Bekijk volle/desktop versie : Welke zondes worden niet vergeven?



07-12-2011, 00:19
Veel mensen vasten met Arafaa of met Ashoura, elke maandag en donderdag van de week en met vele andere dagen.
Betekent dus dat je zondes van het afgelopen jaar (zoals bij sAhoura) en afgelopen en aankomnd jaar ( zoals bij Arafaa) worden vergeven.
Ik vroeg mij af welke zondes dan niet vergeven worden? OF is het zo dat alles wat je ooit hebt gedaan, wat dus niet islamitisch verantwoord, wordt vergeven?

Wie weet het antwoord en kan het uitleggen met bewijzen??

07-12-2011, 00:25


Alles wordt vergeven! (Maar je moet wel berouw tonen en niet meer je zonden herhalen.)

Behalve SHIRK (het aanbidden van iets/iemand anders dan ALlah).

07-12-2011, 00:45
Wat erg! Ik ben een keer met een vriendin naar een waarzegster gegaan in Marokko, maar t was gewoon meer voor de grap.

Wordt dit me nooit meer vergeven? Is dat hetzelfde als shirk?

07-12-2011, 01:08

Citaat door Hetlicht:
Alles wordt vergeven! (Maar je moet wel berouw tonen en niet meer je zonden herhalen.)

Behalve SHIRK (het aanbidden van iets/iemand anders dan ALlah).
Danjewel voor het antwoord.. Maar staat dit ook ergens vast?

07-12-2011, 01:09



Citaat door INFINITYLOVE:
Wat erg! Ik ben een keer met een vriendin naar een waarzegster gegaan in Marokko, maar t was gewoon meer voor de grap.

Wordt dit me nooit meer vergeven? Is dat hetzelfde als shirk?
Het bezoeken van zulke mensen valt onder shirk ja..
Maar het was een grap zei je? Weet niet of Allah swt dit ook zo opvat? Misschien is het erger als je serieuse bijbedoeling had etc.. Allho a3la?

07-12-2011, 01:43
Allah is vergevingsgezind en kan dus alles vergeven. er zijn zondes die zwaar wegen maar ook dan toon Allah soebhanahoe wat3ala genade.

shirk is volgens mij 1 van de zware zondes samen met zina en riba ( rente opbouw )