Bekijk volle/desktop versie : Hoe kan ik mezelf



Pagina's : [1] 2

12-12-2011, 21:38
Op de minst pijnlijke manier het leven ontnemen ? Ik ben niet altijd ongelukkig, ik heb zo mn euforische momenten. Bijvoorbeeld als ik uit eten ben met mn 2 lieve vriendinnen en we moeten lachen om stomme dingen. Of wanneer ik uitgeput van mn werk kom en achterover ga liggen en met mn zussen ga kletsen. Of als ik dat prachtige nummer hoor, waar ik van wil dansen en uit mn dak wil gaan voor de spiegel. Of als ik weer een leuke nieuwe outfit heb gescoord, en het later thuis ga passen voor de spiegel. Of het moment dat ik mn diploma haalde, en mn leraar mij trots aankeek en zei dat ik het geweldig gedaan had. Of als mn moeder me omhelst en zegt hoeveel ze me gemist heeft, en dat ik vaker thuis moet zijn. Het moment dat ik in de ochtend naar mn werk ga en de lucht buiten in adem en naar de lucht kijk, en me ineens heel gelukkig voel dat ik heb wat ik heb en ben wat ik ben.

En toch weegt de leegte die ik dagelijks voel zwaarder dan mijn euforische momenten. En toch heb ik het gevoel dat ik er beter aan doe dit leven te verlaten. En toch denk ik dat een toekomst mij te gronde gaat richten, en ik beter kan vertrekken nu het nog kan. Nu de pijn nog draaglijk is. Ik ben bang. Bang voor de toekomst. Maar ook bang voor de dood. Ik zit vast tussen 2 werelden. Ik weet niet of ik moet blijven of moet gaan. Het verstikt me.

12-12-2011, 21:40


Meid doe normaal, denk je dt dat makkelijk is? weet je wel wat jou daar te wachten staan in je graf?? vrees Allah swt en toon berouw! want je gaat spijt krijgen en smeken naar je leven

12-12-2011, 21:44
Het wereldse leven is niets dan een spel, en een ijdel vermaak,

Inhoudsloos, als we Allah niet vrezen, is 't leven niets waard,

Het is nietszeggend, zonder 't besef, van 't leven, in 't Paradijs,

'N hoogmoedig bestaan, tot aan de dag, dat je tot Allah verrijst.



Dan pas ga je echt beseffen, in wat voor wereld u hebt geleefd,

Die wereld van glamour en de kitsch, zorgt ervoor dan je beeft,

Dan sta je daar, zo dichtbij, twee deuren, van nieuwe werelden,

'T mooie groene Paradijs, en de Hel, o ja, onze ogen die wenen.



Het leven nu, deze tijdelijke genieting, het is een ijdel vermaak,

Zo leuk, als het nou voor ons is, maar straks, zo bitter en zwaar,

Daar sta je dan, met 't schaamrood op je wangen, je weet 't dan,

Waar jou intentie lag, bij de duivels, in al jouw aardse belangen.



Het is een ijdel vermaak, kom tot dit besef, lees, lees, de Qoraan,

Luister naar Allah, hoe Allah, ons mensen, allen heeft vermaand,

Open u ogen die blind zijn, uw oren die doof zijn, door vermaak,

Willen we 't dan niet begrijpen, dat deze wereld, eens zal vergaan.



Maar voor ons, de gelovigen onder ons, is de overwinning nabij,

Zij beseffen, dat 'n rein hart, de weg vrij maakt, naar het paradijs,

Denken met vrees aan Allah, en hun hart, die al slechte vermijdt,

Zij begrijpen, dat deze wereld stopt, dat dit is, 'n tijdelijk verblijf.

12-12-2011, 21:47
denk dat pillen het minst pijnlijk is.

Maar schud je jezelf even wakker, ga naar n psycholoog, lucht je hart, vertel je gevoel, neem de tijd en alles komt goed!

12-12-2011, 22:01


Hoe oud ben je?

12-12-2011, 22:03
Denk aan de gevolgen van je daden..

12-12-2011, 22:13

Citaat door noraatje5331:
Het wereldse leven is niets dan een spel, en een ijdel vermaak,

Inhoudsloos, als we Allah niet vrezen, is 't leven niets waard,

Het is nietszeggend, zonder 't besef, van 't leven, in 't Paradijs,

'N hoogmoedig bestaan, tot aan de dag, dat je tot Allah verrijst.



Dan pas ga je echt beseffen, in wat voor wereld u hebt geleefd,

Die wereld van glamour en de kitsch, zorgt ervoor dan je beeft,

Dan sta je daar, zo dichtbij, twee deuren, van nieuwe werelden,

'T mooie groene Paradijs, en de Hel, o ja, onze ogen die wenen.



Het leven nu, deze tijdelijke genieting, het is een ijdel vermaak,

Zo leuk, als het nou voor ons is, maar straks, zo bitter en zwaar,

Daar sta je dan, met 't schaamrood op je wangen, je weet 't dan,

Waar jou intentie lag, bij de duivels, in al jouw aardse belangen.



