Bekijk volle/desktop versie : Worden slechte mensen wel op aarde gestraft?



Pagina's : [1] 2

20-12-2011, 13:40
Het lijkt alsof slechte mensen een gelukkiger leven leiden en goede mensen de meeste beproevingen krijgen

Wie stelt het zich hier ook wat voor?

20-12-2011, 13:41


serieus, ik heb zoveel beproevingen gehad hier op de wereld en er komt maar geen goede zicht aan... n3ar shitan alles is zwart voor mijn ogen .. ik zie zoveel mensen die slecht zijn en toch een big smile op hun gezicht hebben ewa fhem ik snap wat je bedoeld

20-12-2011, 13:43
Ja, als je geen Papimento spreekt dan wel.

20-12-2011, 13:43
Jou theorie klopt, daar is zelfs een hadith over.


En onthoud dat Allah een ziel slechts beproeft naar zijn vermogen. Als je het niet aankunt zal Allah je ook niet beproeven.

Je zou je zorgen moeten maken als je niet werdt beproeft.

20-12-2011, 13:46


Elke ziel zal de dood ondergaan. En voorzeker zult u op de Dag der Opstanding uw beloning ten volle worden uitbetaald. Wie daarom van het Vuur wordt verwijderd en de Hemel binnengelaten, heeft inderdaad zijn doel bereikt. Het leven dezer wereld is niets dan een middel tot bedrog. Gij zult zeker worden beproefd in uw bezittingen en in uzelf en gij zult gewis vele pijnlijke dingen horen van degenen, aan wie het Boek was gegeven vóór u en van degenen, die afgoderij bedrijven. Maar als gij geduldig blijft en rechtvaardig handelt, dat is waarlijk een zaak van vastberadenheid. (Al-Imran, 185-86)

20-12-2011, 13:48
ik ruik jaloezie en afgunst


typisch marokkaans

20-12-2011, 13:49
Klopt niet altijd dat Allah je niet beproeft boven je eigen vermogen.

Wat de straffen betreft. De kuffaars hebben hier een beter leven, dan daar. Ik zou me zorgen gaan maken als alles vlotjes en wel zou lopen in mijn leven.

20-12-2011, 13:52

Citaat door SAAD:
Klopt niet altijd dat Allah je niet beproeft boven je eigen vermogen.

Wat de straffen betreft. De kuffaars hebben hier een beter leven, dan daar. Ik zou me zorgen gaan maken als alles vlotjes en wel zou lopen in mijn leven.
O nee?

De Koran zegt:

Niemand wordt belast dan volgens zijn vermogen...(Koran 2:233)

Allah belast niemand, dan volgens zijn vermogen..(Koran2:285)

Allah belast geen ziel dan volgens wat Hij haar heeft gegeven.(Koran 65:7)

Het is duidelijk uit deze verzen van de Koran, dat Allah niemand onrecht zal aandoen volgens wat hij/zij kan dragen en volgens hun vermogen!

20-12-2011, 13:53
Zie een beproeving een beetje als een gunst van Allah. Zoveel goeds zit er in een beproeving waarvoor je geduld opbrengt. Zo ga je tegenslagen ook beter kunnen relativeren. Kijk nooit naar zij die het beter hebben dan jou, kijk eerder naar zij die het slechter hebben. Er zijn ook mensen die gelukkig zijn maar het juiste pad hebben verlaten. Geluk zit 'm in kleine dingen. Niet iedereen kent bv. het geluk van de Islam te kennen en ernaar te leven. Als jij de Islam kent en het als leidraad neemt in jouw leven, ben jij een bevoorrecht mens.

20-12-2011, 13:59

Citaat door Dounia_A:
O nee?

