Bekijk volle/desktop versie : Wat vinden jullie van 3amr Khalid?



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10

11-01-2003, 03:42
voor de duidelijkheid:
hier is dat berichtje nogmaals:
citaat:
Origineel gepost door VrIjDaG
Allah yebar fiek zuster maar ik heb nog steeds geen antwoord

zeg broeder yahya, ben jij niet toevallig ook vrijdag?
en verklaar eens waarom dat berichtje is weggehaald! oh en niet eromheen gaan draaien he!

11-01-2003, 03:59


ik dacht dat je al was gaan slapen moment effe je stuk bestuderen geef jij in de tussentijd maar antwoord op mijn gestelde vragen

11-01-2003, 04:13
Origineel gepost door Hanan_A
man wat ben jij erg zeg! ik daag je uit wat ik gezegd heb te ontkrachten! of op zijn minst het te verklaren!
maar het ergste nog moge allah je vergeven (als) je liegt.

en ja ik dacht dat je het inmiddels al had begrepen maar ik heb het mis, je bent nog steeds niet zo snel van begrip

je antwoord is je probeert amr zwart te maken door
te zeggen:

Wat moet je van iemand die geen baard heeft ? dus geen baard niet goed niet goed is slecht!

--------------------------
Wat dus ?< Ik heb de vraag gesteld wat moet je van iemand vinden die geen baard heeft en jij trekt je eigen conculusie ? nee de vraag was wat vinden jullie van amr kalid en jij antwoorde wat moet je vinden van iemand die geen baard heeft jouw conclusie dus geen baard is slecht.
--------------------------

en:
Deze (verwijfde) man horen jullie te boycotten. = betuigt er niet van dat je hem respecteert als je hem zo benoemd! en we moeten hem boycotten, dus weg met die man is no good!

-------------------------
Ja klopt een verwijfde moet je boycotten en daar blijf ik bij
Of hij goed of niet goed is dat mag je zelf in vullen.....het gaat er niet om of het goed is of niet, het gaat erom dat je hem door dit te zeggen zwart probeert te maken, valt het kwartje eindelijk??!
--------------------------

en:Maar een ding staat vast de Scheermesjes en stropdassen gaan mede door deze verwijjfde gast wel als warme boordje over de toonbank......= zie bovenstaande

---------------------
Klopt dit dan niet ? nogmaals je probeert hem zwart te maken

-----------------
en:
Hij gebruikt deze leugen dus als propaganda...= hij is een leugenaar=liegen haram dus hij is selcht

-----------------------------
Propaganda = Propaganda en gebruikt men omdat men denkt dat ze op deze manier aanhang trachten te krijgen.
-----------------------------------


hier bespeur ik die jalousie:

En niet een beetje ook.
Zolang ze hem maar niet gaan aanbidden

-------------------
Hoezo jalozie ? je valt telkens weer in herhaling......je kunt niet uistaan dat zoveel zusters hem goed vinden zoniet geweldig!
-------------------


en:
Klopt het niet dat hij een stropdasje draagt ?= je doet oneerbiedig over stopdas en van uit andere bron heb ik al vernomen dat je een stropdas vanuit islamitisch oogpunt niet goed acht(moet je me toch vertellen waar je dat uit haalt)

-----------------------------
Wat en wie is jou bron dan........dat ben jij in de vorige discussie, de eerste!
-----------------------------


oh oeps weer die jalousie:

Ps ik weet niet of je het weet maar in de islam mag een vrouwe mnaar met maar 1 man trouwen.
--------------------------------------------
Hoezo jalosie je roept om de haverklap jalousie .
op wie ben ik jaloers ? duh! op Amr
het is toch een feit dat een vrouw maar met een man mag trouwen
ja en daar wijs je de zusters op zo van vergeet het maar hij is al getrouwd, alsof we naar hem kijken en luisteren vanwege zijn uiterlijk, dat doen we vanwewge de info die hij overbrengt en de manier hoe hij dat doet
--------------------------------------------


omdat het laat is stop ik er maar mee en bovendien heb je stof genoeg tot nadenken, oh en voordat je met dezelfde reacties gaat komen die je al hebt geplaatst zoals dat dat verwijfde niet jou mening is maar en feit bla bla is, daar overtuig je me niet mee, kom met harde bewijzen!

