Bekijk volle/desktop versie : Thailand!!!!! kunnen jullie wat vraagjes beantwoorden?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

12-12-2011, 22:56
Ik heb net geboekt naar bangkok voor 17 dagen. We reizen met een dreumes. waar moet ik allemaal aan denken?
Ik heb nog geen hotels etc. geboekt. Ik heb geen flauw idee welke plekken ik allemaal zal bezoeken en wil ook niet naar meer dan 3 plekken gaan ivm ons kindje.

Wat zijn de absolute mustsee's??
waar haal ik kinderzomerkleding op dit tijdstip van het jaar?
Heeft er iemand ervaring met een visum aanvragen voor thailand ivm een marokkaans paspoort?


help wat heb ik gedaan?

12-12-2011, 23:03


o meid wat leuk,, ik kan helaas geen advies geven

up
up

12-12-2011, 23:08
hahahah niet heel slim om alvast te boeken zonder visum aanvraag.. Zonder te weten en te plannen hoe en wat... Hihi... Succes. Ik kan je ook geen advies geven. Maar weet wet dat visums soms wat lang duren.

12-12-2011, 23:13
Wrm Thailand?
Ik zou eerlijk gezegd liever naar Malaisie gaan.

Zomerkleding kan online. Goed zoeken.

Succes.

12-12-2011, 23:45


er was daar toch overstroming ??
hoe is het nu dan ?

12-12-2011, 23:52
Haha wij wilden liever naar Thailand omdat er in Maleisië nu het regenseizoen is. Anders was Maleisië eerste keus. Het bleek ook dat je je ticket moet laten zien bij het 's vragen van de visum vandaar dat we geboekt hebben.

13-12-2011, 10:37
Wat moet je wel en wat moet je vooral niet doen in Bangkok? Metro zet alles voor je op een overzichtelijk rijtje.

Do’s
• Een bezoek brengen aan het Grand Palace, het voormalige
onderkomen van de Koning.
• Een middag rondneuzen in Siam Paragon, een enorm winkelcentrum voor hip en rijk Bangkok.
• Een traditionele Thaise massage nemen van minstens een uur.
• Een ritje maken met de tuk-tuk, een gemotoriseerde driewieler die als taxi dient.
• Een rondgang langs markten waar je grote (nep)merken kunt kopen.
Dont’s
• Niet te veel tempels bezoeken. Na het Grand Palace en de What Phra Kaew weet je het wel.
• Niet bij een taxichaeuffeur instappen die weigert de meter aan te zetten
• Niet in spitsuren reizen. Het is een ramp; je komt hopeloos vast te zitten.
• Niet met het Thaise nieuwjaar met je camera over straat lopen.
Het nieuwjaarsfeest is namelijk een drie dagen durend water-
gevecht.

13-12-2011, 10:38
Voor een verblijf korter dan 30 dagen is geen visum nodig in Thailand. Wel dient u in het bezit te zijn van een geldig paspoort welke nog zes maanden geldig is na terugkomst in Nederland.

13-12-2011, 10:42
Thailand is wel veeeeeeeeeel kinder prostitutie en veel manwijven die seks zoeken.

Ook zou ik maar oppassen met wat je eet, meeste ziektes komen van thailand.

Ik zou eerder met je gezin naar Maleisie gegaan zijn.

13-12-2011, 11:30
scheld de koning niet uit of uit geen kritiek ... kan je 20 jaar kosten ...

13-12-2011, 12:35

Citaat door Pasja:
Domme vraag misschien, maar vraag je niet gewoon een Nederlands paspoort aan? dan ben je juist van dit soort dingen af.. visum hier, visum daar... een Marokkaans paspoort is met alle respect, praktich nutteloos.. met en NL paspoort kan je zo overal doorlopen.. we blijven Marokkanen, dat snap ik ook wel.. het gaat mij meer om het gemak.

Je wil nu toch juist lekker kleertjes uitzoeken, en niet op en neer naar de ambassade..elke keer als nog iets van je nodig hebben.

maar goed.. succes ermee

ps. Je hebt op internet genoeg sites over Thailand, en bezienswaardigheden.. alles kan je op internet vinden hoor... google maar eens, en je zal zien.
Dag pasja,

mijn zoon en ik hevbben een nederlandspaspoort. Mijn man echter niet. Hij is nu 3 jaar in nederland en mag zijn naturalisatie sinds deze maand aanvragen maar dat duurt even. Het is inderdaad erg lastig om overal een visum voor te moeten aanvragen.

ik moet wel zeggen dat ik buyikpijn krijg van wat ik allemaal op google vind. Veel te veel info en ik weet gewoon niet war ik moet kijken. Ik heb vanochtend de visum aangevraagd en een reisgids gekocht. Ik hoop dat ik wat wijzer word.

13-12-2011, 12:37

Citaat door 7am9a:
Wat moet je wel en wat moet je vooral niet doen in Bangkok? Metro zet alles voor je op een overzichtelijk rijtje.

Do’s
• Een bezoek brengen aan het Grand Palace, het voormalige
onderkomen van de Koning.
• Een middag rondneuzen in Siam Paragon, een enorm winkelcentrum voor hip en rijk Bangkok.
• Een traditionele Thaise massage nemen van minstens een uur.
• Een ritje maken met de tuk-tuk, een gemotoriseerde driewieler die als taxi dient.
• Een rondgang langs markten waar je grote (nep)merken kunt kopen.
Dont’s
• Niet te veel tempels bezoeken. Na het Grand Palace en de What Phra Kaew weet je het wel.
• Niet bij een taxichaeuffeur instappen die weigert de meter aan te zetten
• Niet in spitsuren reizen. Het is een ramp; je komt hopeloos vast te zitten.
• Niet met het Thaise nieuwjaar met je camera over straat lopen.
Het nieuwjaarsfeest is namelijk een drie dagen durend water-
gevecht.


Citaat door 7am9a:
Voor een verblijf korter dan 30 dagen is geen visum nodig in Thailand. Wel dient u in het bezit te zijn van een geldig paspoort welke nog zes maanden geldig is na terugkomst in Nederland.


Citaat door no-name:
scheld de koning niet uit of uit geen kritiek ... kan je 20 jaar kosten ...
Thanks ladies!

13-12-2011, 13:25


Wie boekt er nou in Thailand. Het hele land staat onder water.

13-12-2011, 13:31

Citaat door Huurjurk:
Wie boekt er nou in Thailand. Het hele land staat onder water.
dat d8 ik dus ook ....maar krijg geen antwoord ... of dat nog gaande is of niet

13-12-2011, 13:41
Ongelovelijk, het hele land staat onder water en mevrouw boekt voor 17 dagen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5