Bekijk volle/desktop versie : iqamat salat



14-12-2011, 14:21
salaam allemaal,

ik heb jullie hulp nodig,ik heb het proberen op te zoeken via google maar is niet gelukt

heeft iemand voor mij misschien de iqamat salat in schrift zowel arabisch als nederlands...
dus niet de oproep tot het gebed maar echt datgene waar je elk gebed mee begint voordat je takbirat al i7ram doet

moge allah jullie belonen !

14-12-2011, 14:35



Citaat door Supersister:
salaam allemaal,

ik heb jullie hulp nodig,ik heb het proberen op te zoeken via google maar is niet gelukt

heeft iemand voor mij misschien de iqamat salat in schrift zowel arabisch als nederlands...
dus niet de oproep tot het gebed maar echt datgene waar je elk gebed mee begint voordat je takbirat al i7ram doet

moge allah jullie belonen !
Assalamu alikum oeghty,

Hierbij ter info het bijgevoegde met uitleg hoe het gebed correct te verrichten en wat daarin te zeggen. Hoop je zo op weg geholpen te hebben meis. Ghair insha Allah.


http://www.soennah.com/content/view/772/41/


Wassalaam.

14-12-2011, 14:45

Citaat door Arab-ELLA:
Assalamu alikum oeghty,

Hierbij ter info het bijgevoegde met uitleg hoe het gebed correct te verrichten en wat daarin te zeggen. Hoop je zo op weg geholpen te hebben meis. Ghair insha Allah.


http://www.soennah.com/content/view/772/41/


Wassalaam.
bedankt meid voor je genomen moeite..
ik weet hoe het gebed verricht dient te worden en wat je daarbij moet zeggen .
eigenlijk ben ik alleen op zoek naar de iqamat asalat,het liefts in schrift zodat ik het aan iemand kan onderwijzen..en zodat diegene het ook kan lezen aangezien ze geen arabisch kan.


allah ibarek fik voor je moeite
misschien dat iemand anders mij kan helpen?

14-12-2011, 14:48
Allahu akbar, Allahu akbar
لا إله إلا الله

14-12-2011, 14:55



Citaat door Taouzani:
Allahu akbar, Allahu akbar
لا إله إلا الله
geweldig!

bedankt akhi maar na

la ilaha ila allah komt nog WAHDAHO LA SARIKA LAH etc toch?

van welke site heb je dit dan kan ik het zelf opzoeken?

14-12-2011, 14:58

Citaat door Supersister:
bedankt meid voor je genomen moeite..
ik weet hoe het gebed verricht dient te worden en wat je daarbij moet zeggen .
eigenlijk ben ik alleen op zoek naar de iqamat asalat,het liefts in schrift zodat ik het aan iemand kan onderwijzen..en zodat diegene het ook kan lezen aangezien ze geen arabisch kan.


allah ibarek fik voor je moeite
misschien dat iemand anders mij kan helpen?
Allahuma ameen op je dua lieverd. Graag gedaan meis! Insha Allah krijg je die tekst nog, ik kon het echter niet vinden voor je in het Arabisch noch in het Nederlands, wel in het Engels. Ik voeg overigens onderstaande fatwa toe ter info. Ghair insha Allah!



Fatwas of Nur `Ala Al-Darb>Volume 6>Book of Salah>Chapter on Adhan and Iqamah>Ruling on the Adhan and the Iqamah for women?

145- Ruling on women pronouncing Adhan and Iqamah

Question:

Are women obliged to perform Adhan (call to Prayer) or Iqamah (call to start the Prayer) at the time of Salah (Prayer)?


