Bekijk volle/desktop versie : Amber alert voor roshayra



Pagina's : [1] 2

10-12-2011, 10:56
AMBER ALERT VOOR ROSHAYRA
door Jolande van der Graaf
ROTTERDAM - De politie stuurt vanmorgen een Amber Alert uit voor de vierjarige Roshayra Shamica Te-Farai Maatrijk.

Roshayra Shamica Te-Farai Maatrijk Roshayra Shamica Te-Farai Maatrijk

Het meisje werd vrijdagvond rond half zeven in Rotterdam door haar vader ontvoerd. Het kindje liep met haar moeder op straat, toen de vader plotseling opdook en zijn dochter met zich meenam. De man was het er niet mee eens dat Roshayra met haar moeder op familiebezoek in België ging. Opvallend genoeg zijn de identiteit en een foto van de vader nog niet door de politie vrijgegeven.

Waar vader en kind verblijven, is onduidelijk. De man reist in een zwarte Fiat Seicento met het kenteken 46-LK-GD.

Roshayra is een lichtgetint meisje van 85 cm. lang en met een smal postuur en bruine ogen. Haar haar is gevlochten in losse vlechtjes die zijn samengebonden in een staartje met witte kraaltjes. Het kind droeg bij haar verdwijning diamanten oorknopjes, een blauwe gewatteerde jas, roze shirt met lange mouwen met daarop een zwart shirt met de afbeelding Hello Kitty, een blauwe spijkerbroek met roze riem, zwarte halve laarsjes, een grijze wollen muts en een sjaal.

De vader van het kind heeft een donkere huidskleur, is ongeveer 1.85 meter lang en heeft een smal postuur en brede schouder. Hij heeft lange zwarte dreadlocks, een zwart snorretje en draagt een pantalon die vermoedelijk crèmekleurig is.

Dat er groot alarm wordt geslagen in deze parentale ontvoering, is opmerkelijk. Een Amber Alert behoort alleen te worden ingezet als de vermissing voldoet aan scherpe criteria, waaronder aanwijzingen dat het leven van een kind gevaar loopt. Volgens de Rotterdamse politie wordt echter niet gevreesd voor leven en welzijn van Roshayra.

“We gaan niet uit van een misdrijf. Het is vooral vanwege de jonge leeftijd van dit meisje dat we het landelijke waarschuwingssysteem in werking hebben laten zetten. We willen er alles aan doen om haar zo snel mogelijk terug te krijgen en willen later niet zoals bij de zaak van Jennefer van Oostende het verwijt krijgen dat we het Amber Alert niet hebben benut”, aldus een woordvoerder van de politie Rotterdam-Rijnmond.

Het Rotterdamse meisje Jennefer van Oostende (10) werd in oktober omgebracht door haar voormalige zwager. Toen dit kind onder zeer verdachte omstandigheden bleek te zijn verdwenen, waarschuwde de Rotterdamse politie pas een dag later het Korps landelijke politiediensten (KLPD) dat het Amber Alert-systeem in werking zet. De blunder vormde voor minister Opstelten van Veiligheid en Justitie aanleiding om de regiokorpsen te gaan verplichten alle urgente vermissingszaken direct te melden bij het landelijk bureau vermiste personen van het KLPD.

Het Amber Alert-systeem heeft inmiddels een miljoenenbereik. De Telegraaf neemt de berichten al sinds de invoering van het systeem in november 2008 mee op zijn website. Vrijdag werd bekend dat ook de publieke omroepen dit voortaan doen. De grootste alertingsdienst van het land kent verder 850.000 deelnemers en deelnemende bedrijven die zich via de website Amber Alert Nederland hebben aangemeld en de berichten op allerlei verschillende manieren verstuurd krijgen. Zo kan een Amber Alert worden ontvangen via sms, Hyves, Facebook of Twitter. Verder is een Amber Alert te zien op tv, snelwegborden en op reclameschermen van bijvoorbeeld winkel- en sportcentra, bioscopen of apotheken.
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/11097244/__AMBER_ALERT_VOOR_ROSHAYRA__.html?sn=binnenland

10-12-2011, 12:59



Citaat:
Het kindje liep met haar moeder op straat,

Citaat:
Roshayra is een lichtgetint meisje van 85 cm.

Een kind van 85cm kan toch nog niet lopen.
Dat noemen ze een baby.

10-12-2011, 13:05

Citaat door pist_aches:

Een kind van 85cm kan toch nog niet lopen.
Dat noemen ze een baby.

10-12-2011, 13:07
Te hopen dat ze ongedeerd weer herenigd wordt met haar moeder. Als dit zo gaay tussen ouders(w.s. een scheiding) dan is dat voor het kind(de kinderen) niet zo best.

Als dit nu al zo gaat...

10-12-2011, 13:09


ontvoert door de vader??? wat een bullshit! als een relatie stuk gaat is de man altijd de lul als het om kinderen gaat. niets ontvoert ze is gewoon bij haar pappa! niets aan de hand dus

10-12-2011, 13:12

Citaat door Pist_Aches:

Een kind van 85cm kan toch nog niet lopen.
Dat noemen ze een baby.
Beetje ondermaats mischien ..maar mams zal de lengte zelf wel weten..denk jij ook niet

10-12-2011, 13:14

Citaat door Jade-21:
Ze is 4 maar nu je het zegt...

Kledingmaten gaan naar centimeters en ik heb een tijdje terug maat 86 voor een baby gekocht.
Foutje van de heldere lichtjes van de Telegra.
Ik heb een nichtje van negen maanden en zij is rond de 80 cm.
Ik weet niet of die kledingmaten kloppen maar ik heb de vorige week een heel schattig jurkje voor haar gekocht voor iemand van 9 maanden.

10-12-2011, 13:14

Citaat door pollewopje:
Beetje ondermaats mischien ..maar mams zal de lengte zelf wel weten..denk jij ook niet
Wat bedoel je met ondermaats?

10-12-2011, 13:22

Citaat door Bokitoo_:
ontvoert door de vader??? wat een bullshit! als een relatie stuk gaat is de man altijd de lul als het om kinderen gaat. niets ontvoert ze is gewoon bij haar pappa! niets aan de hand dus
Als ze 'gewoon' bij papa is, dan moet papa dat RAP melden. Waarschijnlijk weet mama dat helemaal niet of heeft ze geen toestemming gegeven.Er wordt niet zomaar een alert uitgegeven.

10-12-2011, 13:23

Citaat door Djeny:
Heb ik gelijk of heb ik gelijk?

10-12-2011, 13:38

Citaat door Pist_Aches:
Wat bedoel je met ondermaats?



Te klein voor haar leeftijd..premature baby mischien..groeistoornis..

10-12-2011, 13:38

Citaat door Jade-21:
Het is waarschijnlijker dat de tokkie-jounalist een foutje heeft gemaakt.
De officiele politieberichten..ik denk het niet

10-12-2011, 13:42



Citaat door pollewopje:
Te klein voor haar leeftijd..premature baby mischien..groeistoornis..
Ja,zou idd wel kunnen.
Of dwerggroei.

Zover had ik nog niet gedacht.

10-12-2011, 13:51

Citaat door Pist_Aches:
Ja,zou idd wel kunnen.
Of dwerggroei.

Zover had ik nog niet gedacht.
Dwergen

10-12-2011, 13:53

Citaat door pollewopje:
Dwergen
Ik meen het hoor.
Heb ik ooit een reportage van op tv gezien.
Is zo zielig.

Pagina's : [1] 2