Bekijk volle/desktop versie : Dag van Ashura Maandag en Dinsdag (5 en 6 december)!!!!!



04-12-2011, 22:14
http://www.al-yaqeen.com/nieuws/nieuws.php?id=2042






Citaat:
[B]Vasten op de dag voor of de dag na Ashura
Behalve het vasten op de dag van Ashura zelf, is het ook aan te raden om te vasten op de dag negende dag van Muharram (de dag ervoor) of de elfde dag van Muharram (de dag erna). De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) vastte namelijk eens alleen op de dag van Ashura en zei daarna:
“Als ik nog leef het volgende jaar, dan zal ik de negende dag (van Muharram) ook vasten.”
Overigens is het niet verplicht om ook de dag ervoor of erna te vasten. Het is ook toegestaan om alleen de 10e dag van Muharram te vasten. Maar het is beter om de dag ervoor of erna ook te vasten, vanwege de woorden van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem).
Hier staat dat wij dus 2 dagen moeten vasten en niet een.


http://www.duakracht.nl/ashura





Citaat:

Vasten op Ashura en Arafa

“Met het vasten op de dag van Arafa hoop ik dat Allah de zonden vergeeft van het voorgaande jaar en het komende jaar. En met het vasten op de dag van Ashura hoop ik dat Allah de zonden vergeeft van het voorgaande jaar.”

Deze woorden van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) werden overgeleverd door Abu Qatada (moge Allah tevreden met hem zijn). De hadith staat vermeld in Muslim.

Citaat:
De dag voor Ashura vasten

“Als ik nog leef het volgende jaar, dan zal ik de negende dag ook vasten.”

Deze hadith werd overgeleverd door Abdullah ibn Abbaas (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith staat vermeld in Muslim (1134).

De Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) doelde met zijn woorden op het vasten op de dag voor de dag van Ashura. Het is daarom aanbevolen om ook op de dag voor Ashura of op de dag na Ashura te vasten.

Citaat:
De reden achter het vasten op Ashura

“De Profeet kwam naar Medina en zag de joden vasten op de dag van Ashura. Hij vroeg hen erover. Zij antwoordden: “Dit is een goede dag, (dit is) de dag waarop Allah de Kinderen van Israel van hun vijand (Firaun) gered heeft en Musa vastte op deze dag.” De Profeet zei: “Wij zijn dichter bij Musa dan jullie.” Dus de Profeet vastte op deze dag en hij spoorde (de moslims) aan om te vasten (op deze dag).”

Deze hadith over de reden achter het vasten op Ashura is overgeleverd door Ibn Abbaas (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) en staat vermeld in Bukharie.
[/B]

04-12-2011, 23:08



Citaat door Salama1ummah:
Het vasten op de dag van Ashoera. - عاشوراء

[video=youtube_share;aroJr0Wy_DY]http://youtu.be/aroJr0Wy_DY[/video]
-

05-12-2011, 00:17
Mensen die vragen hebben of twijfelen bekijk het filmpje die ik geplaatst hebt! alle vragen worden beantwoord omtrent de Ashura.
Als niet iedereen zin heeft om dat filmpje te bekijken dan is dat wel jammer..maar heb jullie een handje geholpen.






Uploaded with ImageShack.us





4

Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us




6

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us




Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us





Uploaded with ImageShack.us