------------------
Die man is niet alleen verwijfd maar waarschijnlijk ook vervloekt.
Dat komt omdat het afscheren gepaard gaat met het immiteren van de vrouwen omdat het afscheren een groot onderscheid in uiterlijk is tussen de man en de vrouw en omdat het afscheren dit onderscheidt wegneemt

oh ik wist niet dat vrouwen ook baardgroei hadden!

zei onze profeet mohamed saaw het volgende hier over

''Moge allah die mannen vervloeken die de vrouwen immiteren , en moge hij die vrouwen vervloeken die mannen immiteren
(buchari) ja travestieten(sorry voor het woord), deze hadith staat los van de baard jongeman, het gaat hierom andere zaken, als kleding, manier van doen etc. wel relativeren!

nee ga maar verder zou ik zegge
dat ben ik ook zeker van plan ik zou graagmet je willen wisselen over ideeen over de lezingen van amr, en zou graag je mening willen horen nadat je amr wat beter leert kennen.
-------------------

overigens doe je ook nu weer wat je altijd doet en dat is van het onderwerp afdwalen en het verband verliezen het ging er dus om dat ik zou bewijzen dat jij Amr zwart maakt, bij deze heb ik dat gedaan,

nu jouw deel nog!

en ik wacht nog op jouw antwoord op de vraag wat er dan aan mij is gehersenspoeld, voor het geval je de vraag alweer was vergeten!

11-01-2003, 04:45

Citaat:
Origineel gepost door Yahya
Als je wil waarom hij zijn bericht heeft verwijderd dan moet je het hem vragen , waarschijnlijk heeft hij zijn bericcht op een verkeerde topic geplaats
hmm........ wel vreemd dan dat hij het net op deze topic doet vind je niet?,en wel precies op mijn bericht, en met een antwoord dat volkomen aansluit op wat ik heb gezegd, ik zei namenlijk mabroek en hij antwoord met: Allah yebar fiek zuster maar ik heb nog steeds geen antwoord, en met geen antwoord wordt gedoeld op het antwoord op de vraag hoe jij amr zwart probeert te maken, en even later wordt ditzelfde bericht verwijderd. en weet je wat helemaal vreemd is yahya, dat jij iets later een bericht post onder vermelding van jou naam, met precies dezelfde inhoud, namelijk:
Allah yebar fiek zuster maar ik heb nog steeds geen antwoord

is dat vreemd of....................





is dat vreemd

nou ik ben benieuwd wat je te zeggen hebt, ik hoop dat je uit de ontkenningsfase komt. daar zat ik volgens jou toch in

11-01-2003, 15:03


Zo jullie kunnen volhouden zeg niet normaal!!

12-01-2003, 00:31

Citaat:
Origineel gepost door Yahya
Jammer dat je zo selectief bent in de manier van reageren .

Maar waar bijft je bewijs nou dat ik hem aan het zwart maken ben ?

waaaar ?
je bent niet echt slim he?! (of wel)
jongeman dat bewijs staat zwart op wit, acht je dat niet genoeg? ik raad je aan de tekst nogmaals te lezen, en dit maal zin voor zin, zodat je ook begrijpt wat er staat.
bovendien ben ik niet selctief geweest ik heb op alle punten gereageerd.

12-01-2003, 00:44

Citaat:
Origineel gepost door Yahya
bla bla blaaaa als je het niet ovet jaloezie hebt dan heb je het over over oordelen en anders hetb je het gewoon lekker over de ontkeneings fase lekker makkelijk , maar zoals ik al eerder zei vraagt het aan hem!!!!!
wat je zegt bla bla bla


26-03-2003, 21:53
Asalamoe Aleikum,

Oegtie, toen Umar ibnul Khattab net muslim werd, was het eerst wat ie deed, dat beetje kennis dat ie had over te brengen.

En "Baligho 3anni walaw aya"..ik ken hem niet compleet en correct, maar het is iets in die trant.

Is het niet een broeder/zuster met Imaan en hikmah bereikt velen ?

Wassalaam Mzli

27-03-2003, 23:35

Citaat:
Origineel gepost door Oem Sayfoullah
Assalamoe Alaikoem

Ik heb ten eerste alleen pagina 1 en 9 gelezen, misschien val ik in herhaling misschien niet, het is teveel voor mij om het allemaal te lezen helaas dus reageer ik maar zo, mijn excuses.

Ikzelf wil het niet hebben over broeder Amr Khalid maar om de houding van iemand dawah verricht.

Als iemand dawah doet moet hij of zij weten en begrijpen dat je een
voorbeeldfunctie draagt. Ik heb wel eens een artikel gelezen van sjeikh bin Baaz Rahimahoe Allah, het ging over de vrouw die dawah deed. Hij benadrukte hoe belangrijk het is, dat als je dawah doet dat alles maar ook alles in orde moet zijn, bijvoorbeeld je hijaab enz zodat de mensen nooit kunnen zeggen `nou nou laat haar eerst zelf bij haar eigen beginnen voordat ze ons de les komt lezen`. Het is toch raar dat als je naar een lezing gaat, en dat je daar een vrouw vindt die de lezing geeft en nooit de hijaab gedragen heeft, jou een lezing gaat geven over de hijaab en de islaam enz enz.