De Koran zegt:

Niemand wordt belast dan volgens zijn vermogen...(Koran 2:233)

Allah belast niemand, dan volgens zijn vermogen..(Koran2:285)

Allah belast geen ziel dan volgens wat Hij haar heeft gegeven.(Koran 65:7)

Het is duidelijk uit deze verzen van de Koran, dat Allah niemand onrecht zal aandoen volgens wat hij/zij kan dragen en volgens hun vermogen!
Gaat niet om onrecht. En ik weet dat er mensen zijn die niet belast worden boven hen vermogen. Maar ik heb er een boel gezien die dat wel zijn. Dus ik snap het niet.

20-12-2011, 14:18

Citaat door SAAD:
Gaat niet om onrecht. En ik weet dat er mensen zijn die niet belast worden boven hen vermogen. Maar ik heb er een boel gezien die dat wel zijn. Dus ik snap het niet.
Ik denk niet dat het aan onszelf is om het vermogen te bepalen. Hoe weet jij nou dat iemand boven zijn vermogen wordt beproeft?

20-12-2011, 14:20
Liever lijden op deze wereld dan in het hiernamaals.

20-12-2011, 15:26



Citaat door riffiameiske:
Zie een beproeving een beetje als een gunst van Allah. Zoveel goeds zit er in een beproeving waarvoor je geduld opbrengt. Zo ga je tegenslagen ook beter kunnen relativeren. Kijk nooit naar zij die het beter hebben dan jou, kijk eerder naar zij die het slechter hebben. Er zijn ook mensen die gelukkig zijn maar het juiste pad hebben verlaten. Geluk zit 'm in kleine dingen. Niet iedereen kent bv. het geluk van de Islam te kennen en ernaar te leven. Als jij de Islam kent en het als leidraad neemt in jouw leven, ben jij een bevoorrecht mens.
Deze topic heb ik eigenlijk geopend met als doel om ook een korte beschrijving te vertellen van mijn situatie waar ik in zit... Ik heb zelf ook steeds problemen en tegenslag in mijn leven. Overal waar ik terecht komt word ik genegeerd door merendeel mensen en ook qua uiterlijk betreft merk ik een ander gelaat aan me blik/gezichtsveld.
Mensen stoten ook iedere keer tegen me aan op straat op het moment wanneer ze me voorbij langs moeten lopen en deze problemen had ik in jongere jaren nooit. Ik krijg ook geen relatie terwijl je bij de meeste jongens ziet dat ze succesvol aan een vriendin komen en bij mij lukt keer op keer niet

Ik weet niet of dit een beproeving of straf kan zijn?

20-12-2011, 15:32
Beste mooiejongen,

Ik ben jouw topics vaker tegengekomen. Vandaag kon ik het even niet laten om op je topic te reageren.
Een beproeving is niet gekoppeld aan Haraam zaken zoals het willen van een relatie met een meisje.
Je moet echt serieus na gaan denken waarom jij eigenlijk geschapen bent. In al jouw topics proef ik alleen wereldse zaken, zoals dat je niet aan een dame komt of dat mensen je op straat niet meer aankijken. Dat laatste zit echt allemaal tussen je oren.
Ben je vroeger op school populaire geweest? Had je vroeger veel vriendinnetjes?

20-12-2011, 15:48

Citaat door HmedsDaughter_:
Beste mooiejongen,

Ik ben jouw topics vaker tegengekomen. Vandaag kon ik het even niet laten om op je topic te reageren.
Een beproeving is niet gekoppeld aan Haraam zaken zoals het willen van een relatie met een meisje.
Je moet echt serieus na gaan denken waarom jij eigenlijk geschapen bent. In al jouw topics proef ik alleen wereldse zaken, zoals dat je niet aan een dame komt of dat mensen je op straat niet meer aankijken. Dat laatste zit echt allemaal tussen je oren.
Ben je vroeger op school populaire geweest? Had je vroeger veel vriendinnetjes?
beste dame je bent kennelijk een mevrouw ga ik vanuit wil je een eigen topic daarover openen waar je deze vragen die je hebt bespreekbaar kan maken en niet afwijken van het topic waar het in werkelijkheid over gaat...tenslotte doet er nu niet toe wat je laatste vraag betreft

Pagina's : [1] 2