Bekijk volle/desktop versie : Mannen in Firdause?



Pagina's : [1] 2

10-11-2004, 14:49
Salaam wa aleikom

Klopt het dat er alleen maar vrouwen in de 7de hemel kunnen komen? Of kunnen mannen ook daar komen? Ik heb het dus over "Firdause"!

10-11-2004, 14:53


selaamhalikoem warhmatoelaah te aala w abarahkahtoe

de profeten komen daar in en martelaren allah hlum(allah weet het beter)

10-11-2004, 15:24

Citaat door Al_Fki:
selaamhalikoem warhmatoelaah te aala w abarahkahtoe

de profeten komen daar in en martelaren allah hlum(allah weet het beter)
Maar kunnen er ook mannen komen zoals mannen die bijvoorbeeld een natuurlijke dood hebben gekregen

10-11-2004, 15:36
Salaam hlikoem,

Firdauws is toch de hoogste rang in het paradijs, waarom is deze niet gelijk over iedereen?
Zou graag hierover meer willen weten (de verschillende rangen)

Wa halikoem a salaam.

10-11-2004, 15:38



Citaat door werkloos:
Maar kunnen er ook mannen komen zoals mannen die bijvoorbeeld een natuurlijke dood hebben gekregen
selaamhalikoem warhmatoelaah wa barahkahtoe


allah hlum sorry ik ga dat incha allah studeren en het aan jou vertellen incha allah

10-11-2004, 16:40

Citaat door werkloos:
Salaam wa aleikom

Klopt het dat er alleen maar vrouwen in de 7de hemel kunnen komen? Of kunnen mannen ook daar komen? Ik heb het dus over "Firdause"!
Salamoe Alikoum,

Neej dat klopt absoluut niet.

Ierdereen is toegangkelijk tot elke paradijs.
je daden bepalen welke van de 7 paradijsen je zult binnen treden..
dit heeft helemaal niks te maken met je geslacht.
Waarom zouden er mannen niet kunnen komen?of vrouwen?
dat zou toch onrechtvaardig zijn? de islaam is juist heel rechtvaardig.

het kan toch niet kloppen..de profeet (vrede zij met hem) is toch ook een man. en HIJ zal de firdaus binnen treden.

Iedereen is hierin gelijk aan elkaar.

wasalaam.

10-11-2004, 16:43

Citaat door werkloos:
Maar kunnen er ook mannen komen zoals mannen die bijvoorbeeld een natuurlijke dood hebben gekregen
salaam,

Hoe bedoel je een natuurlijke dood?
bedoel je iemand die in zn bed overlijd?zonder jihad of martelaar te zijn?

Allahu a3lem...tuurlijk is dat mogelijk.
Als iemand een perfecte vrome dienaar van ALLAH swt is, dan zal ALLAH hem inchalah zeker belonen met het hoogste.

De profeet (vrede zij met hem) zegt ook in een hadith : ''Als je du3a gaat doen en je gaat ALLAH iets vragen, Vraag dan meteen het hoogste (elfirdaus).

Hierook kunnen we uithalen dat elfirdaus voor iedereen toegankelijk is.

wasalaam

11-11-2004, 15:41

Citaat door Atbir:
salaam,

Hoe bedoel je een natuurlijke dood?
bedoel je iemand die in zn bed overlijd?zonder jihad of martelaar te zijn?

Allahu a3lem...tuurlijk is dat mogelijk.
Als iemand een perfecte vrome dienaar van ALLAH swt is, dan zal ALLAH hem inchalah zeker belonen met het hoogste.

De profeet (vrede zij met hem) zegt ook in een hadith : ''Als je du3a gaat doen en je gaat ALLAH iets vragen, Vraag dan meteen het hoogste (elfirdaus).

Hierook kunnen we uithalen dat elfirdaus voor iedereen toegankelijk is.

wasalaam
selaamhalikoem warhmatoelaah wa barahkahtoe


kijk ik weet wat je zegt maar ik zie ontwetendheid

iemand vroeg aan de profeet saws wie komt in het 7de hemel dus de firdaus

de profeet saws zei alle profeten en martelaren

en saws heeft gezegt en de martelaren die in de naam van allah gingen vechten en stierven hun gaan niet boeten voor hun slechte daden en kunnen al de firdaus binnentreden wanneer ze maar willen en naar elke hemel gaan en de profeten


en jij aghie zegt als dat en dat gebeurd maar maakt niet uit ik zag al ontwetendheid kan iedereen gebeuren zelf mij maar ghair incha allah en allah weet het beter

11-11-2004, 21:38

Citaat door Al_Fki:
selaamhalikoem warhmatoelaah wa barahkahtoe


kijk ik weet wat je zegt maar ik zie ontwetendheid

iemand vroeg aan de profeet saws wie komt in het 7de hemel dus de firdaus

de profeet saws zei alle profeten en martelaren

en saws heeft gezegt en de martelaren die in de naam van allah gingen vechten en stierven hun gaan niet boeten voor hun slechte daden en kunnen al de firdaus binnentreden wanneer ze maar willen en naar elke hemel gaan en de profeten


en jij aghie zegt als dat en dat gebeurd maar maakt niet uit ik zag al ontwetendheid kan iedereen gebeuren zelf mij maar ghair incha allah en allah weet het beter
Allahoe Alam wie in de Firdaus komt.
Dit is de hoogste hemel en word beloning gegeven aan degenen die hun best hebben gedaan, en het meest hebben geofferd.
Alleen Allah de Almachtige Alwetende kan hierover oordelen.
De Profeet(saw) komt zeker in aanmerking voor deze hoge beloning.
De uitspraak of alleen vrouwen toegang tot deze hemel hebben, is niet juist.
Iedereen is in de Islam gelijk geschapen.
En fki het is niet aan jou om te oordelen of iemand onwetend is, zelf lever je ook geen concrete feiten/bronnen.
Ghair Inshallah

