Bekijk volle/desktop versie : Niet meer



Pagina's : [1] 2

23-11-2011, 21:57
De laatse maanden voel ik me niet al te best. De laatste tijd loop ik me met slechte gedachten. Iets pusht mij om een einde te maken aan mijn leven. Met momenten weet ik niet wat ik doe, enkele weken geleden kwam ik bijna onder een wagen terecht ik liep echt naar die wagen toe. Er liep de laatste tijd heel wat mis, dit gaat over dingen die ik echt niet meer aankan. Ik probeer toch aan mijn familie te denken. Maar ik krijg black outs en weet niet wat ik doe.

23-11-2011, 22:01


Hoe kan ik mijn gedachten verzetten. En sterker worden.

23-11-2011, 22:06
Door je geloof te versterken en je te richten op positieve punten in je leven!

23-11-2011, 22:07

Citaat door djke:
De laatse maanden voel ik me niet al te best. De laatste tijd loop ik me met slechte gedachten. Iets pusht mij om een einde te maken aan mijn leven. Met momenten weet ik niet wat ik doe, enkele weken geleden kwam ik bijna onder een wagen terecht ik liep echt naar die wagen toe. Er liep de laatste tijd heel wat mis, dit gaat over dingen die ik echt niet meer aankan. Ik probeer toch aan mijn familie te denken. Maar ik krijg black outs en weet niet wat ik doe.
Gedenk Allah swt en hou voor ogen dat zelfdoding een hoofdzonde is die tot de hel leidt, Allahoe a3lem.

Probeer je problemen 1 voor 1 aan te pakken. Durf hiervoor mensen uit je omgeving aan te spreken. Je hoeft niet perse een band met iemand te hebben om die om hulp te vragen.

En weet dat aan alles een einde komt, dus ook aan jouw ellende.

Allah i sabrek.

23-11-2011, 22:07


Salam oualijkom zuster,

Ten eerste moge allah subhana wa ta3ala je doen genezen.

Mijn advies: Probeer je meer te verdiepen in de Islam..lees de Qoran en richt je tot Allah subhana wa ta3ala. Wallahi je zult genezen worden Inch'Allah.

De shaitan probeert je allemaal in te fluisteren om slechte dingen te doen. STOP DIT! En Hoe?! Door je te verdiepen in de Islam.

Gair Inchallah!

23-11-2011, 22:11
Vraag vergevenis bij ALLAH swt en zoveel mogelijk het gebed verrichten en koran lezen of beluisteren.
Dat zal je inchallaah goed doen, en probeer een simpele weg terug te vinden als de contacten met je famillie verbroken zijn om die weer goed te maken. Inchallaah zal alles weer spoedig goed komen, heb sbar.

Wa salaam

23-11-2011, 22:13
Aan Allah swt denken

Allah swt heeft een grote bestraffing staan op het plegen van zelfmoord, namelijk; dat je voor eeuwig in de hel zult branden in de staat waarop je jezelf van het leven genomen hebt.

Allah swt is de Enige die jou kan helpen, zoek jouw toevlucht tot Allaah swt tegen de vervloekte sheytan, verricht du3a en je gebed
Vraag Allah swt om hulp.
In een van de hadith al qudsi zegt Allah swt : "(.....) als mijn dienaar naar mij toeloopt dan kom Ik rennend"

Ook zegt Allah swt in surat ta-ha ( vers ben ik even kwijt zal m strx plaatsen)
" en hij die zich niet houdt aan Mijn voorschriften, Voorwaar, voor hem is er een benauwd leven."

Hou dat in je achterhoofd en probeer jezelf zoveel mogelijk op de dien te richten

Ga naar de moskee
Luister Quran
Lezingen enz


Moge Allah swt jou leiden en bijstaan en jou weerhouden van het volgen van de influisteringen van de sheytan.

Allahouma amien


Fi amaanillaah.

