Bekijk volle/desktop versie : aiorg, speciaal voor u



10-01-2003, 08:58
ik zie dat u vaak topics plaatst en opent terwijl u zelf aangeeft dat u een christen bent.

Mijn vraag aan u is, kunt u even een korte beschrijving van u zelf geven met cursussen, studies e.d. die u gevolgd heeft en kunt u aangeven wat uw doel is op deze site, want ik ga ervan uit dat u weet dat u op een site zit van huwelijk en ISLAM. Aangezien ik zag dat uw topics niet gaan over huwelijk maar meer uw haat tegen de islam, vroeg ik mij dit af.

Ik zou graag een uitgebreid antwoord van u willen,als dat mogelijk is.

Moge Allah u leiden van het duisternis naar het licht en u op het rechte pad terugbrengen.

10-01-2003, 09:17


De vervloekte satan die jou onder controle heeft nou dat is nu zeker het geval is een vervloekte die niets anders doet dat de mensen hem volgen terwijl hij weet de satan dat er alleen maar 1 God is en dat is Allah. Maar die verhaal hoe het ging dat is een ander zaak. Alleen uiteindelijk is het Allah die beslist of diegene met de satan laat gaan of Allah hem terugleidt op het rechte pad. Zoals jou nu heeft doen dwalen. En waarom nogmaals zoals mijn zuster al zei dit is iets voor huwelijk en Islam probeer je hier je vragen te stellen terwijl je weet dat ergens anders geleerden zitten die jou de Waarheid zullen vertellen en jou maar 1 vraag hoeven te stellen over jullie geloof en je daar niets op in kan doen, dat weet ik wel bijna zeker. Jij bent niets vergeleken met de Islam.

10-01-2003, 09:20
http://www.al-islaam.com voor de zoveelste keer. En je een week of 2 geleden had een zuster van mij iets heel lang geschreven over de bijbels van jullie daar had je ook geen antwoord op. Ga eerst kijken naar waarin jij gelooft hoe het daar zit en kom dan pas naar de Koran en je zult nogmaals zien welke sterker is.

10-01-2003, 09:28
Allah heeft adam geschapen, uit de kromme rib is eva geschapen. Na de vervolmaking van adam heeft Allah de engelen en de geest saitan verplicht om te knielen voor Adam. Saitan weigerde omdat hij van vuur was geschapen en Adam van klei(dus saitan werd hoogmoedig). Omdat hij weigerde heeft Allah hem uit het paradijs verwijderd, saitan smeekte om uitstel tot op de dag der opstanding. En deze kreeg hij. Saitan die gaf aan dat hij zijn best gaat doen om de mensen met hem mee te nemen naar de hel. Behalve Uw dienaren, onder hen die OPRECHT zijn.
Allah zei:"Dit is een recht pad, op Mij rust het waken erover.
Allah zei:" Voorwaar jij hebt geen macht over Mijn dienaren, behalve over diegene die jou volgt van de dwalenden(mensen die twijfelen tussen de waarheid en de weg van lusten en begeertes).
(zie soerah al Hidjr ayat 26 t/m 43)
Allah beproeft zijn dienaren met het goede en het slechte. Net zoals dat de profeet Mohammed(vzmh) beproeft werd met stenen gooiende kinderen. De profeet(vzmh) bleef standvastig in het geloof en vertrouwde op Allah.

Waarom beproeft Allah zijn dienaren, om te kijken of zij werkelijk doen wat zij zeggen.

Als iemand zegt dat alles van Allah komt en dus ook dat Allah bepaalt hoeveel geld er naar een bepaald persoon komt. En hij zit op een gegeven moment zonder geld voor een maand of twee maanden of langer, en hij weet niet meer wat hij moet doen. Dan komt saitan hem influisteren, van je gelooft in ALlah waarom laat Hij jou nu in de steek.
Maar een echte moslim weet dat Allah heb beproeft, om te kijken of hij dat werkelijk doet wat hij eerder zei. Als hij standvastig blijft in zijn geloof zal Allah hem daarvoor belonen en hem schenken op momenten dat hij het niet verwacht. Legt hij zijn beproeving negatief af, dan heeft hij een probleem met zijn innerlijke geloof.

