Bekijk volle/desktop versie : Marokaanse jongen met een nederlandse meisje, wie kan mij helpen?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

20-12-2011, 09:46
ik heb een marokaanse vriend, en denk er zelf aan om me te laten bekeren.
ik voel me heel fijn bij hem, maar hoe weet ik nou dat hy echt serieus is?
en islam lijkt mij echt een mooie geloof, sinds hy mij daar meer over verteld had.

20-12-2011, 09:47


Begin met het geloof, skip the guy. Marokkanen niet vertrouwen.

20-12-2011, 09:52

Citaat door kingmaroc_:
alsof julliehollandse marokkaanse wijven te vertrouwen zijn
Hey randdebiel, heb het over de Marokkanen in het algemeen. Beter lezen.

20-12-2011, 09:57
Heb deze topic niet geplaatst voor rusie!!

20-12-2011, 10:00



Citaat door Zoetstokje:
Wat ben jij smerig zeg, alsof andere rassen wel te vertrouwen zijn ?

De meeste ighwaan in Nederland zijn wel Marokkaanse broeders

schande ben jij
Smerig? Trol, je weet heel goed waar ik het over heb. Een Marokkaanse jongen die serieus kan zijn met een Nederlands meisje is 0.01 procent van de 100. Toontje lager kinderbijslag.

20-12-2011, 10:05

Citaat door Blondiinaaa:
ik heb een marokaanse vriend, en denk er zelf aan om me te laten bekeren.
ik voel me heel fijn bij hem, maar hoe weet ik nou dat hy echt serieus is?
en islam lijkt mij echt een mooie geloof, sinds hy mij daar meer over verteld had.
Deze vraag lijkt me heel moeilijk te beantwoorden simpelweg omdat wij niet over iemand kunnen oordelen die we niet kennen, dat zou in de eerste instantie ook ongepast zijn.

Als ik heel eerlijk mag zijn dan wil ik je graag het advies meegeven om er goed over na te denken A omdat je je inlaat met iets wat totaal nieuw is voor je is en B omdat je de volledige zekerheid dat ie serieus is niet hebt.

Nou wil je zeker niet ontmoedigen maar denk er heel goed na alvorens je een stap neemt. Wat betreft het bekeren wil ik je zeggen dat je NOOIT en te nimmer voor een jongen die stap moet nemen, je moet er zelf achter staan en nooit bekeren omwille een jongen. Je ziet dat veel Nederlandse meisjes bekeren omhun vriend tevreden te houden maar dat is alles behalve het juiste.

Ik adviseer je om met hem in gesprek te gaan en vragen hoe hij er over denkt maybe schept dat een beetje duidelijkheid.

Veel succes en moge Allah jullie daarbij helpen

20-12-2011, 10:16
eerlijk gezegd denk ik niet dat het een succes gaat worden, zo ook een ander lid hier die hetzelfde probleem heeft.
het probleem met zulke huwelijken is dat jullie bekering dan niet voor allahis maar omwille van een persoon, en zodra die persoon binnen is komt je watre aarde weeer naar boven en wil je de islam helemaal niet.
Dit is vaak hoe het gaat met zulke huwelijken waarin de vrouw zich wilt bekeren omwille van een man (en vice versa).

Advies : neem afstand van diegene en ga je eerst verdiepen in het geloof, en als jullie bij elkaar horen dan komen jullie elkaar ooit tegen

20-12-2011, 10:22

Citaat door ArifRules:
Smerig? Trol, je weet heel goed waar ik het over heb. Een Marokkaanse jongen die serieus kan zijn met een Nederlands meisje is 0.01 procent van de 100. Toontje lager kinderbijslag.
Vroeger, nu niet meer. Nu trouwen ze er gewoon mee.

20-12-2011, 10:24
Garanties krijg je nooit in het leven en al helemaal niet als het op liefdesperikelen aankomt. Uit je tekst meen ik te kunnen afleiden dat het enige dat tussen jou en het bekeren staat de vraag is of de heer in kwestie serieuze intenties heeft richting jou. Met andere woorden: een mogelijke bekering is ten dienste van de heer in kwestie en niet (zoals het hoort) ten dienste van de Islam. Met al het respect dat ik kan opbrengen kan ik niet anders zeggen dan dat dit onzin zou zijn. Als je je wenst te bekeren moet je dat doen vanwege de schoonheid van de Islam en de rust die niet anders dan door een puur geloof ervaren kan worden. Zolang je de Islam in verband blijft zien met de heer in kwestie, blijft dit een verkeerde grondslag voor een bekering. Het is natuurlijk wel goed dat hij je nieuwe inzichten geeft in de Islam en dat hij in die zin jouw interesse wekt. Ik raad je echter aan om daar je gevoelens en gedachtes jegens de Islam te laten spreken en niet je gevoelens en gedachtes richting je vriend. En de vraag of hij serieus met je is...tja, tegenwoordig is dat een vraag die menig persoon bezig houdt. Time will tell...

20-12-2011, 10:25

Citaat door YehyaMaroc:
Leuk he die marokkaanse vriendjes , heb je nog meer vriendinnen die marokkaans vriendje zoeken (tijdelijk)
Wat heb jij een freaky afbeelding zeg. Echt om de kriebels van te krijgen....

20-12-2011, 10:26

Citaat door DeRegeerder:
Vroeger, nu niet meer. Nu trouwen ze er gewoon mee.
En binnen mum van tijd ook weer gescheiden.
Algemeen bekend.

20-12-2011, 10:28
Waarom vind je nederlandse jongens eigenlijk niet leuk

20-12-2011, 10:28



Citaat door UsernameXY:
eerlijk gezegd denk ik niet dat het een succes gaat worden, zo ook een ander lid hier die hetzelfde probleem heeft.
het probleem met zulke huwelijken is dat jullie bekering dan niet voor allahis maar omwille van een persoon, en zodra die persoon binnen is komt je watre aarde weeer naar boven en wil je de islam helemaal niet.
Dit is vaak hoe het gaat met zulke huwelijken waarin de vrouw zich wilt bekeren omwille van een man (en vice versa).

Advies : neem afstand van diegene en ga je eerst verdiepen in het geloof, en als jullie bij elkaar horen dan komen jullie elkaar ooit tegen
Ik ben het niet eens met je eerste veronderstelling. Het ene huwelijk is immers het andere huwelijk niet. Zo ken ikzelf ook iemand die bekeerd was vanwege de invloedsfeer van haar vriend (en later haar man). Nadat ze een kind kregen is hij van haar gescheiden, maar zij is Islamitisch gebleven en heeft haar zoon ook als zodanig opgevoed (van de vader geen spoor). Dus jouw conclusie vind ik wat voorbarig. Wel ben ik het ermee eens dat ze zich in de Islam moet verdiepen als ze een bekering overweegt en niet in haar vriend...

20-12-2011, 10:31

Citaat door N_and_A:
En binnen mum van tijd ook weer gescheiden.
Algemeen bekend.
De huwelijken die vaak zo tot stand zijn gekomen. Huwelijken waarin men elkaar niet kende voor het huwelijk gaat het prima. Je ziet het steeds vaker.

20-12-2011, 10:31
ik weet zeker dat hij gaat balen als jij je zou bekeren. bekeren zou betekenen dat jij kuis zou worden en je benen niet meer voor hem spreid. ik weet zeker dat hij je dan gaat dumpen, of het uit je hoofd gaat praten om je te bekeren

Pagina's : [1] 2 3 4 5