Een baard is in de islaam VERPLICHT, en het zijn nog steeds de zwakke onder ons, die de baard als niet verplicht beschouwen, niet mooi vinden, vies vinden enz enz.

Het dragen van een baard zegt mij heel veel, vooral wanneer een persoon dawah verricht.Persoonlijk trekt iemand zonder baard mij helemaal niet, omdat ik vindt dat men eerst zichzelf eens onder de loep moet nemen.
Als ik een sjeikh hoor die er qua uiterlijk uitziet zoals Allah en Zijn boodschapper bevolen hebben dan geeft mij dat rust en
weet ik dat ik naar de juiste persoon aan het luisteren ben. En ik vindt dat erg erg erg erg belangrijk bij het kennis opdoen, de dag van vandaag. Ok.... er zijn mannen die helaas geen baardgroei hebben (moge Allah hen geduld schenken en hen een mooie baard schenken) maar dat kun je altijd wel zien aan iemand, of die zich scheert of niet.

Het is erg belangrijk dus hoe iemand eruit ziet als diegene dawah doet, en als zo een persoon nog totaal niet kan voldoen aan de wetten van Allah maar wel andere mensen wil helpen om de Islaam te accepteren tegen zulke mensen zeg ik: "Behoed jezelf en je familie van het hellevuur". Dit zegt Allah zegt in de Qor-aan
Dus eerst moet je jezelf redden voordat je aan anderen denkt! Daar gaat het mij om, ik denk dat je duizenden mensen kunt bekeren en helpen naar de juiste pad, maar op de dag des oordeels heb je niets aan hun omdat iedereen maar ook iedereen zijn eigen hachje probeert te redden.

Ik hoor ook veel geluiden dat een broeder zonder baard erg in trek is vooral onder de jongeren omdat die broeders met baard streng zijn en helemaal niet weten hoe ze jongeren moeten helpen met praktiseren. ik vindt het verkeerd dat veel mensen alleen naar de aanhang kijkenvan een bepaalde persoon. Ja3nie, dat mensen gaan praktiseren alleen om bijvoorbeeld amr khalid himself is al een grote fout lijkt mij. Wat zal er dan gebeuren als hij komt te overlijden? Dan keren mensen zich zeker af van broeders met baarden omdat ze die niet gewend zijn.
Een broeder zonder baard kan misschien wel een kleine
aantal mensen om hem heen bereiken, maar een broeder MET baard die bereikt vele en vele malen meer, niet alleen maar bij de mensen om hem heen, maar ook bij Allah de Verhevene, Allah's tevredenheid is meerdere malen dichterbij zo een persoon.

Moge Allah ons allen kennis schenken inshaa allaah
wa salaam
salaam,
ondanks dat je aangeeft, het niet over 3amr te willen hebben, doe je dat wel en sorry maar dit is wel erg kort door de bocht, ik geloof dat je niet eens in de gaten hebt wat je aan het doen bent, en dat is een ander, in dit geval 3amr beoordelen/veroordelen, en daarmee ga je over de grens.

wellicht ben je er niet van op de hoogte dat er geleerden zijn die aangeven dat de baard een soena is en geen fard, dus geen verplichting zoals jij aangeeft.

als men de moeite zou nemen om verder te kijken dan de neus lang is, zou men erachter komen dat 3amr zelf een baard droeg, maar deze bewust heeft weggehaald, na er met geleerden over te hebben gesproken die hebben aangegeven dat het niet fout was. maar 3amr heeft dit niet zomaar gedaan, hij heeft dit gedaan om dichter tot de jeugd te komen, en zo een grotere groep jongeren te bereiken, omdat ze zich met hem kunnen identificeren! van dit oogpunt bezien kunnen we dus stellen dat 3amr meer mensen bereikt.

voor de verandering is er een jong en werelds(is op de hoogte van wat er gaande is, en kan zich inleven) iemand. 3amr laat zien dat gelovig zijn niet betekend dat je leven er grauw uit ziet, wat velen denken, hij laat zien dat je je goed kunt kleden, kunt studeren, van het leven kunt genieten, en toch een goede moslim zijn.

hij brengt de islam op een vrijblijvende manier, laat zien dat het niet moeilijk is, maar geeft tegelijkertijd aan dat je er wel wat voor moet doen.
op deze manier bereik je dus meer mensen, en belangrijker nog, hij bereikt tevens die mensen die in wezen ver van de islam af liggen.

