?



20-12-2011, 17:09
Waarom is deze wereld om te leven zo moeilijk? waarom?? Waarom zijn sommige goede moslims, en dea anderen juist dwalende? Waarrom? Ik vind het echt zo moeilijk, ik wil ook een goede Moslim zijn, maar mijn imaan is zwak. En als ik er iets tegen aan wil doen, lukt het telkens niet Ik weet dat ik aan Allah (s.w.t) geloof, want alleen in tijden van hulp, is Hij er de enige voor mij dat is ontzettend slecht aan mij, erg idiootisch van mij!! wat moet ik hiermee? ik snap mezelf niet meer?

20-12-2011, 17:15


is het een domme vraag?

20-12-2011, 17:26
Begin eerst afstand te doen van eminem, toon daarna berouw en doe daarna du3a dat Allah je leidt en vrees Allah, want Hij ziet wat je doet, voelt en denkt.

http://www.duakracht.nl[/SIZE]

24-12-2011, 12:03
Maar dat is erg moeilijk, ik kan niet zonder muziek:S

24-12-2011, 12:13



Citaat door eminemfannetje-:
Maar dat is erg moeilijk, ik kan niet zonder muziek:S
Dat denk je! En het leven is nou eenmaal niet altijd makkelijk, maar wanneer je het pad van Allaah volgt zul je de rust vinden die je zoekt. Bovendien, muziek maakt je depressief.

En 1tip, leer Allaah kennen. Maak kennis met jouw Heer, leer wat over Zijn namen en eigrnschappen, leer over Zijn genade en Barmhartigheid. Dan zul je van Allaah houden en zal je met liefde Zijn wetten nakomen. En dan zal je inshaAllaah beseffen dat Allaah de enige is waar je niet zonder kan!!

Moge Allaah jou leiden naar siraatul moestaqiem, amien

24-12-2011, 12:17
luister latmiyat ipv eminem

luister helali, of bassim karbalai, mooie rouwzangen over imam hussain

24-12-2011, 12:17

Citaat door Lid:
Dat denk je! En het leven is nou eenmaal niet altijd makkelijk, maar wanneer je het pad van Allaah volgt zul je de rust vinden die je zoekt. Bovendien, muziek maakt je depressief.

En 1tip, leer Allaah kennen. Maak kennis met jouw Heer, leer wat over Zijn namen en eigrnschappen, leer over Zijn genade en Barmhartigheid. Dan zul je van Allaah houden en zal je met liefde Zijn wetten nakomen. En dan zal je inshaAllaah beseffen dat Allaah de enige is waar je niet zonder kan!!

Moge Allaah jou leiden naar siraatul moestaqiem, amien
Ik heb vaak geprobeerd om zonder muzik te zijn, maar dat lukt gwn niet... Ik probeer meer over de Islam te weten te komen, dan gaat het soms goed.. En da opeens, is mijn imaan zo laag.. Mijn imaan is zo zwak

24-12-2011, 12:37
Als je denkt/beweert dat je niet zonder iets kan (muziek in dit geval), dan betekent het dat je dood gaat zonder toch.
Ik denk dat jij echt eens kennis moet maken met Degene die jou geschapen heeft en het doel waarvoor Hij jou geschapen heeft. Allaah heeft namelijk de djinn en de mens slechts geschapen om hem te aanbidden. In het begin is het vast moeilijk, en iedereen heeft wel eens een zwak imaan, alleen het gaat erom dat je jezelf terugkeert naar Allaah. Wees geen dienares van de mensen maar wees slechts een dienares van Allaah, DE HEER VAN DE MENSEN.

De profeet heeft gezegd, de sterke moslim is beter en geliefder dan de zwakke moslim!
En trouwens, de islaam is geen religie van laksheid en noch een religie van overdrijving..

Keer terug naar Allaah, wanhoop niet aan Zijn Genade en toon Allaah oprecht berouw zodat Hij jou,zal belonen met het paradijs, amien!

24-12-2011, 12:45
Kijk om te beginnen neem afstand van de wereldse zaken; ga vker naar lezingen/ moskee en jumu3a gebeden en believe me je gaat snel veranderen. I've been there... Hetgene wat me heeft veranderen (naar het goeie pad terug) is afstand nemen van slechte vrienden, dat is het moeilijkste maar toch altijd proberen. Weet dat zij jou het meest beïnvloeden sbhanallah.. luister naar lezingen op Al-yaqeen en geloof me, je gaat het niet beseffen en je gaat direct terugkeren naar de juiste pad bi idni llah! en dua's zeggen dat helpt zeker. Oh Allah hdinie als je dat vaak zegt in je gebeden dan zal het je wel lukken insh'Allah.
Ik was daar zelf in dat padje en ik geef je enkel advies wat bij mij goed van pas kwam.. daarom neem afstand van slechte mensen, en slechte zaken en alles komt goed bidni llah!

