Bekijk volle/desktop versie : Vraagje aan de keukenprinsesjes (deeg maken)



30-11-2011, 09:24
Salam dames,

Ik heb een vraagje.. Ik heb namelijk problemen met deeg kneden/maken. Elke keer als ik iets wil maken wordt mijn deeg altijd hard. Ik heb afgelopen weekend bijvoorbeel broodjes gemaakt toen ze net uit de oven kwamen waren ze nog zacht, maar ze werden al heel snel hard. Heb dat ook een keer gehad met koekjes eerst waren ze heel zacht daarna waren ze net steen.

Ik begrijp echt niet wat ik verkeerd doe.. Heeft iemand tips voor mij?

30-11-2011, 14:04


is er niemand die mij kan helpen?

30-11-2011, 14:23
Koekjes en cakes moet je gewoon echt goed het recept volgen... kan daar niet veel over zeggen.

Deeg voor deegwaren als broodjes, tashnift e.d. moet je goed water gebruiken. Vanaf het begin dat je begint te kneden moet het goed vochtig zijn, al een zachte bol. Dan kneed je het allemaal makkelijker, kan je ook langer kneden zonder moe te worden en van vocht wordt je deeg zacht.

Succes... misschien heeft iemand anders nog een gouden tip voor je.

02-12-2011, 09:22

Citaat door Lepide:
Koekjes en cakes moet je gewoon echt goed het recept volgen... kan daar niet veel over zeggen.

Deeg voor deegwaren als broodjes, tashnift e.d. moet je goed water gebruiken. Vanaf het begin dat je begint te kneden moet het goed vochtig zijn, al een zachte bol. Dan kneed je het allemaal makkelijker, kan je ook langer kneden zonder moe te worden en van vocht wordt je deeg zacht.

Succes... misschien heeft iemand anders nog een gouden tip voor je.
Hey meid bedankt voor je reactie.
wat betreft de koekjes: ik had precies het recept gevolgd maar helaas toch zonder resultaat.
ik had ook best wel veel water gebruikt voor de deeg om goed te kneden maar begrijp niet wat er fout is gegaan. misschien moet ik maar meer oefenen met kneden ofzo.. Ben ook niet echt een heldin in de keuken.. Maar bedankt voor je tip