dus als we gaan praten over het punt of 3amr een goed voorbeeld is, dan stel ik voor dat we dat aan Allah overlaten, en als we het gaan hebben over dat hij ondanks dat hij wellicht 1000 den mensen naar de waarheid(de islam) heeft geleid, toch omdat hij geen baard heeft niet goed is, dan stel ik voor om ons verder te verdiepen in de vraag of de baard nou fard of soena is, de soena komt van onze pofeet(saw) en deze moeten wij volgen, maar maakt dat het een fard? en zoja hoe zit het dan met andere zaken? en vervolgens wederom dit aan Allah over te laten!!
verder ontvangt 3amr veel hasanaat voor het overbrengen van de boodschap van Allah dus op de dag des oordeels heeft hij er wel degelijk baat aan(wa allah oe al3lem).

het voorbeeld dat je gaf met de vrouw en de hijab is onjuist en niet passend in deze contekst, omdat zeer helder uit de koran valt af te leiden dat dit een verplichting vormt voor elke vrouw die aangeeft moslim te zijn.

stel dat mensen om 3amr himself gaan praktiseren, kun je hem daar dan verantwoordelijk voor stellen?
ik vind het walgelijk dat mensen denken het recht te hebben over 3amr te oordelen, waarom wordt hij niet gewoon in zijn waarde gelaten, als zijn manier van de boodschap overbrengen iemand niet aanstaat, moet hij/zij maar niet naar hem luisteren, en naar iemand anders

en tot slot wil ik nogmaals onder de aandacht brengen, dat het niet om 3amr zelf gaat, maar om d manier waarop hij de islam overbrengt, hij spreekt in op je gevoel(het hart), en laat je achter met de boodschap die dan doordringt tot je hoofd, waarna je insha allah juist zult handelen

moge Allah ons bewust maken van onze fouten, ons deze vergeven, en ons helpen deze niet meer te maken.

ma3asalama,

28-03-2003, 00:32

Citaat:
Origineel gepost door Modarries
Salaam ualjkom

Hanan ik wil je als eerst er op wijzen dat je vrij geïrriteerd over komt .

Ten tweede je moet je weten dat hij de soena verdraaid.
Rasul Mohamed saaw zei knip je snor en laat je baard staan wat doet hij
Hij verdraaid de soena wa3doebillaah

Ten derde je komt keer op keer met een hele slappe argument namelijk >> Dat men oordeelt
Over hem. Soebhana Allah


wasalamualjkom
salaam,

ik vind het ook zeer vervelend dat men telkens over 3amr roddelt, en naar negatieve aspecten zoekt om maar iets over hem te kunnen zeggen. het lijkt wel of men jaloers is. omdat dit al meerdere malen onderwerp van de dag was, en ik meerdere malen er op heb gereageerd begint het me te irriteren dat men toch alsnog doorgaat, daarbij de fundamenten van onze godsdienst vergeet.

men doet neerbuigend, en denkt het recht te hebben te oordelen.
ik weet niet of je mijn tekst geheel hebt gelezen, maar als je dat doet, dan zie je staan wat ik heb gezegd over de soena, baard, bovendien verdraaid hij de soena niet, hij knipt zijn snor zo het lijkt wel bij, en dat vormt ook een onderdeel van de soena.

verder geeft een baard niet de graad aan van hoe praktiserend je bent.

een slap argument? slap waarvoor? om aan te geven dat men verkeerd bezig is en een grens overschrijdt, en in de bevoegdheden van Allah treedt? vind je dat niet erg?

wat het keer op keer betreft, ik blijf het herhalen, in de hoop dat het dankzij de herhaling tot de mensen zal doordringen.

ma3asalama,

28-03-2003, 01:01

Citaat:
Origineel gepost door Modarries
Salaamualjkom


Het is soena om je baard te scheren en je snor te knippen ?

Wanneer is iemand volgens jou aan het oordelen?

