Bekijk volle/desktop versie : "GODS"lastering in de Nederlandse cultuur



12-11-2004, 12:51
Ook het christelijk geloof is in de afgelopen decennia in de moderne media( tv,radio, theater, cabaret, liedjes als”jezus redt, jezus redt, alle mensen opgelet” en satire ( Popie Jopie= belediging van de Paus) weer eens aardig op de hak genomen. [/font]
[font=Century Gothic]Het is een verschijnsel, dat [size=4]niets met haat[/size" --> heeft te maken, en vanzelf voorbijgaat! Je kunt er zelfs iets van leren! Desondanks moeten nederlanders wel begrijpen, dat moslims niet in onze traditie staan, die niet kennen, en daarom in onze ogen vaak overtrokken reageren, op deze kritiek, die in hun ogen beledigend, en hatelijk overkomt!

12-11-2004, 12:54


Jij weer

12-11-2004, 13:01
Dit is toch echt iets anders dan...

GeiteN eukers of de P ooier van de Profeet of ik heb een varken en die noem ik Allah
Of De Profeet was een Pedofiel

dit zijn scheve vergelijkingen


Als men dit Nederlandse cultuur noemt dan zegt het meer over het gebrek aan cultuur !
Ik begrijp wel dat men bang is voor alles wat Na het leven komt, het doet pijn om in onzekerheid te leven !
Het doet pijn om te zien dat bijv. een Moslima zich toewijdt aan iets wat de Gemiddelde Nederlander niet kan bevatten.

Zoals Freek de Jonge een keer zei, "Nederlanders die geloven alleen voor de zekerheid."
en de anderen die geloven niet.

Er zijn ook genoeg verzen in de Koran over hoe de ongelovigen denken en dat slaat precies op de actualiteit.


Insha-Allah ben ik een Moslim

12-11-2004, 13:26

Citaat door roebla:
Dit is toch echt iets anders dan...

GeiteN eukers of de P ooier van de Profeet of ik heb een varken en die noem ik Allah
Of De Profeet was een Pedofiel

dit zijn scheve vergelijkingen
Als men dit Nederlandse cultuur noemt dan zegt het meer over het gebrek aan cultuur !

Zoals Freek de Jonge een keer zei, "Nederlanders die geloven alleen voor de zekerheid."
en de anderen die geloven niet.
Roebla, IK begrijp je gevoelens, maar ik wilde met de topic alleen duidelijk maken, dat de kritiek aan het adres van een religie, (en recentelijk dus de islam), iets is, wat niet SPECIFIEK de islam betreft. ALLE RELIGIES zijn bekritiseerd, gister, vandaag, en morgen misschien het Hindoeisme! Nederlanders kijken hier anders tegen aan!

U woont in ons land, en zult daar dus mee te maken krijgen, het verschijnsel is al eeuwenoud! En uit zich vaak fel, en heeft soms een spottend karakter!
Theo van Gogh is in dit rijtje niets nieuws, hij is de mandenmaker van 2004!

Daarbij, LIJKT het soms of de kritiek hatelijk is, maar dat is niet zo!
Soms krijgen de gebruikte woorden ook een merkwaardige wending, en gaan de zogenaamde beledigingen een eigen leven leiden!

Theo heeft de term geitenneukers bedoeld als mierenneukers, een verwijzing naar orthodoxe opvattingen van laagontwikkelde plattelandsbewoners, mensen die overal moeilijk over doen!
Die heb je in elk geloof!
Hij heeft nooit Allah een varken genoemd, bijv, en "pooi.er van de profeet" verwijst naar het misbruiken van het islamitiese geloof voor politieke doeleinden door bijv. Abu Yahja!

In Islamitische kringen zijn al deze uitlatingen uit de kontekst gerukt, en uitgelegd als belediging van Allah en de Profeet.

Maar ik wilde de discussie niet verleggen naar "de mandenmaker Theo van Gogh", daar hebben we nu wel genoeg over gehad!
Ook over het maagdschap van Maria zijn genoeg wrede grappen gemaakt, in het verleden, en toch is het christelijk geloof sterker dan beledigingen gebleken!

