Bekijk volle/desktop versie : Alleen serieuze reacties alstublieft --> Koekjes bakken!!!



02-12-2011, 15:38
Hallo liefste leden,

ik heb een vraagje voor jullie. Er is een Marokkaanse vrouw naar me toegekomen die me vroeg of er soort opleiding bestaat koekjes bakken?

Eerlijk gezegd, ik heb geen flauw idee... Het is een soort hobby maar wil dit in de loop van haar leven ook professioneel uitoefenen.

Bestaat het? Als het bestaat -- waar kan ik die informatie vinden..

Alvast bedankt voor de reacties... :-)

02-12-2011, 15:48


Niemand daar een antwoord of wegwijs van???

02-12-2011, 15:48
Jah zeker is er een opleiding voor koekjes bakken.
De opleiding begint in Mama's keuken, en is mama niet zo handig met bloem en suiker dan kun je op cuisine op deze site als vele Marokkaanse sites recepten uitproberen tot je dr bij neer valt...
Maak nooit te veel van iets waneer je een recept uitprobeert anders hebben de eenden en vogels dadelijk ook overgewicht.

Allah i3awnek

02-12-2011, 15:50

Citaat door Th9inset:
Jah zeker is er een opleiding voor koekjes bakken.
De opleiding begint in Mama's keuken, en is mama niet zo handig met bloem en suiker dan kun je op cuisine op deze site als vele Marokkaanse sites recepten uitproberen tot je dr bij neer valt...
Maak nooit te veel van iets waneer je een recept uitprobeert anders hebben de eenden en vogels dadelijk ook overgewicht.

Allah i3awnek
Bedankt maar zoals ik al zei, enkel serieuze reacties... (By the way: het is niet voor mij -- ik bak niet eens graag!!!!)

02-12-2011, 15:57



Citaat door Hanan24:
Bedankt maar zoals ik al zei, enkel serieuze reacties... (By the way: het is niet voor mij -- ik bak niet eens graag!!!!)
Ik ben ook serieus lieve dame, wat wij vrouwen over de keuken leren is meestal van huis uit mee gekregen, daar naast zijn het losse recepten uit proberen van vriendinnen/buren/kenissen enof op het internet.
Ik heb nooit van iemand gehoord dat die ergens kook/bak lessen volgt.

Allah i3awnkoum

02-12-2011, 16:01

Citaat door Th9inset:
Ik ben ook serieus lieve dame, wat wij vrouwen over de keuken leren is meestal van huis uit mee gekregen, daar naast zijn het losse recepten uit proberen van vriendinnen/buren/kenissen enof op het internet.
Ik heb nooit van iemand gehoord dat die ergens kook/bak lessen volgt.

Allah i3awnkoum
Ik kan moeilijk tegen een vrouw die ik in begeleiding heb zeggen --> je moest maar thuis bij je mama dat geleerd hebben.

Ik dacht misschien bestaan er workshops of opleidingen waardat je dat kan leren.
Alé, zoiets moet toch bestaan...

02-12-2011, 16:01
de beste opleiding is bij je mama in de keuken thuis en icm internet wordt je een echte prof.

Verder heb je de bakkersschool of hoe je die ook mag noemen maar ja die nederlandse koekjes slaan nergens op

02-12-2011, 18:47
er zijn ook marokaanse koekjes recepten boeken te koop bij islamitiche winkels

02-12-2011, 18:54
misschien dat je haar kan aanraden om een groepje met andere vrouwen te vormen en elkaar leren koekjes te maken. Of je kan een traiteur vragen waar ze koekjes halen en of er iemand is die een cursus aanbiedt. Lijkt mij trouwens wel heel leuk, een opleiding en of cursus marokkaans koekjes bakken.

02-12-2011, 18:58
Zo eeen gek idee is dit niet hoor!

Een vette up voor jou, inshallah wordt je hier verder geholpen! Op cuisine staan heel veel recepten, ik denk meer een kwestie van de stap nemen en durfen!



02-12-2011, 19:04
Bestond het maar, zou ik ook gaan..

Ik denk dat ze het moet proberen door zoals eerder is gzgd, marokkaanse kookboeken te kopen en daaruit wat probeert.
Anders kan ze op het internet leren. Youtube staat vol met filmpjes van choumicha e.d