Asalamu 3alaikom!

24-12-2011, 12:59

Citaat door Lid:
Als je denkt/beweert dat je niet zonder iets kan (muziek in dit geval), dan betekent het dat je dood gaat zonder toch.
Ik denk dat jij echt eens kennis moet maken met Degene die jou geschapen heeft en het doel waarvoor Hij jou geschapen heeft. Allaah heeft namelijk de djinn en de mens slechts geschapen om hem te aanbidden. In het begin is het vast moeilijk, en iedereen heeft wel eens een zwak imaan, alleen het gaat erom dat je jezelf terugkeert naar Allaah. Wees geen dienares van de mensen maar wees slechts een dienares van Allaah, DE HEER VAN DE MENSEN.

De profeet heeft gezegd, de sterke moslim is beter en geliefder dan de zwakke moslim!
En trouwens, de islaam is geen religie van laksheid en noch een religie van overdrijving..

Keer terug naar Allaah, wanhoop niet aan Zijn Genade en toon Allaah oprecht berouw zodat Hij jou,zal belonen met het paradijs, amien!
Ik moet met muziek leven, zonder ervan is moeilijk. Dan voel ik me raar, ik weet niet hoe ik het moet zeggen. Ik probeer eht over de Islam te leren, over Allah (s.w.t) te lezen... Maar ik heb ook last van influisteringen.. daar heb ik het ook moeilijk mee..

24-12-2011, 13:03

Citaat door Sousia17:
Kijk om te beginnen neem afstand van de wereldse zaken; ga vker naar lezingen/ moskee en jumu3a gebeden en believe me je gaat snel veranderen. I've been there... Hetgene wat me heeft veranderen (naar het goeie pad terug) is afstand nemen van slechte vrienden, dat is het moeilijkste maar toch altijd proberen. Weet dat zij jou het meest beïnvloeden sbhanallah.. luister naar lezingen op Al-yaqeen en geloof me, je gaat het niet beseffen en je gaat direct terugkeren naar de juiste pad bi idni llah! en dua's zeggen dat helpt zeker. Oh Allah hdinie als je dat vaak zegt in je gebeden dan zal het je wel lukken insh'Allah.
Ik was daar zelf in dat padje en ik geef je enkel advies wat bij mij goed van pas kwam.. daarom neem afstand van slechte mensen, en slechte zaken en alles komt goed bidni llah!

Asalamu 3alaikom!
Ik ken niet echt moskee' s waar ze lezingen geven, en ik zou me schamen als ik alleen moest gaan.. Ik heb geen slechte vrienden, ze proberen ook dingen over de Islam te leren, of bidden enso.. Het is echt moeilijk, een tijdje terug keek ik naar zoveel dingen over de Islam, lezingen, verhalen, nasheeds' s.. Van alles enzo, ik kreeg weer veel influisteringen,, En daarna nam ik weer afstand, want toen hielden die influisteringen wel op. En nu ben ik, ja ik weet het eigenlijk zelf ook niet

24-12-2011, 13:19

Citaat door eminemfannetje-:
Ik ken niet echt moskee' s waar ze lezingen geven, en ik zou me schamen als ik alleen moest gaan.. Ik heb geen slechte vrienden, ze proberen ook dingen over de Islam te leren, of bidden enso.. Het is echt moeilijk, een tijdje terug keek ik naar zoveel dingen over de Islam, lezingen, verhalen, nasheeds' s.. Van alles enzo, ik kreeg weer veel influisteringen,, En daarna nam ik weer afstand, want toen hielden die influisteringen wel op. En nu ben ik, ja ik weet het eigenlijk zelf ook niet


euhm je hoeft niet perse naar de moskee te gaan om lezingen te beluisteren; het is 2011 je hebt overal video's en verschillende sites. Youtube verricht wonderen, inplaats van muziek op te zoeken(ikwas zelf muziekverslaafde geweest) zoek je lezingen op van Aboe Ismail / Sheikh Mohamed Yaqooby en de anderen, je hebt er zoveel mash'Allah. Kijk ik weet het hoe het voelt als je die influisteringen krijgt maar je moet er tegen vechten; alles is een test en je moet tegen je eigen nafs vechten!

Je hebt al de intentie om terug te keren; moest Allah niet naar jou kijken, zou Hij jou niet leiden naar de rechte pad. Het zou Hem zelf nie interseren denk ik.

Veel succes.

24-12-2011, 15:17



Citaat door tubeless:
luister latmiyat ipv eminem

luister helali, of bassim karbalai, mooie rouwzangen over imam hussain
?
Ga eens ergens anders een afgedwaalde wezen, wil je?