Bekijk volle/desktop versie : Supangile ( Turks puddingtoetje met cake)



16-12-2011, 11:55



Als iets erg gemakkelijk te bereiden is wil dat niet zeggen dat het minder zal smaken. Supangile is zeer makkelijk te bereiden en het smaakt heerlijk! Ik maak mijn Supangile altijd in amuse glaasjes, ik vind het persoonlijk er sjiek uitzien en er blijft meer ruimte in je maag over voor het volgende dessert.



Benodigdheden voor Supangile


Oma’s Roomboter cake
1 liter melk
1 pakket Supangile mix ( in alle Turkse supermarkten te koop)
1 eetlepel cacao (hoeft niet)
1 eetlepel suiker (hoeft niet)
1 eetlepel roomboter
Extra melk om over de cake te besprenkelen


Garnituur
geraspte kokos, gemalen pistache of brokken hazelnoten.


Voorbereiding:
Voeg de liter melk met het inhoud van het zakje in de paneven een paar minuten roeren. Voeg de suiker en cacao erbij blijf roeren en laat dit langzaam koken. Wanneer het mengsel kookt voeg je de roomboter toe en na 1 minuut roeren zet je het vuur uit.

Snijd 4 plakjes cake en snijd daar met behulp van een cirkel ( van een glas of een bakvorm) een cirkel eruit en plaats dit op de bodem van

je Supangile schaaltje/ Amuseglas . Besprenkel de cake met wat melk en giet de Supangile eroverheen, garneer het met een beetje kokos, gemalen pistache of hazelnootbrokken.

Wacht totdat de Supangile lauw tot koud is en laat het verder afkoelen in de koelkast ( minstens 4 uur).


Weetje: De Supangile is drie dagen houdbaar. Ben je niet van plan om alles in 1 dag op te maken? Garneer de Supangile dan op het moment dat je het gaat eten. Zo blijft het garnituur lekker knapperig.


http://turkishcuisine.nl/recept/supangile-turks-puddingtoetje-met-cake/

17-12-2011, 18:18


Ziet er lekker uit, bedankt voor het recept.