Bekijk volle/desktop versie : Welke Maro Culturele zaken hebben...



Pagina's : [1] 2 3 4

06-12-2011, 23:40
volgens jou, niets, maar dan echt niets met De Islam te maken?


Citaat:
Hij is veel traditioneler en zit niet te wachten op een gelijkwaardig partnerschap. Hij heeft een enge visie op de Islam, steunt zijn vrouw niet en zit vast in een 'wij-cultuur'. En als een Marokkaanse vrouw met een Nederlandse man date, al dan niet moslim, wordt dit verborgen gehouden voor de eigen gemeenschap in verband met represailles van de wat meer primaire broers en neven. Zo, het zal je maar gezegd worden.
Dit is maar een voorbeeld waarbij ik dan denk, Daten is toch ook niet van De Islam. Uithuwelijken ook niet, uiteraard. Maar een gearrangeerd huwelijk wel...

En zo zijn er zat voorbeelden.

Of een dame die verloofd is en al dagelijks te vinden is bij de (mogelijk) toekomstige schoonfamilie...
Een conservatief cultureel opgevoede Dame zou dat nooit doen, wegens culturele overtuiging die de basis heeft liggen in De Islam.

En dan een vraag die zich onvermijdelijk opdringt, Welk zit uiteindelijk dichter bij De Islam... hetgeen jij in De Cultuur verafschuwt of hetgeen jij in de plaats daarvan doet (onder het mom van ontwikkeling)!!?

06-12-2011, 23:48


Dat een man meer mag en kan dan een vrouw. Absolute onzin!!!

06-12-2011, 23:50
Dat je dat gedoe met bloed en laken( weet niet wat de benaming is) moet laten zien aan je familie en die van je partner om te laten zien dat de vrouw maagd is/was..

06-12-2011, 23:52

Citaat door miss_ike:
Dat een man meer mag en kan dan een vrouw. Absolute onzin!!!
Een vrouw heeft meer bescherming nodig. Dat is normaal.

06-12-2011, 23:54



Citaat door miss_ike:
Dat een man meer mag en kan dan een vrouw. Absolute onzin!!!
Dat wordt er uiteindelijk wel van gemaakt, maar ook hiervan ligt de oorsprong binnen de Islam.
Mannen zijn anders geschapen dan vrouwen. De mannen hebben ook bepaalde privileges die vrouwen niet hebben. Waar ik o.a. bijvoorbeeld nog moeite mee heb is dat 1 man ten opzichte van 2 vrouwen staat. Er is ook een hadith waarin het op neerkomt dat vrouwen 'dommer geschapen' zouden moeten zijn dan mannen.
Er zijn alleen mannelijke profeten geweest, geen vrouwelijke. Alleen een man kan een imam worden, gebed leiden etc.

06-12-2011, 23:55

Citaat door miss_ike:
Dat je dat gedoe met bloed en laken( weet niet wat de benaming is) moet laten zien aan je familie en die van je partner om te laten zien dat de vrouw maagd is/was..
Een goeie voorbeeld.

Dat heeft niets met De Islam te maken, klopt. Maar ontmaagd het huwelijk ingaan is ook niet van De Islam.

06-12-2011, 23:56

Citaat door miss_ike:
Dat je dat gedoe met bloed en laken( weet niet wat de benaming is) moet laten zien aan je familie en die van je partner om te laten zien dat de vrouw maagd is/was..
Maagdelijkheid is indd een obsessie geworden voor mannen. Kuisheid wordt wel in de Islam geeist, maar om het aan te tonen is nog wat anders en gaat over grenzen die de Islam ook afkeurt. Alles wat er namelijk in de slaapkamer gebeurt moet tussen jou en je man blijven.

06-12-2011, 23:56

Citaat door Aboe_Qaboe:
Een goeie voorbeeld.

Dat heeft niets met De Islam te maken, klopt. Maar ontmaagd het huwelijk ingaan is ook niet van De Islam.
Van alle vrouwen die de profeet saws heeft gehuwd was er maar eentje als maagd het huwelijk ingegaan. Maar ik snap wat je bedoelt.

06-12-2011, 23:59

Citaat door Aboe_Qaboe:
Een goeie voorbeeld.

