Bekijk volle/desktop versie : Vergeef onze dochters I

03-12-2011, 17:54
Beste landgenoten, na het lezen van alle naffer- verhaaltjes komt weer het klassieke beeld over Marokkanen weer bij mij naar boven. Het beeld wat er is: Wij Marokkanen alleen elkaar maar af te bekken, de een weet het beter dan de ander. We laten elkaar nooit uitpraten en luisteren nooit naar elkaar. Het is voor Marokkanen dan ook een hele prestatie om een vergadering te houden.

Nu komt het woord wat voor de duizendste keer is gebruikt, je generaliseerd! Marokkanenen kunnen alleen vergaderen als ze temidden zijn van bv. Nederlanders, Nederlanders kunnen goed vergaderen of m.a.w andere mensen uit laten praten of goed naar hun luisteren. Het bewijs ligt hier voor de hand, Nederland is niets voor niets een van de grootste handelsland ter wereld.

Elke keer worden wij met de feiten op ons neus gedrukt dat we ons slecht organiseren, een goed voorbeeld hiervoor is: Wie vertegenwoordigt ons hier in Nederland als we een moskee willen bouwen, een school willen stichten, een jeugdhonk opzetten en niet te vergeten lage vliegprijzen naar Marokko. Bestaat er een orgaan die Marokkanen vertegenwoordigt? Niets van gemerkt. Er moeten rellen uitbreken in Amsterdam om aandacht te trekken. Of dat een goede manier is weet ik niet, niet volgens de Islam in iedergeval.

Landgenoten zoals jullie weten ondervinden onze ouders grote problemen hier in Nederland, deels is onze schuld. Wij moeten onze ouders dankbaar zijn voor het feit dat zij ons hier in Nederland hebben opgevoed tot mannen en vrouwen. De problemen die wij hier in Nederland ondervinden moeten wij met z'n alle aanpakken. We moeten elkaar niet afkraken maar helpen. We moeten elkaar steunen in de studie in het leven en alles er om heen en zelfs in ons geloof. Waar ik me voornamelijk aan erger is dat wij Marokkanen iemand te snel in de steek laten. Een aantal voorbeelden:

Als iemand een zware delict heeft gepleegd komt hij of zij in de Nederlandse gevangenis. Na zijn bewaring word hij niet gesteund om weer in de maatschappij zijn leven op te pakken en te verbeteren.

Een meisje in Nederland bijvoorbeeld, we weten allemaal dat meisjes kwetsbaar zijn buiten de deur. Er hoeft maar iets te gebeuren en ze zijn weggelopen. Foetsie weg. Ze kunnen overal zijn, ze
kunnen in Groningen of in Utrecht bij een "blijf van me lijf" huis zijn. Waarom ? Omdat ze uit willen gaan, vrij willen zijn. Geloof mij maar na 2 weken uitgaan ben je het al zat. Maar onze dochters realiseren zich niet dat ze hun hele familie kwijt raken alleen maar om naar een disco te gaan.
Meiden jullie missen niets ten op zichte van jullie Nederlandse vriendinnen! Pas geleden heb ik op Internet nog gezien dat een Marokkaanse meisje een oproep deed naar Marokkaanse meisjes om haar te helpen met het weglopen. Om dat ze het thuis niet meer kon verdragen. Nou ik kon wel door de grond zakken toen ik dat las.
Dat zo'n meisje haar hele toekomst verziekt. Het grootste probleem van alles is je maakt je ouders kapot, je ouders kunnen dagen geen oog meer dicht doen. Het vreet echt van binnen. Je kan wel zeggen die Nederlanders helpen ons aan een baan en om onze leven op te bouwen. FORGET IT!!! Ze helpen je alleen als ze wat nodig hebben van jouw en als je een lastpost bent dan kun je vertrekken. Maar waar moet je dan naar toe?
Juist de enige die voor je klaar staan is je familie en niemand anders.
Dus daarom probeer ik een oproep te doen aan alle meiden en jongens: wees verstandig.
Fouten maken is menselijk, vergeef onze dochters. Probeer ze te steunen, we moeten een hechte gemeenschap zijn.

Ik hoop dat ik door dit verhaaltje mijn bijdrage heb geleverd aan een betere verstandhouding tussen verschillende Marokkaanse bevolkingsgroepen en dat de 6 verschillende moskeeen in een bepaalde stad worden verenigd tot een moskee voor alle Marokkanen. Het is toch van de zotte dat elke groepering een eige moskee heeft. Moge Allah
ons helpen om de juiste weg te vinden tussen deze sajatin.

05-12-2011, 20:13

Moge Allah jou belonen voor je wijze woorden.

Onze cultuur is meestal een 'ik' cultuur. Dus enkel aan je eigen belang denken. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Turken zijn vaak een hechte gemeenschap en staan altijd voor elkaar klaar. Dat mis ik heel erg in onze gemeenschap. En o wee als je wat verkeerds doet, het eerste wat ze doen is je uitlachen en je gebruiken om over je te praten in plaats van je te helpen je fouten te herstellen en je helpen het goede pad weer te vinden.

Ik zeg hiermee niet dat het niet bestaat onder de Marokkaanse gemeenschap. Er zijn zat goede mensen en zat mensen die het beste uit anderen willen halen, maar het zijn er niet genoeg helaas.