Oordeel je, als je zegt dat iemand die zijn baard scheert zondigt >?



waslaamuAykom
salaam,

ik voel er niet zoveel voor om hier weer een eindeloze discussie aan te gaan, maar ik zal nog wel even op je reageren.

ten eerste je verdraait wat ik zei, ik zei niet het is soena om je baard te scheren en je snor te knippen, het is soena om je baard te laten staan en je snor bij te knippen!

daarop zei jij dat 3amr de soena verdraait, in eerst genoemde variant, daarop zei ik dat dit niet juist is, want 3amr zo het lijkt knipt zijn snor wel bij! snap je het nu?

er zij een aantal leden op dit forum die de overtuiging hebben dat de baard een verplichting is, ik geloof (wa allah oe a3lem) dat dit niet juist is, de baard is soena, geen fard.

iemand is aan het oordelen als men na een feit te constateren(in dit geval dat 3amr geen baard heeft) daar dingen uit denkt af te kunnen leiden,
iets constateren is oke, 3amr heeft geen baard
daar in het licht van de islam een uitspraak over doen is ook oke, het dragen van een baard is soena, deze soena is bij hem niet terug te vinden
maar om te denken dat je nu die persoon kent, en neerbuigende en beledigende dingen over die persoon mag zeggen, en te denken dat je nu vanwege de constatering die je hebt gedaan weet hoe iemand in elkaar zit, en zeggen dat dit uiterst negatief is, dan zeg ik ho! nu begeef je je op verboden terrein.

een voorbeeld ter verduidelijking; een jongedame draagt geen hijab, hijab is verplicht, jongedame begaat dagelijks een zonde door zonder hijab de deur uit te gaan.

hijab is een aspect(maar anders dan de baard die soena is, is de hijab verplicht, in dat licht geen goed voorbeeld, maar daar dient het niet voor, ik wil alleen aangeven wanneer men oordeelt) van de islam, maar wel een belangrijk aspect,

maar kunnen we uit deze constatering afleiden, dat deze jongedame slecht is, geen moslim is, een leugenares is???????????

nee dat kunnen we niet dat is ons terrein ook niet, en we hoefen het ook niet te kunnen dat is onze taak niet!

ma3asalama,

28-03-2003, 01:22

Citaat:
Origineel gepost door Modarries
Asalamualjkom

Hier ga je de fout in maar ik had ook niet anders verwacht van iemand die verblind is van 3mr khalid.

Blind voor het feit dat 3mr khalid ook maar een mens is en een mens maakt fouten en begaat zondes.

De baard is geen soena maar fard alle 4 de leerscholen zijn het hier over eens...



Laa hwala wala quwat illaah billaah Weet jij het beter dan hun ?


Waslaamualykum
salaam,

oke en dat terwijl we het over oordelen hadden, ik verblind door 3amr? hoe weet jij dat, jongeman ik kan je garanderen dat ik zeer goed in staat ben om 3amr los te zien van wat hij vertelt. hoewel ik niet kan ontkennen, dat ik me gelukkig mag prijzen iemand te kennen die dergelijke kennis van de islam bezit, en zulke goede manieren heeft, en het op een dergelijke manier weet te brengen. ik was ook fan van de manier waarop sheik sa7ata(ra7ima hoe Allah) de boodschap bracht, was ik ook door hem verblind?

ik weet dat 3amr een mens is, daar ben ik van overtuigd! maar laten we ons druk maken om onze eigen fouten, en de zondes die we zelf eventueel begaan.

ik kan me niet herinneren dat ik ergens heb beweerd het beter te weten dan een ander, als je terug leest zie je dat ik zei ik geloof maar Allah oe a3lem, bovendien zuig ik het niet uit mijn duim, noch denk ik intelligent te zijn, en kom ik er zelf mee aanzetten,maar baseer ik het op uitspraken van geleerden, je zult toch met me eens zijn dat er geleerden zijn die aangeven dat de baard een soena is, grappig eigenlijk dat het woord het al zegt maar dat men toch geloofd dat het een fard is, maar wederom Allah oe a3lem, en moge Allah mij vergeven als ik iets onjuist zeg, en moge Allah mij de ogen openen als ik in dwaling ben en mij de weg te wijzen.

ma3asalam,
geir insha Allah,

28-03-2003, 01:29


voor nu wens ik je tis ba7 3ala geir mijn broeder, en insha Allah zal ik morgen op je reageren,

ma3asalama,

28-03-2003, 01:40
Sallamou 3allaikoum

3AMR KHALID is gewoon Masha Allah good, Met of zonder baard. Hij brengt zijn verhalen over de khaliefaat goed weer. Als hij de volgende dag aankomt met een baard wil dat voor mij niet zeggen dat hij beter is met lezingen geven, maar hij verbetert dan zijn Eigen Imaam en vervult zijn geloof aangezien het verplicht is, daar heeft niemand wat aan je hebt wat aan zijn kennis. Maar Khair insha alllah. En mensen Please wees vriendelijk voor je broeders en zusters.

Wa3allaikoum sallam.

28-03-2003, 09:50
Eigenlijk zijn jullie echt belachelijk: moslims sterven nu in irak en het enige waar jullie over discuteren of iemand die geen baard heeft wel of geen goede moslim is.

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10