Bekijk volle/desktop versie : Wat te doen als je merkt dat iemand die dicht bij je staat



Pagina's : [1] 2

24-11-2011, 13:59
steeds meer afstand neemt van het geloof?

24-11-2011, 14:00


Zolang dat geen invloed op jou heeft, kun je alleen proberen hem/haar nog terug te leiden.

24-11-2011, 14:03

Citaat door ZAKENVROUW__:
Zolang dat geen invloed op jou heeft, kun je alleen proberen hem/haar nog terug te leiden.
Het kan moeilijk zijn om tot zo iemand door te dringen en diegene weer terug te brengen naar het goede pad.

24-11-2011, 14:04

Citaat door Uchiha_Berkania:
Het kan moeilijk zijn om tot zo iemand door te dringen en diegene weer terug te brengen naar het goede pad.
Als je het hebt geprobeed en het lukt niet, moet je het laten gaan. Je kan niet meer dan je best doen. Aan het eind van de dag weet diegene ook heel goed waar hij/zij mee bezig is.

24-11-2011, 14:04


persoon er op aanspreken.

24-11-2011, 14:04
Voel me niet echt geroepen om daar wat aan te doen. Ken een aantal Marokkanen en Turken die zichzelf omschrijven als atheist of ex-moslim. Die vrijheid hebben ze.

24-11-2011, 14:05
Zolang jij maar blijft geloven in de Islam.

24-11-2011, 14:09

Citaat door ZAKENVROUW__:
Als je het hebt geprobeed en het lukt niet, moet je het laten gaan. Je kan niet meer dan je best doen. Aan het eind van de dag weet diegene ook heel goed waar hij/zij mee bezig is.


Citaat door S2000:
persoon er op aanspreken.


Gair inshaaAllah.

Citaat door EvilPooh:
Voel me niet echt geroepen om daar wat aan te doen. Ken een aantal Marokkanen en Turken die zichzelf omschrijven als atheist of ex-moslim. Die vrijheid hebben ze.


Als de persoon niet dicht bij me staat dan zou het mij eerlijk gezegd ook niet zoveel kunnen schelen.


Citaat door Sanura:
Zolang jij maar blijft geloven in de Islam.
Ja.

24-11-2011, 14:13
Enige wat jij kunt doen is hem/haar aansporen en helpen om het weer op te pakken. Als diegene er niet meer voor open staat of zin in heeft, valt er niet veel meer te doen. Ik hou er zoiezo niet van om Mama te moeten spelen bij sommige. Om maar te vertellen wat ze wel en niet moeten doen. Je hebt het dan in ieder geval gezegt en je best gedaan. Doen ze er niets mee? Hen probleem.

24-11-2011, 14:18

Citaat door raarwijf:
hoe merk je dat iemand afstand van het geloof neemt?
Bidt niet meer, doet rare uitspraken etc.

24-11-2011, 14:18

Citaat door Uchiha_Berkania:
steeds meer afstand neemt van het geloof?



Met diegene proberen te praten.

24-11-2011, 14:26

Citaat door Uchiha_Berkania:


Als de persoon niet dicht bij me staat dan zou het mij eerlijk gezegd ook niet zoveel kunnen schelen.


Wat als het iemand is die je wel wekelijks spreekt, paar keer per maand ook ziet. En dat die persoon op `n dag zegt dat die niet meer gelooft en er ook niets meer aan wilt doen. Hoe moet ik dan reageren, buiten het ophalen van mn schouders.

24-11-2011, 14:29



Citaat door EvilPooh:
Wat als het iemand is die je wel wekelijks spreekt, paar keer per maand ook ziet. En dat die persoon op `n dag zegt dat die niet meer gelooft en er ook niets meer aan wilt doen. Hoe moet ik dan reageren, buiten het ophalen van mn schouders.
Wat als het iemand is die je elke dag ziet en spreekt en in hetzelfde huis woont als jij?

24-11-2011, 14:31

Citaat door Uchiha_Berkania:
Wat als het iemand is die je elke dag ziet en spreekt en in hetzelfde huis woont als jij?
Ik woon alleen, zou erg schizo zijn.

24-11-2011, 14:38

Citaat door EvilPooh:
Ik woon alleen, zou erg schizo zijn.


Hmm ja klopt, maar stel dat je dan niet alleen woonde en het dus een van je broers/zussen zou zijn.


Citaat door raarwijf:
hoe oud is die persoon ,wat voor rare uitsprkaken?
Misschien is dit wel een fictieve situatie?

Pagina's : [1] 2