Answer:

Men are obliged to perform Adhan and Iqamah. This is Mashru` (Islamically permissible) for them, even if the man is alone, because Adhan and Iqamah are a collective obligation on a group of people - that is, if one of them performs it, the others are excused from this obligation. If one man performs Adhan and Iqamah, this will be enough. There was controversy concerning their obligation on one man as well as the person who should perform them, if it is only one man who should perform Adhan and Iqamah. As for women, they are not obliged to perform either Adhan or Iqamah, as the matter of calling to congregational Prayer is related to men only, as well as that of informing the people of the times of Prayers. Women perform Salah at home, and are not obliged to that matter. We mean that women are not obliged to perform Adhan or Iqamah. They should start Salah with Takbir (saying: "Allahu Akbar [Allah is the Greatest]&quot and perform it in the way men do. However, women are not obliged to perform Adhan or Iqamah because there is no evidence on this matter.

14-12-2011, 15:03
in ieder geval bedankt voor het meedenken en meezoeken arab-ELLA

je beloning zal bij allah zijn inchallah

14-12-2011, 15:06

Citaat door Supersister:
in ieder geval bedankt voor het meedenken en meezoeken arab-ELLA

je beloning zal bij allah zijn inchallah
Alhamdulilah. Ameen. Graag gedaan sis!

14-12-2011, 20:36
taouzani ...jij ook bedankt
allah zal je belonen inchallah!

14-12-2011, 20:44
Dus is het niet verplicht voor de vrouw om de iqammah te doen voor de salah? Is de intentie nemen van welk gebed je vericht voldoende en dan beginnen met het gebed?(hoop dat iemand me begrijpt wat ik bedoel)

HajakoemAllah. Ameen.

liefs S.

14-12-2011, 20:47

Citaat door Al-haq:
Dus is het niet verplicht voor de vrouw om de iqammah te doen voor de salah? Is de intentie nemen van welk gebed je vericht voldoende en dan beginnen met het gebed?(hoop dat iemand me begrijpt wat ik bedoel)

HajakoemAllah. Ameen.

liefs S.
bedoel je net als wat de imam doet als hij oproept tot het gebed?...zo ja ..dan hoef jij dat als vrouw niet te doen . wa allah oe a3lam

14-12-2011, 20:51

Citaat door Supersister:
bedoel je net als wat de imam doet als hij oproept tot het gebed?...zo ja ..dan hoef jij dat als vrouw niet te doen . wa allah oe a3lam
Jaa dat bedoel ik. Oke Gair inchaallah.
xx

14-12-2011, 20:54



Citaat door Al-haq:
Dus is het niet verplicht voor de vrouw om de iqammah te doen voor de salah? Is de intentie nemen van welk gebed je vericht voldoende en dan beginnen met het gebed?(hoop dat iemand me begrijpt wat ik bedoel)

HajakoemAllah. Ameen.

liefs S.
Assalamu alikum lieve oeghty,

In de bovenstaande fatwa wordt dat inderdaad aangegeven door de alim. Je dient de intentie van het specifieke gebed in je hart met vastberadenheid te vormen zonder deze hardop uit te spreken. Vervolgens begin je het gebed met takbir en verricht je het gebed zoals een man deze ook verricht. Wa Allahu ahlem. Hoop dat het zo verduidelijkt is oeghty. Ghair insha Allah.

Zie ook: http://www.soennah.com/content/view/772/41/

Wassalaam.

14-12-2011, 20:58

Citaat door Arab-ELLA:
Assalamu alikum lieve oeghty,

In de bovenstaande fatwa wordt dat inderdaad aangegeven door de alim. Je dient de intentie van het specifieke gebed in je hart met vastberadenheid te vormen zonder deze hardop uit te spreken. Vervolgens begin je het gebed met takbir en verricht je het gebed zoals een man deze ook verricht. Wa Allahu ahlem. Hoop dat het zo verduidelijkt is oeghty. Ghair insha Allah.

Zie ook: http://www.soennah.com/content/view/772/41/

Wassalaam.
DjazakAllahoe gairen lieve schat.

liefs S.

14-12-2011, 21:01

Citaat door Al-haq:
DjazakAllahoe gairen lieve schat.

liefs S.
Allahuma ameen. Wa ghairan djazaki lieverd. Graag met je gedeeld!