Bekijk volle/desktop versie : Weer nieuwe aanpak homogeweld



Pagina's : [1] 2 3 4

16-12-2011, 16:02
Het Openbaar Ministerie, de politie en het COC gaan samenwerken om homogeweld aan te pakken.

Dat hebben Herman Bolhaar, voorzitter van het college van procureurs-generaal, en Vera Bergkamp, voorzitter van COC Nederland, vrijdag bekendgemaakt.
Door de samenwerking kunnen coördinatoren van het COC per regio signalen over homogeweld direct kwijt bij justitie en politie. In elke regio komen bovendien aanspreekpunten. Ook komen er vaker themazittingen over homogeweld.

Zeven op de tien homo's krijgen wel eens te maken met fysiek of verbaal geweld vanwege hun identiteit. Het aantal geregistreerde gevallen steeg vorig jaar met meer dan de helft naar 659 incidenten. Bij het meldpunt homopesten van de Gay Krant en het Landelijk Meldpunt Homodiscriminatie kwamen de afgelopen tijd honderden klachten binnen.

Bolhaar en Bergkamp noemen het 'onacceptabel' dat mensen nu nog altijd te maken krijgen met geweld 'uitsluitend en alleen vanwege hun seksuele voorkeur'. "Door deze samenwerking kunnen we homogeweld gerichter aanpakken."

(Novum)

16-12-2011, 16:05


Hopen dat dat wel werkt.

16-12-2011, 16:07
TelegraafRedactie, als Marcouch er niets mee te maken heeft gebruik z'n foto dan niet!

16-12-2011, 16:09

Citaat door Kosmopoliet:
TelegraafRedactie, als Marcouch er niets mee te maken heeft gebruik z'n foto dan niet!
Men heeft 1 file met foto's.

16-12-2011, 16:14


homo's homo's homo's mag er nix van zeggen anders word ik gebanned........

16-12-2011, 16:16

Citaat door AbuHamza:
homo's homo's homo's mag er nix van zeggen anders word ik gebanned........
Wat wil je er over zeggen dan? Dat je nu al weet dat je een ban krijgt?

16-12-2011, 16:34
he he inderdaad

16-12-2011, 16:38
wat een bullshit zal heus wel voorkomen dat iemand puur en alleen om zijn gay zijn ruzie heeft.
maar denk dat het bij merendeel het gay zijn er niets mee te maken heeft. er bestaan nichten die ik zelf graag in elkaar wil rossen! van die overdreven gilwijven die vaak zelf ruzie zoeken.

16-12-2011, 16:38

Citaat door AbuHamza:
he he inderdaad
Je bent onzeker over jouw geaardheid. Dat kan.

16-12-2011, 16:39

Citaat door Bokitoo_:
wat een bullshit zal heus wel voorkomen dat iemand puur en alleen om zijn gay zijn ruzie heeft.
maar denk dat het merendeel gewoon het gay zijn er niets mee te maken heeft. er bestaan nichten die ik zelf graag in elkaar wil rossen! van die overdreven gilwijven die vaak zelf ruzie zoeken.
Dat bestaat en gebeurt zeker.

16-12-2011, 16:48

Citaat door Bokitoo_:
wat een bullshit zal heus wel voorkomen dat iemand puur en alleen om zijn gay zijn ruzie heeft.
maar denk dat het bij merendeel het gay zijn er niets mee te maken heeft. er bestaan nichten die ik zelf graag in elkaar wil rossen! van die overdreven gilwijven die vaak zelf ruzie zoeken.
Nederland heeft je verpest. Allah y shafik

16-12-2011, 16:57

Citaat door Brabus:
Nederland heeft je verpest. Allah y shafik
ik ga je aangeven! behaarde stink arabier

16-12-2011, 17:02


Waarom perse alleen homogeweld? Elke vorm van geweld dient gewoon keihard gestraft te worden.

16-12-2011, 17:04

Citaat door Maroc_Tresure:
Waarom perse alleen homogeweld? Elke vorm van geweld dient gewoon keihard gestraft te worden.
precies! snap dit ook niet zo

16-12-2011, 17:24
Misschien omdat homo's een doelgroep zijn voor bepaalde pesterijen en geweld?
Dat je alleen wordt aangevallen omdat je homo bent bedoel ik dus..

Ik vind het niet nodig om geweld toe te passen, alleen maar omdat iemand homo is..

Pagina's : [1] 2 3 4