Saitan leidt de mens naar de weg van lusten en begeertes en geeft je constant influisteringen op een mooie manier om die weg te volgen.

Allah heeft ons laten zien in de koran dat als wij de koran en soenah volgen dat we gelukkig worden in dit leven en het hiernamaals en Allah geeft aan dat als wij de weg van saitan volgen dat dat niets anders zijn dan valse beloftes. En dat is zo, kijk maar naar de dwalenden om ons heen.

Voordat ik hiermee verder ga, ik stelde u een vraag.

graag ontvang ik een antwoord van u.

10-01-2003, 09:54


kijk aiorg, nog even een toelichting op het bovenstaande.

Allah heeft de mens een keuzevrijheid gegeven. Hij moet altijd kiezen tussen het goede en het slechte. Als hij een auto wil kopen kan hij kiezen uit een normale auto die de meesten hebben of hij heeft de keuze voor een opvallende mooie auto waardoor hij aanzien heeft of gaat krijgen. De laatste is een influistering van saitan.
Als hij besluit voor de laatste keuze, dan neigt hij naar het slechte(versiering voor de mens, wat een kleine vorm is van deelgenoten toekenning).

En een islamitische stelregel luidt:
"Als men neigt naar het goede, dan zal Allah de weg van het goede makkelijk voor hem maken, neigt hij naar het slechte dan zal Allah de weg van het slechte makkelijk voor hem maken"

Als men voor een moeilijke keuze staat tussen het goede of het slechte. En kiest voor de juiste weg en blijft zich nederig opstellen t.o.v. Allah en hij sluit alle poorten voor de saitan, dan mag hij van een gelukkig persoon spreken.

wa salaam
fatousch


bronnen: koran en oude topics van umair

10-01-2003, 10:04
Er is een hel en paradijs. Volg je de weg van lusten en begeertes dan is de hel de eindbestemming. Volg je de weg van aanbidding dan is de eindbestemming de hemel. Beiden volgen kan niet, ja het kan wel maar dan ben je dwalend.

We zijn geschapen om Allah aan te bidden, we zijn hier om een test af te leggen.

wa salaam
fatousch

10-01-2003, 10:05
Bismillahi Rahmani Rahiem Salaamoen 'alaikom yaa ogtie fil Islaam wallah dat was echt een duidelijk antwoord SoebhanAllah Allaho Akbar. Moge Allah je belonen zuster kijk nu heeft hij niets te zeggen zijn fout is gewoon lezen en meteen opschrijven terwijl hij weet dat hij nooit de Koran kent. Shokran Djazieran Lak yaa ogtie dat was echt mooi ik werd echt blij wist je dat, zie je de waarheid kan hij niet op tegen en verdwijnt hij reageert niet meer en zal misschien straks weer met een leugen komen, zo blijft die doorgaan en dan vraag ik me af als hij de waarheid gewoon leest maar toch niet wilt geloven ja dat ligt in de Handen van Allah die leidt wie Hij wil en dwaalt wie Hij wil maar nogmaals bedankt echt waar zuster was echt mooi de verzen van Allah zijn mooi daarom moeten wij Hem dag en nacht bedanken.

10-01-2003, 10:08
Allah zegt ook in de Koran, "Ik heb de djinss en de mens niet geschapen, behalve om Mij te aanbidden/dienen".

10-01-2003, 10:10
Zeg nooit tegen een ongelovig yaa ogtie zuster Fatouchs een salaam je kan hem groeten maar niet met de vrede groet. Zij zijn ongelovig.

11-01-2003, 09:21
ik denk inderdaad dat aiorg een antwoord aan het voorbereiden is. Van mij mag hij, want de koran geeft perfect antwoorden en bewijzen tegen zijn opmerkingen.

aiorg, vergeet mijn vraag aub niet.

22-01-2003, 23:47
aiorg, deze topic bedoelde ik.