Dat heeft niets met De Islam te maken, klopt. Maar ontmaagd het huwelijk ingaan is ook niet van De Islam.
Je bedoelt ongehuwde jonge meisjes? vrouwen die gescheiden zijn/ weduwe etc kunnen ontmaagd een huwlijk instappen. En wat dan met vrouwen die bv. misbruikt zijn, of een ongeluk hebben gehad, of verkracht zijn etc. daar staat wel iets over in, in de koran. Allah swt vergeeft de vrouwen namelijk bij dit laatste.

07-12-2011, 00:02
Wat ik zelf als cultureel zie is bv. de henna-avond die elk in huwlijk tredend stel in acht houdt. Maar dat is toch niet van de sounnah? en waarom moet een vrouw verplicht met henna op handen het ouderlijk huis uitgaan???? dat is mij nooit duidelijk geworden. Ik weet wel dat ze dit vroeger mooi vonden en het als versiering erg mooi gevonden werd. Maar toen ik weigerde dit te doen werd ik uitgescholden en MOEST ik dit doen, was geen sprake van om dit in twijfel te trekken....

Misschien dat iemand hier meer uitleg over heeft?

07-12-2011, 00:04

Citaat door Sharifa__:
Je bedoelt ongehuwde jonge meisjes? vrouwen die gescheiden zijn/ weduwe etc kunnen ontmaagd een huwlijk instappen.

En wat dan met vrouwen die bv. misbruikt zijn, of een ongeluk hebben gehad, of verkracht zijn etc. daar staat wel iets over in, in de koran. Allah swt vergeeft de vrouwen namelijk bij dit laatste.
Dat spreekt voor zich.

Een ongeluk of verkrachting komt zelden voor.
Maar wat bedoel jij met misbruik?

07-12-2011, 00:05

Citaat door Sentoper:
Van alle vrouwen die de profeet saws heeft gehuwd was er maar eentje als maagd het huwelijk ingegaan. Maar ik snap wat je bedoelt.
Het is een zeer brede onderwerp, Sentoper. Laten we daar niet diep op in gaan!

07-12-2011, 00:31



Citaat door Aboe_Qaboe:
Een vrouw heeft meer bescherming nodig. Dat is normaal.
Dat is zeker het geval, en dat intken ik ook niet.
Maar tegenwoordig zie je veel mannen van alles doen en alles opschuiven naar de islam. Ja, het mag toch omdat ik een man ben. Er zijn vele verschillen tussen manne en vrouwen, maar in de naam van cultuur willen die mannen weleens misbruik maken van hun geslacht!
Simpel voorbeeld: Man moet ook maagd zijn voordat hij het huwelijk intreedt. Zie je niet zo vaak gebeuren!

07-12-2011, 00:34

Citaat door Sharifa__:
Dat wordt er uiteindelijk wel van gemaakt, maar ook hiervan ligt de oorsprong binnen de Islam.
Mannen zijn anders geschapen dan vrouwen. De mannen hebben ook bepaalde privileges die vrouwen niet hebben. Waar ik o.a. bijvoorbeeld nog moeite mee heb is dat 1 man ten opzichte van 2 vrouwen staat. Er is ook een hadith waarin het op neerkomt dat vrouwen 'dommer geschapen' zouden moeten zijn dan mannen.
Er zijn alleen mannelijke profeten geweest, geen vrouwelijke. Alleen een man kan een imam worden, gebed leiden etc.
Mannen zijn anders geschapen dan vrouwen, dat is waar. Maar dat is het punt niet. Ik heb over de overeenkomsten van de mannen en vrouwen waarbij de mannen van alles kunnen maken. Staat dus vast in de islam dat vrouw en man gelijk zijn (wat die zaken betreft) en toch doen mannen iets anders in de naam van cultuur...

07-12-2011, 00:36

Citaat door Aboe_Qaboe:
Een goeie voorbeeld.

Dat heeft niets met De Islam te maken, klopt. Maar ontmaagd het huwelijk ingaan is ook niet van De Islam.
Of je nou maagd moet zijn of niet in niet het onderwerp. Waar het om gaat en wat jij dus vroeg is iets benoemen wat het cultuur te maken heeft en wat dus niet islamitisch is.
Dat zowel de man als de vrouw maagd moeten blijven tot het huwelijk is bekend.

Pagina's : [1] 2 3 4