Bekijk volle/desktop versie : Berlusconi: 'Ik zal zo spoedig mogelijk terugkeren in mijn oude functie bij Milan'



29-11-2011, 21:37
Silvio Berlusconi keert binnen afzienbare tijd terug als president van AC Milan. De Italiaanse ondernemer en politicus stond tijdens de meest succesvolle periode van de club al aan het roer bij i Rossoneri, maar moest een stapje terugdoen toen hij premier van Italië werd. Nu Berlusconi is afgetreden, ligt de weg voor een terugkeer naar Milan open.

De taken van Berlusconi werden in de afgelopen jaren overgenomen door Adriano Galliani, die al heeft aangegeven er geen problemen mee te hebben om weer plaats te maken. “Ik zal zo spoedig mogelijk terugkeren in mijn oude functie bij AC Milan”, zei Berlusconi volgens Sky Italia op een boekpresentatie. “Ik ben de president die de meeste prijzen ooit heeft gewonnen. Santiago Bernabéu staat tweede op die lijst en heeft nog niet de helft van mijn prijzen gewonnen.”

Berlusconi was van 1986 tot 2008 de baas bij Milan en in die periode werd onder meer vijf keer de Champions League gewonnen. Voetbalcommentator Tiziano Crudeli, misschien wel de bekendste fan van Milan, liet al eerder weten te hopen op de terugkeer van Berlusconi: “Ik verwacht meer investeringen. Want laten we eerlijk zijn, als premier tijdens een economische crisis kan je het niet maken om veel geld in Milan te pompen.”