Bekijk volle/desktop versie : Guardiola: 'Het zou me hooglijk verbazen als dit team plotseling op zou geven'



19-12-2011, 23:59
Josep Guardiola mocht afgelopen zondag opnieuw een prijs aan zijn palmares toevoegen. De coach van Barcelona zag zijn ploeg met ruime cijfers winnen van Santos (4-0), waardoor de wereldbeker voor clubteams werd binnengehaald. Voor de succesvolle formatie van Guardiola is het al de zoveelste prijs die wordt gewonnen, maar de coach denkt dat zijn spelers hongerig blijven.

Guardiola is niet bang dat zijn team verzadigd raakt. “Het zou me hooglijk verbazen als dit team plotseling op zou geven”, zei de oefenmeester van de kersverse wereldkampioen. “Deze jongens hebben dertien van de laatste zestien te pakken prijzen gewonnen en dat komt omdat ze alleen maar vooruit willen. De reden voor ons succes is de inzet van de spelers. Ik heb alles te danken aan de spelers.”

Natuurlijk werd Guardiola ook gevraagd naar ‘het grote geheim’ achter het huidige Barcelona, maar daar is volgens de voormalig middenvelder geen sprake van. “Allereerst hebben we fantastische spelers. Daarnaast analyseren wij altijd onze tegenstanders en als we ruimte zien dan gebruiken we die. Daar zit verder geen geheim achter. Het is heel simpel: de spelers passen de bal rond en proberen iets te creëren door dat te doen.”

20-12-2011, 00:31


Barca zal in de toekomst weer geschiedenis schrijven.