Bekijk volle/desktop versie : Dromen



07-12-2011, 10:48
Soms droom ik gekke dromen en soms heeft t een betekenis en soms niet. Vandaag dus ook. Ik herinner me er nog twee.Dus ik noteer ze hier zodat ik ze niet vergeet.

De eerste:
Ik loop thuis rond gewoon lekker leuke dingen doen, Chillen. Opeens roept iemand me vanaf de zolder met zo'n oude mannenstem. Volgens mij was t m'n opa, die ik nooit heb gekend. Hij zegt kom naar boven ik wil je wat laten zien. Dus ik klim zo'n trap op die naar de zolder loopt en zie daar 3 mannen aan t sterven. Opa wegens ouderdom, maar die zag er nog t fitst uit. Naast hem lagen 2 andere lichamen. Een oom van 45 uit Marokko die zichzelf verwaarloost had en ook richting de dood ging, en de derde was een jongen uit de wijk van 26 jaar die erg veel pijn had van de kanker en z'n ledematen leken verdraaid en erg mager. Zag echt bizar uit. T was n jongen die altijd fit was en nu in no time hard achteruit ging, alsof ie nog kort had om te leven. En hij schaamde zich om hoe hij er toen uitzag en hij keek verdrietig weg. En hij had erg veel spijt dat ie in zn leven alleen maar lol getrapt had en weinig aan de Islam had gedaan. Nu leek t te laat, zn lichaam kon niks meer. Hij had alleen maar pijn in z'n lichaam en ziel en zat te wachten op z'n laatste zucht.


De tweede droom:
Ik was in turkije aan t reizen in n oud boeredorp met nog n vriend. We kwamen bij zo'n Turkse man uit die ons n uitvinding op papier liet zien. Hij had een dikke villa onder de grond geschetst met 7 kamers. Daarna gingen we weg en we liepen een steile berg op. En die berg was zo steil dat ie recht naar boven liep.. Net als n muur. Ik dacht al in mezelf... Dit is wel n erg overdreven steile berg. Dus wij klimmen en klimmen en telkens kwamen we mensen tegen die ff praatje gingen maken. We waren toen best hoog geklommen en je zag alleen maar wolken. Die berg was trouwens net zo smal als de halve breedte van een trap in een flat. Opeens konden we niet meer omhoog klimmen, ik ging kijken waarom... Bleek dat we n kleine geit bij ons hadden die misschien 100 keer te zwaar beladen was. Die geit probeerde en probeerde te klimmen, maar lukt niet.
We gingen toen pauzeren en t was net bij n soort tussenstation op die berg. Een man zat daar al en hij zei tegen ons laten we die geit afmaken, geit kan niet meer en hij trok een spatel (???). Daarmee wilde hij de geit slachten, toen hield ik m tegen en zei niet doen en opeens zag je die geit vrolijk huppelen in n mooie weiland die op die weiland lijkt uit die milka reclame. Die geit was dus net ontsnapt aan z'n dood. En toen zei die man met zwaar Turks accent in het Engels. " Life is harder than death"