Bekijk volle/desktop versie : waar moet je altijd aan denken als je denkt aan de tijd dat je bij je ouders woonde..



Pagina's : [1] 2 3

22-11-2011, 13:06
moest hieraan denken nav de topic van maaltje,
hoe vaak maak ik iets mee en denk ik zie je...mijn moeder had toch gelijk...terwijl ik op dat moment zei, nee joh doe niet zo raar dat is helemaal niet zo echt helemaal overtuigd van mijzelf...
maar uiteindelijk...heeft ze echt altijd gelijk gehad...
en als ik hier de boel aan het opruimen ben etc dan denk ik echt wat was ik toch een verwend nest ook he...
koelkast helemaal vol, maar toch klagen dat er nooit wat in huis is ik was echt vreselijk..
en daarnaast moet ik wel altijd denken aan e gezelligheid als mijn broers en zussen er allemaal waren en iedereen bij mekaar kwam...

22-11-2011, 13:10


Ja me 2..
Zaaaaaaaaaaalig luilekker leventje had ik toen ség damn!

22-11-2011, 13:15
ik moet altijd denken dat ik mijn vader niet meer hoor bidden in de ochtend.. hij maakte altijd zoveel lawaai met lodo doen en bidden, en nu mis ik die lawaai zo erg...

22-11-2011, 13:15

Citaat door Yasmina_b:
Ja me 2..
Zaaaaaaaaaaalig luilekker leventje had ik toen ség damn!



erg he,

heb je weleens je ouders echt bedankt...
ik bedoel, je kan natuurlijk nooit terugdoen voor ze wat ze voor jou hebben gedaan... maar ja...ik heb eigenlijk nooit echt mijn excuses aangeboden ofzo voor hoe ik me misschien soms heb gedragen...ik heb wel spijt van bepaalde dingen maar hoe kan ej dat zo ter sprake brengen...
ik weet wel dat ze me niks kwalijk nemen...maar voel me er ook rottig over om niks te zeggen..

22-11-2011, 13:17



Citaat door rachrach:
ik moet altijd denken dat ik mijn vader niet meer hoor bidden in de ochtend.. hij maakte altijd zoveel lawaai met lodo doen en bidden, en nu mis ik die lawaai zo erg...
ja kan ik me wel wat bij voorstellen...je woont zo lang samen met je ouders in 1 huis...
dat je gewoon zelfs kan horen aan de manier waarop iemand de trap op loopt of de sleutel in de deur doet of het je vader of je moeder is..

22-11-2011, 13:18

Citaat door Bouchra55:
erg he,

heb je weleens je ouders echt bedankt...
ik bedoel, je kan natuurlijk nooit terugdoen voor ze wat ze voor jou hebben gedaan... maar ja...ik heb eigenlijk nooit echt mijn excuses aangeboden ofzo voor hoe ik me misschien soms heb gedragen...ik heb wel spijt van bepaalde dingen maar hoe kan ej dat zo ter sprake brengen...
ik weet wel dat ze me niks kwalijk nemen...maar voel me er ook rottig over om niks te zeggen..
moeilijk hé
Maar ja heb mijn moeder mijn excuses aangeboden toen ik pas bevallen was en nachtenlang niet sliep door mijn zoontje..
Toen was ik een wrak!!!
Wat ik ook wel mis is dat als ik van school kwam het eten klaarvond. Huishouden was gedaan, na eten rustig tv kijken of urenlang op mn kamer vanalles uitproberen met mn haar
Krullen, nee toch liever broshen, miss wat golven,....
Als mijn moeder dan tegen me zei in't weekend (was doen ofzo) zei ik dat kinderarbeid verboden was
Als ik iets wilde kreeg ik daar ook geld voor. Moest aan niets denken, zorgeloos leventje dat ik had.
Wayemaaaaaa, lay smahlna be lwalidien waha!!!

22-11-2011, 13:19
Het is echt zo dat je pas later gaat waarderen wat je ouders voor je gedaan hebben
Wij vonden het vroeger allemaal maar vanzelfsprekend
Mijn moeder zei altijd; later ga je het begrijpen

Wij dachten als kind dat je met 100 gulden makkelijk een paar maanden kon leven..hahaha

22-11-2011, 13:19
papa die in zijn hoekje op de bank de koran op schoot heeft en zachtjes leest, vers gebakken brood van mama (smaakt altijd lekkerder dan van jezelf), gekibbel van mijn zusjes............(dat heeft overigens plaatsgemaakt voor gekibbel van mijn dochters, moet ergens vandaan komen he`)

Hamdoulilah .

22-11-2011, 13:43
Idd soms mis k wel het luxleventje thuis, bijna héél het huishouden was al gedaan bij het thuiskomen van school of werk.
En nu moet thuiskomen en nog beginnen

22-11-2011, 13:50
zeker moeilijk...
aaahw meskina...

22-11-2011, 13:51
op zaterdag/zondag ochtend de geur van vers gemaakte msemen en nahnah thee, terwijl ik nog in bed lag. En het dagelijks na etenstijd samen thee drinken met mij ouders.

22-11-2011, 13:52

Citaat door Decemberbruid:
Het is echt zo dat je pas later gaat waarderen wat je ouders voor je gedaan hebben
Wij vonden het vroeger allemaal maar vanzelfsprekend
Mijn moeder zei altijd; later ga je het begrijpen

Wij dachten als kind dat je met 100 gulden makkelijk een paar maanden kon leven..hahaha
ja dat is echt zo, vond het zo vanzelfsprekend...wat ik zei ik kwam thuis en er was gekookt..
waarom heb je dat en dat niet gemaakt je weet toch dat ik dat niet lust..
of als ik naar school ging en me ging omkleden, mijn hele kledingkast lag op mijn bed, en als ik thuiskwam was het allemaal weer netjes aan hangertjes in de kast...schandalig...

22-11-2011, 13:53



Citaat door dunja:
papa die in zijn hoekje op de bank de koran op schoot heeft en zachtjes leest, vers gebakken brood van mama (smaakt altijd lekkerder dan van jezelf), gekibbel van mijn zusjes............(dat heeft overigens plaatsgemaakt voor gekibbel van mijn dochters, moet ergens vandaan komen he`)

Hamdoulilah .



oh versgebakken brood..met olijfolie..

22-11-2011, 13:55
du3a voor de ouders

رَّبِّ ارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّيَانِي صَغِيرًا

O mijn Heer, schenk hun genade, zoals zij mij opvoedden toen ik klein was.
Uitspraak van de dua

Rabbi irhamhumaa kamaa rabbayaanie saghiera.

De dua en de bovenstaande twee verzen staan vermeld in de Koran, in hoofdstuk 17, soerah Al-Isra. En de verzen zijn vers 23 en vers 24. De Nederlandse vertaling is genomen uit de Edele Koran.

Verder is het goed om te weten dat wanneer een rechtschapen persoon smeekbeden verricht voor zijn ouders, dat het een moment is waarop smeekbeden verhoord worden.

22-11-2011, 13:58
onbezorgen leventje,naar huis komen van school of werk en niks doen.
lekker brood van anagdam.mmmmmmmmmmmmmm.
ma en pa die thuis op je aant wachten zijn,zeker als je 5min te laat bent,er was nog geen gsm

Pagina's : [1] 2 3