Bekijk volle/desktop versie : We mogen geen schotel plaatsen



06-12-2011, 10:28
Hallo allemaal,

We willen een vrije sector woning huren in een nieuwbouw complex. Ik lees net in het reglement dat we geen schotel mogen plaatsen. Hij wil graag een dreambox installeren. Mijn man denkt nu erover om te woning te weigeren.
Het is op dit moment voor ons heel moeilijk om een leuke woning te huren en dit is echt een kans die we stiekem beiden niet willen laten gaan.

Hebben meerdere mensen met dit verbod te maken en hoe gaan jullie ermee om?

06-12-2011, 11:39


Dreambox de PERFECTE oplossing?

06-12-2011, 11:44

Citaat door Madame-Yasmina:
Dreambox de PERFECTE oplossing?
Ja dit is wat we ook willen. Maar met een dreambox heb je dus een schotel nodig?

06-12-2011, 11:46
Wij hebben ook een dreambox, maar wel met schotel, anders ontvang je niet veel.

En waarom een woning weigeren omdat je geen schotel kunt plaatsen. Volgens mij zijn er tal van andere oplossingen. Vraag bij zo een digi sat winkel wat je kunt doen.

06-12-2011, 11:48


Hey ik woon ook in een vrije sector woning in een nieuwe bouw.
Wij mogen ook geen schotel. Wat mijn man ook heel erg vind maar het meeste kanalen kun je ook via internet bekijken. Het ging bij hem meer om het voetbal die er op de marokkaanse net te bekijken is.

06-12-2011, 11:51
Wij hebben een dreambox zonder schotel. Verbinding wordt gemaakt via de internetmodem.
Op het begin hadden we al alle leuke zenders zoals 2m, marokko 1, thamazight, mbc, maghrabia etc en nu hebben we er 20 zenders bij. Alle arabische zenders zul je ontvangen.

06-12-2011, 11:53
In Belgie "ken" ik een aantal mensen die de schotel achter een raam of achter het zolderraam plaatsen en dat dan bij de ontvanger op een kier openlaten of een gaatje in het raam boren met een glasboor zodat ze gewoon ontvangst hebben.

Een beetje een drastische oplossing maar als je bijvoorbeeld weet dat je toch de zolder niet gaat gebruiken voor iets anders dan een opslagplaats ofzo, dan kun je het overwegen.

06-12-2011, 11:56

Citaat door GoudAppeltje20:
Wij hebben een dreambox zonder schotel. Verbinding wordt gemaakt via de internetmodem.
Op het begin hadden we al alle leuke zenders zoals 2m, marokko 1, thamazight, mbc, maghrabia etc en nu hebben we er 20 zenders bij. Alle arabische zenders zul je ontvangen.
Wat voor internetverbinding heb je dan nodig? Een hele snelle?
En heb je goed beeld?

06-12-2011, 11:59
Dat via modem hebben wij ook. Hij is verbonden met de modem en met de schotel. Dus extra zenders.

Maar misschien indd een optie om het alleen via modem te proberen.

06-12-2011, 12:03

Citaat door Siraad:
Ja dit is wat we ook willen. Maar met een dreambox heb je dus een schotel nodig?
Nee hoor meid, kan ook zonder schotel.

Alleen wel een snelle internetverbinding.

06-12-2011, 12:04

Citaat door Siraad:
Wat voor internetverbinding heb je dan nodig? Een hele snelle?
En heb je goed beeld?
Wat voor internet je nodig hebt durf ik niet te zeggen. Wij hebben internet van Kpn, alles in 1.
Wij hebben heel goed beeld. Mensen die horen dat wij het via de modem ontvangen doormiddel van dat boxje, schrikken zich rot Het is een heel klein doosje namelijk. We hebben niks te klagen.

06-12-2011, 12:05

Citaat door HoneyBee:
Wij hebben ook een dreambox, maar wel met schotel, anders ontvang je niet veel.

En waarom een woning weigeren omdat je geen schotel kunt plaatsen. Volgens mij zijn er tal van andere oplossingen. Vraag bij zo een digi sat winkel wat je kunt doen.
Ik heb een vraag, ben vn belgie en zou eigenlijk wel graag zo'n ding aanschaffen tis hier echt een trend denk ik.
Alleen heb daar niet echt verstand van.. want ik heb begrepen dat er verschillende soorten en merken zijn..

Wat voor een hebben jullie?