Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Niet afvallen, maar AANKOMEN



Pagina's : [1] 2 3 4

08-12-2011, 12:24
Salaam dames,

Als ik deze rubriek doorneem, zie ik dat er veel topics bestaan over afvallen.
Zijn er ook dames die er graag een paar kilo bij zouden hebben?

Wat doen/eten/slikken jullie om dat voor elkaar te krijgen?

Alle tips zijn welkom. ..

08-12-2011, 13:39



Citaat door His-Love:
Salaam dames,

Als ik deze rubriek doorneem, zie ik dat er veel topics bestaan over afvallen.
Zijn er ook dames die er graag een paar kilo bij zouden hebben?

Wat doen/eten/slikken jullie om dat voor elkaar te krijgen?

Alle tips zijn welkom. ..
# om de paar uur eten en het best is natuurlijk gezond en daarnaast veel tussendoortjes wat calorierijk is.

08-12-2011, 15:59
Ik wil ook graag aankomen.

08-12-2011, 16:05
Ik wil ook aankomen!!

09-12-2011, 11:38



Citaat door cambrid:
# om de paar uur eten en het best is natuurlijk gezond en daarnaast veel tussendoortjes wat calorierijk is.
thanks voor je reactie!
Het is echter zo dat ik dit al langere tijd probeer.
Maar wat is nou écht gezond en wat is nou gewoon slecht?

calorieen tellen is echt een heel zwak punt bij mij. Ik kan dat niet en heb dat nooit geleerd.
volgens mij moet een vrouw er 2000 per dag binnen krijgen? Ik heb altijd kunnen eten wat ik wou, dus heb er nooit bij stil gestaan..

graag hoor ik van mensen die bijvoorbeeld bij een dietist lopen, of die bepaalde dingen eten waardoor ze verandering merken..

11-12-2011, 17:49
Selam alaykoem,

Ik word zelf ook door een dieetist geholpen,

Met haar heb ik afgesproken om,
- een halve lite volle melk te drinken dagelijks
- tussendoortjes mueseli repen, stroopwafel of een pakje chocomelk want dan heb je snel alweer 200 cal. binnen
- brood met wat dikker beleg, plakjes worst of pindakaas.
-pasta! Je kunt bijv ook vermicelli nemen met volle melk, dat eet je snel weg en valt niet zo zwaar.
- voor het slapen gaan ook proberen wat te eten, denk aan een banaantje en een broodje / kwark

In ieder geval ga altijd voor de volle producten, en eet vooral wat je lekker vind! Ook is een glas goede morgen als ontbijt goed wanneer je het ontbijt toch altijd overslaat.. maar ontbijten met een broodje is altijd beter!!

Oh en brinta pap is ook een aanrader, je hebt ook brinta die je zo weg kan drinken mocht je de pap niet door je keel krijgen.

Ghair inshaAllah.. zelf zit ik nog steeds heel erg op ondergewicht maar komt door ziekte en doordat ik helemaal geen eetlust heb.

Wa alaikoem selam

11-12-2011, 18:04
ik wist niet dat er mensen zijn met ondergewicht en het niet willen!!!

15-12-2011, 16:31

Citaat door hulpeloos21:
Selam alaykoem,

Ik word zelf ook door een dieetist geholpen,

Met haar heb ik afgesproken om,
- een halve lite volle melk te drinken dagelijks
- tussendoortjes mueseli repen, stroopwafel of een pakje chocomelk want dan heb je snel alweer 200 cal. binnen
- brood met wat dikker beleg, plakjes worst of pindakaas.
-pasta! Je kunt bijv ook vermicelli nemen met volle melk, dat eet je snel weg en valt niet zo zwaar.
- voor het slapen gaan ook proberen wat te eten, denk aan een banaantje en een broodje / kwark

In ieder geval ga altijd voor de volle producten, en eet vooral wat je lekker vind! Ook is een glas goede morgen als ontbijt goed wanneer je het ontbijt toch altijd overslaat.. maar ontbijten met een broodje is altijd beter!!

