Bekijk volle/desktop versie : zwanger en polis



29-11-2011, 11:02
Ladies,

Ben met de pil gestopt met de wens zwanger te worden. Nu sta ik voor het punt een zorgverzekering af te sluiten.

Zijn er zaken (kraamzorg, bevallen etc) waar je je voor moet verzekeren? Ik wil graag voorbereid zijn.

Graag tips!!

29-11-2011, 11:26


Daar dien inderdaad wel op te letten en een pakket nemen met kraamzorg.

29-11-2011, 13:55
agis gezinnen-polis zit kraamzorg is heel goed mits je aanvullend verzekert neemt

29-11-2011, 14:30
zit kraamzorg niet in de bassiverzekering?

29-11-2011, 14:48


kraamzorg!!!

29-11-2011, 15:45
hall, iemand?

29-11-2011, 16:10
thuis bevalling, kraamzorg, verloskundige zitten allemaal in de basisverzekering. Voor kraamzorg moet je wel een eigen bijdrage betalen van 3,90 ofzo per uur betalen. Tenzij je aanvullend verzekerd bent. Meestal wordt de eigen bijdrage dan wel vergoed.

Waar moet je op letten als je een zorgverzekering neemt:

Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? Als je vrijwillig kiest voor bevallen in een ziekenhuis, moet je kijken naar welke zorgverzekering en welke aanvullende verzekering dat voor je betaald. Anders moet je een groot bedrag betalen. tenzij het noodzaak is zoals keizersnee ofzo dan wordt het volledig vergoed uit de basisverzekering. Maar dat weet je dus nooit.

Wil je kraamzorg thuis of in een kraamhotel? Niet alle zorgverzekeringen betalen kraamzorg. Sommige betalen een klein deel en sommige helemaal meestal als je aanvullend verzekerd bent.

Wat ook belangrijk kan zijn is fysiotherapie. Je weet niet hoe je lichaam reageert op zwangerschap. Misschien wordt het te zwaar voor je? Rugpijn of weet ik heet. Misschien heb je dat nodig tijdens of na je zwangerschap?

Dit zijn ongeveer de belangrijke dingen. Ik heb zelf dit jaar Agis Take care now genomen en die heeft letterlijk alles voor me vergoedt. Kraamhotel, eigen bijdrage en zou ook mijn ziekenhuisbevalling helemaal betalen, uiteindelijk werd het van vrijwillig noodzaak. Dus dat werd via basisverzekering vergoedt. Heb 116 euro per maand betaald voor de hoogste pakket. Maar ik weet niet hoeveel het volgend jaar gaat worden.

Hoop dat je hier wat hebt.

05-12-2011, 14:57
is dat A
Citaat door Piramide:
thuis bevalling, kraamzorg, verloskundige zitten allemaal in de basisverzekering. Voor kraamzorg moet je wel een eigen bijdrage betalen van 3,90 ofzo per uur betalen. Tenzij je aanvullend verzekerd bent. Meestal wordt de eigen bijdrage dan wel vergoed.

Waar moet je op letten als je een zorgverzekering neemt:

Wil je thuis bevallen of in het ziekenhuis? Als je vrijwillig kiest voor bevallen in een ziekenhuis, moet je kijken naar welke zorgverzekering en welke aanvullende verzekering dat voor je betaald. Anders moet je een groot bedrag betalen. tenzij het noodzaak is zoals keizersnee ofzo dan wordt het volledig vergoed uit de basisverzekering. Maar dat weet je dus nooit.

Wil je kraamzorg thuis of in een kraamhotel? Niet alle zorgverzekeringen betalen kraamzorg. Sommige betalen een klein deel en sommige helemaal meestal als je aanvullend verzekerd bent.

Wat ook belangrijk kan zijn is fysiotherapie. Je weet niet hoe je lichaam reageert op zwangerschap. Misschien wordt het te zwaar voor je? Rugpijn of weet ik heet. Misschien heb je dat nodig tijdens of na je zwangerschap?

Dit zijn ongeveer de belangrijke dingen. Ik heb zelf dit jaar Agis Take care now genomen en die heeft letterlijk alles voor me vergoedt. Kraamhotel, eigen bijdrage en zou ook mijn ziekenhuisbevalling helemaal betalen, uiteindelijk werd het van vrijwillig noodzaak. Dus dat werd via basisverzekering vergoedt. Heb 116 euro per maand betaald voor de hoogste pakket. Maar ik weet niet hoeveel het volgend jaar gaat worden.

Hoop dat je hier wat hebt.
thanks meis, welke agis take care now heb jij? @1, @2 of @3?

06-12-2011, 14:52

Citaat door moehakoes_lady:
is dat A

thanks meis, welke agis take care now heb jij? @1, @2 of @3?
Ik had 3. Nu ik bevallen ben enz. Ga ik even lekker terug naar 2. Heb niet meer zo veel nodig. Bij agis take care now kan je voor extra korting aangeven dat je bij twitter, facebook of hyves lid bent. Ze controleren niet. Dan krijg je weer korting. Is echt handig. je krijgt 25% op aanvullende verzekering en ook op de basisverzekering krijg je korting. Reken uit op hoeveel je komt.. En vergelijk het met andere. Vorig jaar heb ik alles bekeken en ik kwam uit op agis take care now.. En dit jaar durf ik niet te zeggen. Maar probeer maar. Goedkoop is het wel.

Heb bijna niets betaald vorig jaar alleen 2 keer in het ziekenhuis bloed prikken. Dat krijg je jammer genoeg van niemand vergoedt. Gaat van jou eigen risico af. Maar verder heb besnijdenis ook helemaal vergoed gekregen. Was 245 euro. Zo ver is het nog niet, maar stel je wordt zwanger en insha allah en je krijgt een jongetje. Wat zou je willen? Meteen besnijden of toch liever wachten. Als je liever zo jong mogelijk wilt dan weet ik dat agis volledig vergoedt. Maar er zijn ook zorgverzekeringen en ik moet er alvast 1 Menzis namelijk die vergoedt geen cent. Daar kan je ook even na kijken maar alleen als je dat belangrijk vind.