Bekijk volle/desktop versie : Syrië krijgt nog een kans van Arabische liga



Pagina's : [1] 2

25-11-2011, 07:10
BRON

Syrië krijgt nog een kans van Arabische Liga

© epa

Syrië krijgt dan toch nog een kans van de Arabische Liga. De ministers van Buitenlandse Zaken van de Liga-landen besloten vandaag in het Egyptische Kaïro om nog geen economische maatregelen tegen het regime van president Bashar al-Assad af te kondigen.
In ruil daarvoor krijgen de Syriërs nog eenmaal twee dagen de tijd om een protocol te tekenen, dat de details van een waarnemende missie van de Arabische Liga in het land moet regelen. Enkele diplomaten in de Egyptische hoofdstad zeiden dat in het protocol enkele punten op wens van Syrië en Algerije veranderd werden.

Qatar, Saoedi-Arabië en de Egyptische secretaris-generaal van de Liga, Nabil al-Arabi, zijn, hoewel zelf amper toonbeelden van democratie en zelf niet vies van repressie, voorstanders van een harde koers tegen Syrië. Algerije en het sultanaat Oman ijveren voor meer overleg met Assad, die omwille van inmiddels tot een burgeroorlog uitgedeind 'geweld tegen de protestbeweging' onder druk staat.

De Libanese minister van Buitenlandse Zaken, Adnan Mansour, liet vandaag weten dat Libanon mogelijke sancties van de Liga tegen Syrië niet zal steunen. (dpa/eb)

24/11/11 16u38

Nog effe wachten tot een record aan doden is bereikt ?

25-11-2011, 07:12


[video]http://www.memritv.org/clip/en/3209.htm[/video]

Als ik dit zie denk ik...wat gebeurt er dan ik zie er vrij weinig over in het nieuws....

25-11-2011, 07:17

Citaat door AbuHamza:
[video]http://www.memritv.org/clip/en/3209.htm[/video]

Als ik dit zie denk ik...wat gebeurt er dan ik zie er vrij weinig over in het nieuws....
Mooi toneeltje voert ie op, en hoorde ik daar nu het woordje donatie?
Voor hem?
Maar wat heeft dat te maken met de Arabische liga en hun beslissing om een moordenaar als Assad nog maar eens een kans te geven om verder te moorden?

25-11-2011, 08:59
Volgens mij vind Soeria het een schending van een soeverein land wat betreft waarnemers sturen. Ik hoop dat er z.s.m. een interim regering wordt gevormd. Soeria is een heel mooi land. Het zou zonde zijn als het in een oorlog verzeild zou raken.

25-11-2011, 10:43



25-11-2011, 19:39
Het Vrije Leger van Syrie heeft 10 piloten en tientallen andere militairen van het leger van Bashar Assad vermoord.
Binnenkort worden aanvallen uitgevoerd tegen tanks en pantserwagens van Assad.

25-11-2011, 19:47
Syrië: militairen gedood door terreuraanslag
Gepubliceerd: vandaag 15:51

Een terreuraanslag op een luchtmachtbasis in Syrië heeft het leven gekost aan zeker tien militairen, onder wie zes piloten. De doden zouden zijn gevallen op een luchtmachtbasis tussen Homs en Palmyra, aldus een zegsman van het leger op televisie.

Dat zou bewijzen dat er sprake is van buitenlandse inmenging en steun aan terreuroperaties om de Syrische troepenmacht een slag toe te brengen, aldus de woordvoerder.
------------------------------------------------
Als het aan Bashar Assad ligt is het wel een terreurdaad.

25-11-2011, 19:55
pfff voordat die liga wat doet zijn we al een paar 1000 doden verder.

25-11-2011, 23:11
Het vliegdekschip USS Georg Bush heeft de Suez Kanaal gepasseerd en vaart richting de kust van Syrië. Dat meldt Al-Sharq Al-Osat namens een Egyptische Schipvaart Organisatie.
Het schip kan 70 vliegtuigen, o.a. 48 gevechtsvliegtuigen dragen.
Bron: Isna

27-11-2011, 17:17
Katar, Bahrein en Verenigde Arabische Imaraten hebben van hun burgers gevraagd snel Syrië verlaten of voorlopig naar dat land reizen.

27-11-2011, 17:22
ik voel een paar bommen hun doel zoeken.

27-11-2011, 22:00
De Arabische Liga wil de handel met het Syrische regime verbieden. Bovendien moeten de tegoeden van Damascus worden bevroren en mogen topfiguren van het bewind niet langer naar Arabische landen reizen. Dat zijn de sancties die de Liga wil instellen, meldde het landenverbond zaterdag.

De Liga treedt op tegen Syrië, omdat het regime de opstand in het land met harde hand blijft onderdrukken en geen buitenlandse waarnemers toelaat.

De sancties zijn opgesteld door de ministers van Financiën van de Liga-lidstaten. De ministers van Buitenlandse Zaken overleggen zondag over de maatregelen.

27-11-2011, 23:20


ik snap dat overleggen van hun nooit.
neemt een week in beslag. gewoon bellen he Abdel dit willen doen mee eens? oke prima bel jij abdoel even en zeg em dat we dat gaan doen. x20 minuten laterx oke klaar!

27-11-2011, 23:45
Van 22 leden van Liga hebben 19 tegen Bashar Assad gestemd. Hij is boos en beschuldigt de Liga van verraad. Bashar denkt dat hij Syrie is.

27-11-2011, 23:57
Libanon en Irak hebben voor Bashar Assad gestemd. Beide landen zijn beïnvloed door de mullahs.
De minister van BuZa van Iran wordt door Nederland uitgenodigd om naar Den Haag te komen en Nouri-Maliki premier van Irak gaat 12 december naar Washington. Als binnenkort Hassan Nasrolla door het westen wordt uitgenodigd, moeten we ons niet verbazen.

Pagina's : [1] 2