Oh en brinta pap is ook een aanrader, je hebt ook brinta die je zo weg kan drinken mocht je de pap niet door je keel krijgen.

Ghair inshaAllah.. zelf zit ik nog steeds heel erg op ondergewicht maar komt door ziekte en doordat ik helemaal geen eetlust heb.

Wa alaikoem selam
dank voor jouw reactie!!

Ik ben niet echt geholpen door de dietist eerlijk gezegd.
probeer nu echt mezelf te dwingen om 's ochtends te ontbijten, te lunchen en goed te eten 's avonds.

volle melk koop ik eigenlijk nooit, terwijl ik het echt veel lekkerder vind dan halfvolle.
denk dat ik gewoon eens kleine pakjes volle melk voor mezelf ga kopen.

Vooral als ik aan het werk ben (druk) neem ik weinig tijd om te eten.
Doe nu echt mijn best om gewoon mijn brood mee te nemen, meer fruit te eten etc.

15-12-2011, 16:32

Citaat door m00tjuh:
ik wist niet dat er mensen zijn met ondergewicht en het niet willen!!!

Ik zou dolgraag jouw 8,2 kilo overnemen!!

ik heb geen ondergewicht, maar ik vind het mooier als ik iets voller ben. Snap die mensen niet die zichzelf uithongeren tot er enkel botten overblijven

15-12-2011, 17:37
ik zou zeggen neem 3 x op een dag een kapsalon en je bent 4800 kcal rijk die dag

Neejoh ik maak een grap das hartstikke ongezond! Ik hoop dat jullie zullen aankomen !

15-12-2011, 19:19

Citaat door His-Love:

Ik zou dolgraag jouw 8,2 kilo overnemen!!

ik heb geen ondergewicht, maar ik vind het mooier als ik iets voller ben. Snap die mensen niet die zichzelf uithongeren tot er enkel botten overblijven
Sluit me helemaal bij jou aan

Maar ik kom niet aan

18-12-2011, 16:25
Salam,
Ik heb wel een tip voor jullie, Je komt 4 kilo in een week aan, echt! ik woog eerst 48 kilo. weeg nu 54.. wat moet je doen ;;Drink voor het slapen gaan, een glas melk met 1 eetlepel honing erin. En 2 banaantjes< klinkt veel, maar als je echt wil bijkomen, moet je het echt volhouden, je raakt er gwend aan. Binnen een week ben je mooi 4 kilo aangekomen. Geloof me het is echt waar. Ik doe het zelf ook.

18-12-2011, 16:41



Citaat door Faatjee14:
Salam,
Ik heb wel een tip voor jullie, Je komt 4 kilo in een week aan, echt! ik woog eerst 48 kilo. weeg nu 54.. wat moet je doen ;;Drink voor het slapen gaan, een glas melk met 1 eetlepel honing erin. En 2 banaantjes< klinkt veel, maar als je echt wil bijkomen, moet je het echt volhouden, je raakt er gwend aan. Binnen een week ben je mooi 4 kilo aangekomen. Geloof me het is echt waar. Ik doe het zelf ook.
Bedankt voor de tip, maar wat eet jij ongeveer daarbij op een dag? En wat voor honing moet dat zijn,echt die pure honing of mag het ook honing uit de supermarkt zijn? x

18-12-2011, 16:43

Citaat door hulpeloos21:
Bedankt voor de tip, maar wat eet jij ongeveer daarbij op een dag? En wat voor honing moet dat zijn,echt die pure honing of mag het ook honing uit de supermarkt zijn? x

Tjah ik eet gewoon normaal op een dag. ook als ik die dag minder heb gegeten of veel, en de honing kan ook gewoon van de supermarkt zijn hoor, die gebruik ik ook x

18-12-2011, 16:47
Oh oke, ja ik bedoelde meer als je gewoon goed op de dag eet en dat voor het slapen gaan neemt kom je vast aan maar als je niet goed eet en dat in de avond neemt is het vast een goede aanvulling maar denk ik er niet van aan te komen..

Ik ga het deze weekjes eens proberen, merci

Pagina's : [1] 2 3 4