Bekijk volle/desktop versie : Leuk Interview met Bakkal



29-11-2011, 04:40
"ik ben een journalist en wil spelers woorden in de mond leggen"....gelukkig is Bakkal slim genoeg om daar nie in te trappen







WAALWIJK – Feyenoord-middenvelder Otman Bakkal (26) won zondag in aanloop naar de topper tegen zijn oude club PSV met zijn nieuwe club de uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk (1-2).

Tevreden?
“Wel met het resultaat, ja.”

Niet over het spel?
“Mwah. Het was niet heel goed, maar we waren wél de bovenliggende partij. Alleen: net nadat we in de eerste helft wat mogelijkheden hadden gekregen om te scoren, maakten zij de 1-0. Toen moesten we ons zien terug te knokken van een achterstand.''

''De winst van deze wedstrijd is dat ons dat eindelijk weer eens is gelukt. Dat we constant zijn blijven proberen om de wedstrijd om te draaien, met een zege tot gevolg.”

Jullie kwamen pas terug nadat Robert Braber van RKC rood had gekregen na een overtreding op jou. Was die kaart terecht?
“Nou ja, hij raakte me in ieder geval vol op m’n enkel… Dan is het aan de scheidsrechter om te beoordelen of het rood is.”

Denk je dat jullie ook tegen elf RKC’ers hadden gewonnen?
“Dat zijn van die vragen… ‘Wat als…?’ We hebben de winst op Vitesse een goed vervolg gegeven, dat is het belangrijkste.”

Is de wisselvalligheid er nu eindelijk uit bij jullie?
“Ik denk niet dat je die conclusie zo snel kunt trekken. Maar ik geloof wel dat we op de goede weg zijn.”

Volgende week wacht PSV-thuis. Dat wordt weer een heel andere wedstrijd.
“Klopt. Maar wij spelen thuis en in De Kuip hoeven wij van niemand te verliezen. Zelfs niet van PSV.”

Je hebt vijftien jaar bij die club rondgelopen. Wat voor wedstrijd wordt het zondag voor jou persoonlijk?
“Ik praat liever over de afgelopen wedstrijd dan over de komende.”

Er zullen vast wat revanchegevoelens bij je leven…
“Volgens mij heb jij nu al een aardig stuk, toch?”

Je wilt helemaal niks over PSV zeggen?
“Alleen dat ik er heel erg naar uitkijk om tegen die club te spelen. Het is een mooi affiche. Zeker voor mij, omdat ik zolang bij PSV heb rondgelopen. Ik heb er heel veel zin in. Het is mooi om een aantal mensen van de club weer te zien.”

Krijgt Fred Rutten een hand van je?
“Tuurlijk, waarom niet?”

Hij geeft mensen toch geen hand meer?
“Dat zijn jouw woorden.”