Wa Salaamoe Alaikoem

11-11-2004, 21:59
Allah zegt in de quraan, wat vertaald het volgende betekend:


Soerat Kahf (18) ayaa 107:

Voorwaar, Voor degenen die geloven en goede daden verrichten zijn er de Tuinen van Firdaus (het paradijs) als een verblijfplaats.


Allah spreekt hier de gelovigen aan. Niet alleen de man, niet alleen de martelaar en niet alleen profeten. NEE, hij spreekt over alle gelovigen.

Desalniettemin, moeten wij ons afvragen, als dit de hoogste rang van het paradijs is. Dan zullen wij ons als vrome moslims moeten gedragen. Godvrezend, Allah en zijn profeet mohamed (vrede en zegening zij met hem) lief hebben, veel soedjoed verrichten, vasten, niet liegen, niet roddelen, oproepen tot het goede en waarschuwen voor het slechte. Wij moeten onze aanbidding vermeerderen en onze zondes verminderen. Wij moeten sterker zijn dan sjataan. Dit is ons streven!!!

Er is wel een hadith dat er meer mannen dan vrouwen in het paradijs zullen zijn. Dit kan natuurlijk ook beteken dat er dan meer mannen dan vrouwen in djennat el firdaus zijn. Daar er veel meer mannelijke maartelaren zijn dan vrouwelijk en er door Allah alleen mannelijke profeten (vrede zij met hen) zijn gezonden. Wa allahoe a3lam.

12-11-2004, 00:17

Citaat door Al_Fki:
selaamhalikoem warhmatoelaah wa barahkahtoe


kijk ik weet wat je zegt maar ik zie ontwetendheid

iemand vroeg aan de profeet saws wie komt in het 7de hemel dus de firdaus

de profeet saws zei alle profeten en martelaren

en saws heeft gezegt en de martelaren die in de naam van allah gingen vechten en stierven hun gaan niet boeten voor hun slechte daden en kunnen al de firdaus binnentreden wanneer ze maar willen en naar elke hemel gaan en de profeten


en jij aghie zegt als dat en dat gebeurd maar maakt niet uit ik zag al ontwetendheid kan iedereen gebeuren zelf mij maar ghair incha allah en allah weet het beter
salaam,

waar in welke zin zie je onwettendheid? en wat heb ik verteld wat niet klopt?
mijn verhaal heeft zuster oegtfouzia bevestigd met de vers uit de heilige koraan..
kun je even uitleggen wat je bedoelde..
Jazaka ALlahoe gayran.

13-11-2004, 05:31

Citaat door Jelloul:
Hoezo alleen vrouwen? Noem een vrouwelijke profeet of een vrouw die iets voor de islam heeft betekend die het verdiend om naar de 7 hemel te gaan! Dus als alleen vrouwen mogen gaan naar 7 hemel waar mag de Profeet Mohammed salla lahu alaihi wa salam de Allerbeste schepping ooit op deze wereldbol gaan?
Uuuuhm....ken jij de moeder van 'Isa? Moet ik nog meer noemen?

17-11-2004, 13:32



Citaat door Jelloul:
Hoezo alleen vrouwen? Noem een vrouwelijke profeet of een vrouw die iets voor de islam heeft betekend die het verdiend om naar de 7 hemel te gaan! Dus als alleen vrouwen mogen gaan naar 7 hemel waar mag de Profeet Mohammed salla lahu alaihi wa salam de Allerbeste schepping ooit op deze wereldbol gaan?
wat dacht je van de vrouwen van onze profeet Mohammed salla allahu 3alaihi wa salem, ik noem een Khadijah, een Aicha...en zijn dochter Fatima, zijn dat geen vrouwen die iets voor de islam hebben betekend
en vrouwelijke profeten bestaan niet
zoals al eerder werd gezegd, al firdauws is insha allah voor ons allemaal toegankelijk, als je er maar hard genoeg voor hebt gewerkt de profeten komen er ook niet 123 in, kijk maar wat voor problemen en obstakels hun hebben gehad...

17-11-2004, 16:10
Deze vrouwen hebben de mannen onderwezen. Aicha Radiya Allahoe 3anha heeft een leger geleid. FisaBilie Allah!
Deze vrouwen hebben veel betekend voor de Islam

Khadija Radiya Allahoe 3anha was de eerste vrouw die onze profeet Vzmh geloofde en ook de eerste vrouw die de shahada aflegde. Deze vrouw was in die tijd de beste vrouw. Maryam, moeder van 3isa Radiya Allahoe 3anhoem) (3alayhie Salaam) was in haar tijd de beste vrouw.

Deze vrouwen waren sterk, ondanks de afwijzingen en de beledigingen. Deze vrouwen kozen voor hun Heer. Verdienen zij werkelijk de Firdaus niet?! AsagfiroeAllah!

wa salaam

16-05-2014, 09:30
Geinige vraag

Pagina's : [1] 2