Bekijk volle/desktop versie : waarom zijn sommige marokkanen



Pagina's : [1] 2

26-11-2011, 13:50
ondankbaar

ze zeggen niet eens dank je wannee rje hun helpt

26-11-2011, 13:58


Die heb je er altijd tussen zitten.

26-11-2011, 14:12

Citaat door moederskind:
Die heb je er altijd tussen zitten.
als ik weet dat zij dat niet zeggen wollah ik zal ze echt niet helpen

26-11-2011, 14:17

Citaat door anabdo:
als ik weet dat zij dat niet zeggen wollah ik zal ze echt niet helpen
Het gemene ervan is dat je het meestal niet van te voren zult weten.

26-11-2011, 14:19



Citaat door moederskind:
Het gemene ervan is dat je het meestal niet van te voren zal weten.
ja wollah echt jammer ik sta gewoon versteld ik wacht tot die dank je zegt nee in me dromen

26-11-2011, 14:22

Citaat door anabdo:
ja wollah echt jammer ik sta gewoon versteld ik wacht tot die dank je zegt nee in me dromen
Het komt vaak als een klap in je gezicht aan. Maar denk er niet al teveel over na want dat doet diegene ook niet. Zolang jij maar weet dat jij er veel goeds aan hebt gedaan en onze Genade Heer weet dat ook.

26-11-2011, 14:22
Wanneer hun dat niet zeggen, dan zegt Allah dankjewel. Wat is beter? ^_^

26-11-2011, 14:34

Citaat door Boney:
Wanneer hun dat niet zeggen, dan zegt Allah dankjewel. Wat is beter? ^_^
bron?

26-11-2011, 14:37

Citaat door MonkeyD_:
bron?
Hadeeth. Weet niet meer welke, maar het was van een da3wah die ik had bijgewoond.

26-11-2011, 15:10

Citaat door anabdo:
als ik weet dat zij dat niet zeggen wollah ik zal ze echt niet helpen


Als je goede daden doet, hoef je van de mensen geen dankbaarheid te verwachten, daar doe je het uiteindelijk niet voor..
De waarde van de beloning van Allah reikt verder, veel verder, dan het dankjewel van welke sterveling dan ook. Dus geen Wallah zeggen, meh je gaat ze helpen.. Dat zou onwetend van je zijn.

Als jij je dankbaarheid voor Allah maar toont.. Dat is jouw verplichting, ik zou me niet druk maken om de (on)dankbaarheid van anderen jegens jou..

Het ligt helaas niet in de automatische aard van veel mensen om hun dankbaarheid te uiten;


Citaat:
Koran [2:243]: Voorzeker, Allah is genadig jegens de mensen, maar de meeste mensen zijn ondankbaar.



" Koran [2:152]: Gedenk Mij daarom, dan zal Ik jullie gedenken en wees Mij dankbaar en wees Mij niet ondankbaar.

[SIZE=4]فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوا لِي وَلَا تَكْفُرُونِ "



"Onze profeet Mohammed(vzmh) zei: “Hoe wonderlijk is het geval van de gelovige; er is goeds voor hem in alles, en dit is bij niemand anders het geval dan bij de gelovigen. Wanneer hij iets aangenaams ervaart, uit hij zijn dankbaarheid tegenover Allah, en dat is goed voor hem; wanneer hij tegenspoed ervaart, heeft hij er geduld mee, en dat is goed voor hem” (Moeslim)"

Het tonen van dankbaarheid en geduld, is een groot goed. Hopelijk zullen wij behoren tot de gelovigen, die op de beste manier dankbaarheid tonen jegens Allah . Amin. Wa Allhoe a3lam

26-11-2011, 16:45

Citaat door sweetmarocgirl:
Als jij je dankbaarheid jegens Allah maar toont.. Dat is jouw verplichting, ik zou me niet druk maken om de (on)dankbaarheid van anderen jegens jou..
Als je goede daden doet, hoef je van de mensen geen dankbaarheid te verwachten, daar doe je het uiteindelijk niet voor.. De waarde van de beloning van Allah reikt verder, veel verder, dan het dankjewel van welke sterveling dan ook. Dus geen Wallah zeggen, meh je gaat ze helpen.. Dat zou onwetend van je zijn..

Helaas ligt dankbaarheid niet in de automatische aard van veel mensen. Zie volgende aya







" Koran [2:152]: Gedenk Mij daarom, dan zal Ik jullie gedenken en wees Mij dankbaar en wees Mij niet ondankbaar.

فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوا لِي وَلَا تَكْفُرُونِ "



"Onze profeet Mohammed(vzmh) zei: “Hoe wonderlijk is het geval van de gelovige; er is goeds voor hem in alles, en dit is bij niemand anders het geval dan bij de gelovigen. Wanneer hij iets aangenaams ervaart, uit hij zijn dankbaarheid tegenover Allah, en dat is goed voor hem; wanneer hij tegenspoed ervaart, heeft hij er geduld mee, en dat is goed voor hem” (Moeslim)"

Het tonen van dankbaarheid en geduld, is een groot goed. Hopelijk zullen wij behoren tot de gelovigen, die op de beste manier dankbaarheid tonen jegens Allah . Amin. Wa Allhoe a3lam
Barak allahu fiek.

26-11-2011, 16:49

Citaat door anabdo:
als ik weet dat zij dat niet zeggen wollah ik zal ze echt niet helpen
Doe het voor jezelf dan en die beloning die je krijgt.

Tja zulke ondankbare mensen heb je overal.

26-11-2011, 16:49


Die heb je ook. Maar gair InshaAllah je moet het uit je hart doen als je iets doet daar wordt je zelf ook voor beloont

26-11-2011, 16:53
heeft toch niks te maken met marokkaans zijn, zijn gewoon normale fatsoensnormen die sommige mensen niet hebben...

26-11-2011, 17:27

Citaat door Boney:
Barak allahu fiek.
Wa feek.

Pagina's : [1] 2