Bekijk volle/desktop versie : Teveel Suiker in Marokkaanse thee...



Pagina's : [1] 2

10-12-2011, 17:08
Hoeveel suiker stop jij in een pot Marokkaanse thee???

Wil je weten hoe je gezonder kunt eten/ drinken? Lees dan het interview met Lamia Abbasi (heeft o.a. Tante in Marokko gepresenteerd op tv). Met tips van Lamia en haar persoonlijk verhaal.

http://zorgvoorjeouders.marokko.nl/index.php?nav=static&pagina=Interview_Lamia_Abbass i_

10-12-2011, 20:30


Hahah ik wou net gaan reageren van waarom zo een topic een topper maken maar ik begrijp je punt. Gair InshaAllah. InshaAllah wordt iedereen beschermt tegen suikerziekte. Ameen

10-12-2011, 20:46
Ik drink al jaren geen suiker in thee of koffie.
Bij koffie gebruik ik zoetjes, bij thee niks.

In marokko doen ze kilo suiker in een pot, ongelovelijk hoeveel ze daar van suiker houden..

10-12-2011, 22:04
is het eeecht niet te drinken... ik kan niet zonder suiker bij de thee of koffie

10-12-2011, 22:37



Citaat door Tirra:
Ik drink al jaren geen suiker in thee of koffie.
Bij koffie gebruik ik zoetjes, bij thee niks.

In marokko doen ze kilo suiker in een pot, ongelovelijk hoeveel ze daar van suiker houden..
smeerig drink geen suiker nergens in

11-12-2011, 13:49
Soms maar 1 klontje suiker, soms gebruik ik helemaal geen suiker. Hangt er vanaf. Maar houdt zeker niet van kilo suiker in je thee. Heb het vaak als ik op bezoek ga, met moeite drink ik het op. Hou mijn beker daarna wel goed in de gaten, voordat ze weer thee bijschenken..!

12-12-2011, 14:02
ik ben nu al 2 weken bezig geen suiker in thee en koffie te doen.. ook heb ik al maanden frisdrank en sapjes afgeschaft..

lekker suikervrij leven in

15-12-2011, 14:33
Minder dan 'n halve suikerklontje, als ze een theepot neerzetten waar al suiker in zit drink ik het helemaal niet omdat ik weet dat er superveel suiker in zit.

15-12-2011, 14:39

Citaat door Hijaab21:
Soms maar 1 klontje suiker, soms gebruik ik helemaal geen suiker. Hangt er vanaf. Maar houdt zeker niet van kilo suiker in je thee. Heb het vaak als ik op bezoek ga, met moeite drink ik het op. Hou mijn beker daarna wel goed in de gaten, voordat ze weer thee bijschenken..!
1 klontje maar voor mij is dat zelf helemaal niets .. ik gooi er eecht 3 a4 klontjes in moet eecht zoet smaken anders is het geen thee/koffie

15-12-2011, 16:00
In een glaasje thee gooi ik al snel 3 of 4 suikerklontjes. In de theepot doe ik drie goedgevulde eetlepels.

16-12-2011, 17:49

Citaat door RARE_MEISJES:
In een glaasje thee gooi ik al snel 3 of 4 suikerklontjes. In de theepot doe ik drie goedgevulde eetlepels.
oke nou ja ikke 9.

ik hou van suiker en alles wat suiker bevat haast. en frisdrank ik kan niet zonder, ben echt een limonade/frisdrank junk.

16-12-2011, 18:05
nooit meer suiker is lang niet zo erg als nooit meer zout...

16-12-2011, 18:10



Citaat door Ikbenlelijk_:
nooit meer suiker is lang niet zo erg als nooit meer zout...
alletwee vind ik evenerg, en ik vrees dat ik nooit zonder suiker kan...ik heb wel een keer thee met zoetjes gedronken, maar heb er veel ingedaan.. die zoetjes zagen er namelijk erg klein uit hahaha.. maar was wel lekker zoet.

16-12-2011, 18:26

Citaat door zouzou7t:
alletwee vind ik evenerg, en ik vrees dat ik nooit zonder suiker kan...ik heb wel een keer thee met zoetjes gedronken, maar heb er veel ingedaan.. die zoetjes zagen er namelijk erg klein uit hahaha.. maar was wel lekker zoet.
te veel suiker is gevaarlijk meid.. je kan het beste afbouwen.. mischien is honing een optie?
ik hou niet echt van zoett..

vandaar dat ik lage bloeddruk heb..

16-12-2011, 20:57
Van suiker gebruiken krijg je echt geen suiker ziekte hoor, maar ja er zijn grenzen.

Pagina's : [1] 2