Het is een ijdel vermaak, kom tot dit besef, lees, lees, de Qoraan,

Luister naar Allah, hoe Allah, ons mensen, allen heeft vermaand,

Open u ogen die blind zijn, uw oren die doof zijn, door vermaak,

Willen we 't dan niet begrijpen, dat deze wereld, eens zal vergaan.



Maar voor ons, de gelovigen onder ons, is de overwinning nabij,

Zij beseffen, dat 'n rein hart, de weg vrij maakt, naar het paradijs,

Denken met vrees aan Allah, en hun hart, die al slechte vermijdt,

Zij begrijpen, dat deze wereld stopt, dat dit is, 'n tijdelijk verblijf.
Het lukt mij gewoon niet, om een goede moslima te worden. Branden zal ik toch al, ik kan nu net zo goed de pijp uit gaan voordat zich meer zondes opstapelen

12-12-2011, 22:14

Citaat door miss_ike:
Hoe oud ben je?
20, maar wat doet dat ertoe?

12-12-2011, 22:14

Citaat door oudlid:
denk dat pillen het minst pijnlijk is.

Maar schud je jezelf even wakker, ga naar n psycholoog, lucht je hart, vertel je gevoel, neem de tijd en alles komt goed!
Pillen is langzaam en pijnlijk en kan vaak mislukken. Slechte tip

12-12-2011, 22:15
Heb je een eigen woning? Zo ja, mag ik die op mijn naam zetten?

12-12-2011, 22:16

Citaat door mysteriouszlayd:
Het lukt mij gewoon niet, om een goede moslima te worden. Branden zal ik toch al, ik kan nu net zo goed de pijp uit gaan voordat zich meer zondes opstapelen
Waarom zeg je zoiets? Waarom zo negatief? Berouw tonen is mogelijk...er is geen mens op aarde zonder zonde(niet dat dit jouw zonden goed spreekt noch die van mij), maar het is zo. En daarom is er berouw..

Trek jezelf naar het goede toe, niet naar het slechte. Zelfmoord is geen oplossing, verre van..

12-12-2011, 22:23

Citaat door mysteriouszlayd:
20, maar wat doet dat ertoe?
Dat je nog niets hebt gezien in dit leven. Dat je hamdoulilah moet zijn en standvastiger moet worden in het geloof zodat je wat meer jaren kunt leven om eindelijk te kunnen inzien wat voor onzin je nu komt praten.
Dus dame, verman je en ga verder met je leven want wat je nu komt beschrijven is het niet waard om je lever te beroven.
Heb je het gevloe dat het niet gaat: Zoek hulp zoals ieder andere mens.

Goodluck!

12-12-2011, 22:27



Citaat door miss_ike:
Dat je nog niets hebt gezien in dit leven. Dat je hamdoulilah moet zijn en standvastiger moet worden in het geloof zodat je wat meer jaren kunt leven om eindelijk te kunnen inzien wat voor onzin je nu komt praten.
Dus dame, verman je en ga verder met je leven want wat je nu komt beschrijven is het niet waard om je lever te beroven.
Heb je het gevloe dat het niet gaat: Zoek hulp zoals ieder andere mens.

Goodluck!
Ik denk dat ik meer heb meegemaakt dan sommige vrouwen van 65, dus niet enkel op leeftijd afgaan. Elke dag is hetzelfde, ik moet me soms er doorheen slepen. Ik heb soms het idee dat ik iets geks moet doen om het lijden te stoppen. Extreem is zelfmoord, maar minder extreem zou zijn dat ik in een diepe coma lig waar ik even rust heb.

12-12-2011, 22:28
En geloof is geen oplossing, ik heb jaren gebeden voor Allah, en ik heb geen verlichting gevonden. Nu ben ik gestopt met bidden en stapelen de zondes zich elke dag op. Ik denk sowieso dat onze heer mij niet meer serieus neemt. Ik heb hem ook vaak de schuld gegeven van dingen die er zijn gebeurd.

12-12-2011, 22:29

Citaat door mysteriouszlayd:
Het lukt mij gewoon niet, om een goede moslima te worden. Branden zal ik toch al, ik kan nu net zo goed de pijp uit gaan voordat zich meer zondes opstapelen
Meid, je weet echt niet wat je zegt! Je kan je niet eens voorstellen hoe het vuur in de hel eruitziet! Je wenst het je grootste vijand nog niet toe. Niemand is goed, iedereen heeft wel wat slechts gedaan. Ik zou zeggen dat je het stapsgewijs moet aanpakken! Ik was laatst naar een soort van feest gegaan voor vrouwen waar ze over de Islam vertelde en Anasheed draaide. Geloof me, mijn leegte was gevuld. Zelfs zo erg dat ik even naar de wc ging om een potje te janken. Ik zie gewoon precies het rechte pad maar ik kan het niet volgen. Het opent je ogen gewoon. Ga naar lezingen voor zusters en ontdek meer over de Islam. Jij hebt nog meerendeels alles! Je ouders, lekker shoppen wanneer je wil, lekker bijbabbelen met je zussen maar je moet nadenken over andere mensen met een verschrikkelijk leven. Mensen die dagelijks in elkaar worden getrapt of bijvoorbeeld alcoholistische vader hebben en die dan Alhamdolilah zeggen.

Pagina's : [1] 2