Bekijk volle/desktop versie : Eisen van een man

Pagina's : 1 2 [3] 4

17-01-2003, 14:50

Citaat:
Origineel gepost door amarrok
tez ye rare mensen...hebben jullie echt niks beters te doen dan deze stomme discussies te voeren over trouwen en hoofddoeken.....doe wat je niet laten kunt
ik vroeg gewoon om een mening en als het jou niet aan staat reageer dan ook niet
blijkbaar intereseert het je wel anders had je niet de moeite genomen om een reactie te tikken

27-01-2003, 13:24

Ik vind dat niemand wat kan eisen van elkaar, ik vind dat je je standpunten moet duidelijk maken over hoe jij of hij het leven ziet en dan kijken of je er mee kan leven en zo niet dan moet je er gewoon niet aan beginnen.. ik bedoel.. je gaat een leven delen met elkaar delen en la s je dan dingen gaat eisen van elkaar dan ben je fout bezig want het is net of je commandeerd en dat is geen goede basis voor een huwelijk..

02-02-2003, 15:34
Hmm wat ik zou doen waarom zou die man zeggen dat je een hoofdoek moet dragen?ik zou erbij stilstaan waarom?omdat hij niet wil dat allah je later straft?als die je echt dwingt vind ik dat die dat echt niet mag doen maar wat die wel mag doen je erop aanwijzen dat een hoofdoek nodig is voor je eigen bestwil....wist je dat je meer bescherming hebt met een hoofdoek...ma bon begin er zo snel mogelijk mee je weet nooit wanneer je sterft.....hmm en over die studie ik zou doorstuderen you know zonder diploma ben je tegenwoordig niks in deze maatschapij dus ik zou doorstuderen of die het nu wil of niet en trouwens huwelijk en studie kan je goed combineren hoor als de man er bereid voor is om thuis ook een handje uit te steken en zoniet....sorry hoor of hij zal moeten wachten op je of je mag hem een "daaag" zwaaien......thats it

SowFunny

06-02-2003, 16:59
trouw dan lekkert niet wat voor onzin is dit nou of gooi hem van een dak of tazzzzzzzz hoeloos geval twoeeeeeeee altijd het zelfde met jully marokaanse meiden hou er nou een keer mee op merdat geku t gejank

19-03-2003, 23:28

Ik vind dat hij te ver gaat met die eis over de studie. Maar wat de hoofddoek betreft: ik vind niet dat ze om die reden niet met iemandzou moeten trouwen. Als het alleen om de hoofddoek zou gaan, zou ik zeggen: meid, het is maar een heel klein ding, in voor heel veel, zoals liefde en respect van ALLAH swt. En de engelen zullen je altijd bijstaan. Maar helaas gaat het niet alleen daarom.

Ik vind dat ze heel goed met hem moet gaan praten en kijken of er geen middenweg is. Kijk, een huwelijk is altijd geven en nemen. Wie weet valt er een compromis te sluiten. Maar als hij echt niet mee wil werken, en zij haar twijfels heeft, is mijn advies dat ze er beter nu mee kan kappen, dan dat ze er na een jaar achterkomt toch niet de juiste beslissing genomen te hebben.

Ik wens haar veel succes, Zeg haar dat ze zich moet wenden tot ALLAH en HIJ zal haar leiden naar het juiste pad.

Liefs Nadia

20-03-2003, 13:13
deze man wilt graag trouwen met iemand die hij nog niet ken en stelt eisen omdat hij vindt dat hij het recht heeft ...dit omdat hij een man is.

Ik vindt dat een vrouw ook haar eisen heeft en dit ook voort moet brengen aan de gene die haar een hand komt vragen.

Ik zelf hou er niet van om op deze manier gehuwd te worden....dus het is gelijk een afknapper voor mij omdat hij mij ten huwlijk wilt vragen op deze manier.
Laat staan dat hij dingen van mij wilt eisen.

Ik ben zelf getrouwd en voor dat wij met elkaar gingen trouwen heb ik hem vertelt hoe en wat ik ben.... hij idem.

een hoofddoek hoor je swieso te dragen niet op het moment wanneer je gaat trouwen. En ja je doet het voor je geloof en Allah.

Je studie is belangerijk en het slaat nergens op om voor hem je studie te op te zeggen. Ja....je heb je huishouden maar een man kan je er ook mee helpen, het is niet erg als een man kookt of schoonmaakt.
Een studie is een voordeel voor je gezin de toekomst.....zo moet een man ook denken.

Je trouwt omdat je van elkaar houd en vertrouwt. en om hierachter te komen moet je deze leren kennen.

Het lijkt mij altijd een risco om op deze manier te trouwen en daarbij moet je je leven opgeven voor iemand die je niet ken!!!!!

Groetjes

20-03-2003, 23:26
sjonge jonge jonge.

Zijn het nou de ware moslims die hierzo in ned leven ???

Hij hoeft die eis niet eens te geven. Een hoofdoek is vanzelfsprekend in ons geloof!!!!

21-03-2003, 00:26

Citaat:
Origineel gepost door crazy2000
sjonge jonge jonge.

Zijn het nou de ware moslims die hierzo in ned leven ???

Hij hoeft die eis niet eens te geven. Een hoofdoek is vanzelfsprekend in ons geloof!!!!
djazakallahoe gayran.. maar ja je weet leeghoofden heb je ook in nederland.. .

23-10-2008, 15:16

Citaat door mimi_tangaouia:
wisten jullie dat als je als getrouwde vrouw door het leven gaat en geem hoofddoek draagt dat je dan vervloekt word door de engelen

EN 5 jaar later draagt onze mimi nog steeds geen hoofddoek

23-10-2008, 15:17
Waarom wil hij niet dat ze studeert als zij getrouwd zijn?

dat zou voor mij een vette nee zijn, stel je wil nadat je getrouwd bent een andere opleiding volgen

betekent getrouwd zijn stoppen met leren en jezelf ontplooien?

ik wil als ik getrouwd ben nog wel de mogelijkheid krijgen om als ik dat wil een opleiding te volgen

23-10-2008, 15:21

Citaat door Nawarah:
werken lijkt mij zwaarder... als je studeerd, heb je meer vrij

En je hebt huiswerkw at je in de avonden en weekenden achtervolgt!

Werktijden hebben een begin en een eind.. zo weet je iig waar je aan toe bent!

23-10-2008, 15:25
Ze moet blij zijn dat hij eisen stelt voor het huwelijk hoevaak heb je van die mannen die alles goed keuren voor het huwelijk,maar zodra ze getrouwd zijn veranderen.

Ik vind het juist heel positief dat hij zo eerlijk is en haar nu die keuze stelt,zo kan zij een keuze maken om wel of niet met hem door te gaan.

23-10-2008, 15:43

Citaat door MissLoulou:

aan de ene kant vindt ik dat wel goed dat hij zn eisen stelt voor dat het te laat is (officieel is ). sommige mannen doen het pas als je al getrouwd bent ,dus hij is wel eerlijk vind ik maar dat wil niet zeggen dat je met hem moet trouwen

23-10-2008, 15:45
Ben wel beniewd zijn ze uiteindelijk nog getrouwd met elkaar ?

23-10-2008, 15:46

Citaat door MissLoulou:

heksje

Pagina's : 1 2 [3] 4