Wa salamou alaikoum

23-11-2011, 22:13
tracht je problemen op te lossen ipv er afstand van te nemen ; het is heel stresserend als je een last op je schouder hebt die je niet zomaar kwyt kan

23-11-2011, 22:16
Dat heb ik geprobeerd. Ik wil sterk zijn. Ik denk aan het geloof maar ik zit al te diep in de put en weet niet of ik terug uit geraak. Praten helpt me niet. Ik wil dat het stopt. Ik wil zo graag gelukkig zijn maar niets of niemand maakt me niet meer gelukkig. Ik heb veel zwakke momenten. Dan heb ik geen controle meer. Maar wil hier zo graag uit geraken voor het te laat is

23-11-2011, 22:18
Salaamoe aleikoem,

Je zegt zelf al dat er veel is gebeurd de laatste tijd. Realiseer je dan insha Allah ook, dat dit tijdelijk is, en dat deze beproevingen wellicht net zo snel uit je leven zullen gaan, als dat ze op je pad kwamen. Niks is voor altijd, alleen het hiernamaals. Realiseer je ook dat Allah ons heeft beloofd dat hij ons zal beproeven en elke beproeving is in principe een gunst, omdat het ons helpt dichter tot hem te komen insha Allah. Als je nadenkt over wat er in het leven werkelijk nodig is om gelukkig te zijn, dan is dat vrij weinig, wat misschien helpt om te relativeren dat wij tevreden zouden moeten kunnen zijn met weinig. Weet ook dat er in dit leven geen rust is, voor niemand en iedereen krijgt zijn/haar beproevingen. Vraag Allah om jou sterk te maken en jou kracht te geven.

Doe veel dua, laat slecht gedrag achter je en focus je op je relatie met Allah. Hij is de barmhartige, de genadevolle, de liefdevolle, de vergevensgezinde, de alhorende, de alwetende, de alziende. Je bent niet alleen, als je hem gedenkt.

Moge Allah het gemakkelijk voor je maken, ameen.

23-11-2011, 22:32
Ameen op de douas. Vroeger kon ik echt van het minste genieten. Nu niks meer. Ik ben mijn levenslust kwijt. Ik denk nu ook meer waarom nog leven. Ik kan gewoon niet verder omdat ik denk dat ik niet van dit gevoel ga afkomen. Het lijkt mij soms de enige uitweg.

23-11-2011, 22:32
we kunnen je advies geven maar iemand die al aan zelfmoord denkt heeft echt professionele hilp nodig

ind zoek hulp bij allah swt maar maak ook een afspraak met je huisarts en vraag om een doorverwijzing naar een psycho...

in de grote steden bestaat er zoiets als i-psy.nl daar werken marokkanen/turken om mensen zoals ons te helpen, dus ze houden rekening met onze achtergrond

sterkte in ieder geval

23-11-2011, 22:37


Als ik naar de huisarts ga kan die me hêlpen? Schrijven ze pillen voor?

23-11-2011, 22:40

Citaat door djke:
Ameen op de douas. Vroeger kon ik echt van het minste genieten. Nu niks meer. Ik ben mijn levenslust kwijt. Ik denk nu ook meer waarom nog leven. Ik kan gewoon niet verder omdat ik denk dat ik niet van dit gevoel ga afkomen. Het lijkt mij soms de enige uitweg.
Wat je nu beschrijft lijkt ook wel op een depressie (geen uitweg meer zien, moe zijn van alles). Heb je je eigen huisarts hierover gesproken? Ik geloof niet echt dat je via nederlandse wegen van een depressie af kunt komen hoor, althans niet alleen via de nederlandse manier. Ik denk dat je naast medische ondersteuning je toevlucht moet zoeken bij Allah.

23-11-2011, 22:44
Probeer ook gewoon te accepteren dat het nu ook weleens goed mis kan gaan in je leven. Dat het ook nog eens eindeloos door lijkt te gaan. De downs horen erbij.

Er een eind aan maken lost niets op, helemaal NIETS.

Haal een paar keer goed adem en besef dat je nog veel mag verwachten van dit leven.

Pagina's : [1] 2