Bekijk volle/desktop versie : Bruidschat!



13-12-2011, 12:02
Wat je tegenwoordig ook hebt is dat er zusters zijn die mascha'allah een lage bruidschat willen, walakien de ouders zijn het er niet mee eens Wat zouden jullie in dit geval dan doen??

13-12-2011, 13:40


ik zou zeggen tegen mijn ouders, ik kies voor hem niet voor de bruidsschat.. en met dat geld die hij mij zou geven wil ik aan ons huisje besteden

13-12-2011, 14:26
Dat probleem heb ik ook. Mn moeder begrijpt wat ik bedoel, maar ze zegt dat Marokkaanse mannen heel ingewikkeld in mekaar zitten. Ze zegt dat er een kans is, dat je later in het huwelijk bepaalde opmerkingen naar je hoofd krijgt gegooid. Geintjes zoals 'ma3lich, zo duur was je toch niet'.. Of tijdens een ruzie, later in het huwelijk als je heel erg gewend bent geraakt aan mekaar. Het blijft niet altijd rozengeur en maneschijn. Je gaat er natuurlijk vanuit dat dat NOOIT gaat gebeuren, maar beter voorkomen dan genezen. Beter iemand die zegt 'tfoe heb ik zo veel betaald aan zo'n heks' dan 'ma3lich, zo moeilijk was jij niet te krijgen' (financieel gezien).
Tjah, je hebt van zulke dickheads

13-12-2011, 14:27
Ja idd dat vind ik ook.. Jij bent diegene die met hem trouw en niet je ouders.

13-12-2011, 14:34



Citaat door lala_maghribia:
Dat probleem heb ik ook. Mn moeder begrijpt wat ik bedoel, maar ze zegt dat Marokkaanse mannen heel ingewikkeld in mekaar zitten. Ze zegt dat er een kans is, dat je later in het huwelijk bepaalde opmerkingen naar je hoofd krijgt gegooid. Geintjes zoals 'ma3lich, zo duur was je toch niet'.. Of tijdens een ruzie, later in het huwelijk als je heel erg gewend bent geraakt aan mekaar. Het blijft niet altijd rozengeur en maneschijn. Je gaat er natuurlijk vanuit dat dat NOOIT gaat gebeuren, maar beter voorkomen dan genezen. Beter iemand die zegt 'tfoe heb ik zo veel betaald aan zo'n heks' dan 'ma3lich, zo moeilijk was jij niet te krijgen' (financieel gezien).
Tjah, je hebt van zulke dickheads
Ja klopt daar heb je wel gelijk in. Sommige ouders zeggen dan, je bent geen goedkoop schaap, ik bedoel maar je bent toch niet TE KOOP!

13-12-2011, 17:35
Jou man moet jou geven hoeveel hij aan kan

13-12-2011, 17:38
hoeveel moet je van je ouders vragen dan ?

13-12-2011, 17:43
ik weet dat me ouders niet zo zijn maar in dat geval zou ik zegge van ja hallo het gaat erom van hoeveel de man kan geven en niet hoeveel iemand ervoor vraagd je word toch niet verkocht ofso kom nou joh!!

13-12-2011, 17:46
Je ouders hebben er niks mee te maken.

Het is gewoon tussen jou en je man.

13-12-2011, 17:49
Ik zou dat wel heel erg vinden. Het gaat niet om de bruidschat, maar om huwelijk.
Ik heb liever mijn leven lang met een man die 1000 euro aan bruidschat geeft,
dan een man die me 6000 euro geeft en waar het niet goed mee loopt.
Voor mij is bruidschat eigenlijk alleen maar omdat het hoort vanuit de islam.
En vanuit de Islam is het ook zo dat het natuurlijk wel de bedoeling is dat er wat gegeven moet worden maar dat wat een man kwijt
kan. Ik hoef hem niet bankroet te maken :P
En wat betreft de ouders, daar kan je als dochter gewoon tegen in gaan hoor.
Ik zou echt duidelijk tegen me ouders zeggen, dat ze hier geen zeggen in hebben en het aan mij en mijn toekomstige over moeten laten!!

13-12-2011, 17:54

Citaat door Ghizoetje:
Ik zou dat wel heel erg vinden. Het gaat niet om de bruidschat, maar om huwelijk.
Ik heb liever mijn leven lang met een man die 1000 euro aan bruidschat geeft,
dan een man die me 6000 euro geeft en waar het niet goed mee loopt.
Voor mij is bruidschat eigenlijk alleen maar omdat het hoort vanuit de islam.
En vanuit de Islam is het ook zo dat het natuurlijk wel de bedoeling is dat er wat gegeven moet worden maar dat wat een man kwijt
kan. Ik hoef hem niet bankroet te maken :P
En wat betreft de ouders, daar kan je als dochter gewoon tegen in gaan hoor.
Ik zou echt duidelijk tegen me ouders zeggen, dat ze hier geen zeggen in hebben en het aan mij en mijn toekomstige over moeten laten!!
Wallah shem jij hebt gesproken!!!

13-12-2011, 18:06

Citaat door zina-dh:
Wallah shem jij hebt gesproken!!!
Dank je hihihi. Maar ik denk dat er wel meer zijn die er zo over denken..... i hope

16-12-2011, 10:59



Citaat door Ghizoetje:
Dank je hihihi. Maar ik denk dat er wel meer zijn die er zo over denken..... i hope
Jawel dat denk ik ook hoor!