Maar probeer het eens te zien vanuit de Nederlandse cultuur, bedoelde ik!

12-11-2004, 16:13


Ik ben het er helemaal niet mee eens, Homerus, dat Nederlanders moeten weten, waar de gevoeligheden liggen van moslims; dat weten we inmiddels wel; ongeveer onder elke stoeptegel van het islamities straatje!

Je dient gewoon rekening te houden met de cultuur, waar je bent!
Als ik in een islamities land bent, had je wel rekening met hun culturele gevoeligheden!
Omgekeerd mogen moslims best beseffen, dat er in Nederland door de eeuwen heen, een tendens is, de schijnheiligheden in geloven te bekritiseren.

De conservatieve spruitjeslucht die hangt aan de moslimse pogingen, om alles wat te maken heeft met de man/vrouw relatie, en sexuele betrekkingen, onder tafel te schuiven, is zo'n schijnheiligheid!

Daarbij mag best gezegd worden, dat zoals de RoomsKatholieke kerk de Heilige Hostie zag als een belichaming van Jezus, de moslims hun Koran zien als de belichaming van Allah!
Als God in dat boek zit, dan zou die god nat worden in de regen; regent bet, regent bet!

Jammer, dat dit soort discussies zo weinig aandacht trekken, op dit overigens zeer vluchtige medium! Ze raken het probleem, waarom het gaat!

12-11-2004, 19:23
Nou, mijn eigen gemaakte tekst plaats ik nog maar eens naar voren, want al het knip en plakwerk flutjesgedoe drijft mij weg, uit de publiciteit, en dat vind ik de topic vooralsnog niet waard1

12-11-2004, 19:46

Citaat:
Als men dit Nederlandse cultuur noemt dan zegt het meer over het gebrek aan cultuur !
Ik begrijp wel dat men bang is voor alles wat Na het leven komt, het doet pijn om in onzekerheid te leven !
Het doet pijn om te zien dat bijv. een Moslima zich toewijdt aan iets wat de Gemiddelde Nederlander niet kan bevatten.
Niet alleen in Nederland, maar ook in de Scandinavische landen, en Duitsland, Frankrijk, België, en GB ook hoor!

Zodra de religie dit weer gaat bestrijden gaat het weer mis.

12-11-2004, 19:55

Citaat door roebla:
Dit is toch echt iets anders dan...

GeiteN eukers of de P ooier van de Profeet of ik heb een varken en die noem ik Allah
Of De Profeet was een Pedofiel

dit zijn scheve vergelijkingen


Als men dit Nederlandse cultuur noemt dan zegt het meer over het gebrek aan cultuur !
Ik begrijp wel dat men bang is voor alles wat Na het leven komt, het doet pijn om in onzekerheid te leven !
Het doet pijn om te zien dat bijv. een Moslima zich toewijdt aan iets wat de Gemiddelde Nederlander niet kan bevatten.

Zoals Freek de Jonge een keer zei, "Nederlanders die geloven alleen voor de zekerheid."
en de anderen die geloven niet.

Er zijn ook genoeg verzen in de Koran over hoe de ongelovigen denken en dat slaat precies op de actualiteit.


Insha-Allah ben ik een Moslim
ach kom nou, zown schertsfiguur als Abu Jahjah als die wordt uitgemaakt voor de schoenenpoetser van Allah of xxxxxx van de profeet, kan ik daar hartelijk om lachen; die vent roept het over zich af met zn quasi charismatische verschijning.
En dan wordt er 1x geitenneukers gezegt door 1 man: meteen hele gemeenschap op zijn gat.

Hoe vaak worden joden wel niet uitgescholden (zelfs in de heilige geschriften zoals de koran komen de joden en christenen er niet bekaait van af) het gemekker over zionisten, varkenshoofden, kaaskoppen, dietchers noem maar op
en wordt er 1x tje geitenneuker gezegt en madam springt een gat in de lucht.

Ga maar snel aan Allah bidden of hij je wat humor kan geven, en niet te vergeten : ZELFSPOT!