Bekijk volle/desktop versie : Buikband na de bevalling?



Pagina's : [1] 2

02-12-2011, 21:02
Dag dames,

Ik moet binnenkort inshaallah bevallen en vraag me af of jullie een buikband hebben gebruikt om de buik naar binnen te duwen na de bevalling? wat is jullie ervaring hiermee?

Groetjes mama2012

02-12-2011, 21:31


Ik wil ook graag zo buikband bestellen, weet alleen niet of het wat helpt..

02-12-2011, 22:29
ik wou hem eerst ook bestellen maar ze zijn dan rond de 70 euro terwijl je ze bij een thuiszorgwinkel voor max 40 euro kunt krijgen.. wil eerst weten of het uberhaupt wel helpt en daarna pas kopen..

02-12-2011, 22:35

Citaat door mama2012:
ik wou hem eerst ook bestellen maar ze zijn dan rond de 70 euro terwijl je ze bij een thuiszorgwinkel voor max 40 euro kunt krijgen.. wil eerst weten of het uberhaupt wel helpt en daarna pas kopen..
Die van 40 lijkt me voldoende hoor, Ik wil inderdaad ook eerste weten of het een beetje helpt be3da..

02-12-2011, 22:39


Ik zat ook al online te kijken naar de bellybandit, maar twijfel nog of ik die ga bestellen.
Iemand ervaring met die band?

02-12-2011, 22:43
niemand ervaring???

03-12-2011, 09:45
ik had er 1 van motherwear.. genaamd sluitband louise.. Ik vond hem erg fijn, maar kon m niet langer dan 4 a 5 uur dragen.. het gaf wel ondersteuning aan mijn buik en rug..

03-12-2011, 12:09

Citaat door Tyllila:
ik had er 1 van motherwear.. genaamd sluitband louise.. Ik vond hem erg fijn, maar kon m niet langer dan 4 a 5 uur dragen.. het gaf wel ondersteuning aan mijn buik en rug..
Tbarkellah, jou prinsesje is al 1 maand, macha'allah wat vliegt de tijd!

Ik gebruik een gain. En is niet enkel voor mn buik maar eigenlijk voor mn billen, achterwerk en buik.

Het spant wel enorm maar tis voor een goed doel - namelijk die buik wegdoen.

Ik heb het reeds 2 keren gebruikt en er was resultaat maar er blijft wel steeds een stukje vel dat eigenlijjk weg te werken is door veel buikoefeningen te doen.

03-12-2011, 15:28
salaam wa3alaikoem

een buikband mag je alleen gebruiken de eerste dagen als je buik zeer doet dus vooral bij een keizersnee
vrouwen die normaal bevallen moeten zo iets niet aanschaffen want dat gaat ten koste van jou buikspieren
een buikband verslapt je buikspieren
informeer maar bij je fysiotherapeut en die legt het uit inscha allah

moge allah jullie bevalling soepel laten verlopen

03-12-2011, 16:07
Salem dames,

jullie moeten geen geld uitgeven aan dat soort dingen. Vraag jullie moeder of oma wat zei deden. Ik hoor van sommige dat ze een bel3ah en een hoofddoek wikkelen om hun buik. Ik heb zelf bij mijn eerste gewoon een sjaal om mijn buik gedaan. En het hielp prima ik heb geen buikje overgehouden en het was als extra versteviging erg fijn de eerste tijd. Ik heb hem echt veel gebruikt alleen in de nacht niet.

Ik raad jullie wel iets te gebruiken want je ziet echt het verschil bij dames die niks tegen hun buik hebben gedaan en dames die een band of doek hebben gebruikt.

Liefs

03-12-2011, 16:47
hmm dus toch wel wat gebruiken, denk dat ik het van de week even ga overleggen met de verloskundige...

03-12-2011, 16:49
Me moeder zei ook dat ik gewoon een doek of een sjaal kan doen..
Alleen een sjaal komt zo knoop in te zitten dan en dat zit ligt niet lekker..
Dus een band zou wel handig zijn dan, alleen 40 euro vind ik een beetje TE..

29-12-2011, 18:42


oei dames ik zou er nie aan beginnen ,je buik moet de ruimte krijgen om zelf weer de buikspieren tot van ouds te kunnen maken,met zo een buikband krijgen je spieren die kans niet en zal je buik dus blijven hangen en kan echt nare gevolgen hebben, (bron: gncaloog)

29-12-2011, 23:02

Citaat door _ZIJNVROUW_:
oei dames ik zou er nie aan beginnen ,je buik moet de ruimte krijgen om zelf weer de buikspieren tot van ouds te kunnen maken,met zo een buikband krijgen je spieren die kans niet en zal je buik dus blijven hangen en kan echt nare gevolgen hebben, (bron: gncaloog)
Helemaal mee eens, Al die buikbanden zijn allemaal onzin yoh. Ik heb dat niet gebruikt na mijn eerste bevalling , otoevallig ook geen oefeningen gedaan en alsnog niet zo een hangende buik aan overgehouden, totaal niet zelfs. En voor de dames die daar wel bang voor zijn doe gewoon buikspieroefeningen, het kost je hooguit 10 tot 15 min per dag en dan weet je zeker dat je een strakke buik kan krijgen zonder dat je je buikspieren of iets beschadigt. Na me tweede bevalling ga ik wel oefeningen doen want misschien heb je bij de 2de wel kans op een buikje...

30-12-2011, 19:21
Ik was eerst ook van plan om een buikband aan te schaffen, maar ben blij dat ik het niet heb gedaan. Mijn buik is alweer terug naar hoe die was voor de zwangerschap zonder buikband of buikspieroefeningen te doen.

Pagina's : [1] 2