Bekijk volle/desktop versie : "All American Muslim" stoort in de VS



20-12-2011, 01:39
"All American Muslim", uitgezonden op Discovery Channel/TLC, toont het leven van vijf Moslimfamilies in Deborn, Michigan. Deze regio, waar de grootste moskee in de Verenigde Staten is gebouwd, wordt beschouwd als de hoofdstad van de Moslims in Amerika.

De CEO van de Amerikaanse zender nodigt in een spot de kijkers uit om de islamitische cultuur te ontdekken. De bedoeling is een beter inzicht te geven in de Moslimgemeenschap van Amerika.

Helaas zien vele Amerikanen de show niet op die manier! Beschouwd als te vriendelijk met moslims, omdat praktiserende moslims te zien zijn waarvan sommigen tatoeages en piercings dragen, wordt de show geboycot door honderden kijkers, conservatieve groepen en islamhaters.

Lowe’s, Amerikaanse doe-het-zelf keten en hoofdsponsor van de reality show "All American Muslim", heeft vorige week besloten zijn deelname aan de show, onder druk, te stoppen.

Voor de Florida Family Association bijvoorbeeld, is "All American Muslim verborgen propaganda" dat tot doel heeft het bevorderen van de islamitische ideologie. Het is volgens de NGO namelijk "onmogelijk om Amerikaan en moslim te zijn".

Volgens een boycot-Facebook-groep van "All American Muslim", geeft de reality show een fout beeld van de Islam. Ook het feit dat de vijf families Arabische oorsprongen hebben en soennitische moslims zijn, wordt gehekeld. Voor de Facebookers gaat het over een manipulatie van de Amerikaanse opinie door het verbergen van de jihadistische dreiging.

De moslimgemeenschap heeft ook gereageerd op Twitter en Facebook, overspoeld met berichten tegen deze islamofobe houding. Een petitie op internet heeft meer dan 35.000 handtekeningen verzameld.

http://www.xxxxxxxxxx/all-american-muslim-stoort-in-de-vs,02330.html

20-12-2011, 02:03


Ik weet niet wat ik me moet voorstellen van moslims met tattoos en piercings maar dit soort dingen bewijzen ook dat er haat tegen de moslims is gestegen.
Hun grootste sportman Mohamed Ali en andere prominente amerikanen konden zich vroeger makkelijk tot de islam bekeren en werden hiervoor gerespecteerd.

20-12-2011, 06:38
De aipac heeft de harten van de yanks vergiftigd.