Bekijk volle/desktop versie : Zorgverzekering: Agis Take care now



Pagina's : [1] 2

21-11-2011, 18:08
Dames,


Wie heeft ervaring met Agis Take care now.. ?! Wat ik mij vooral afvraag of ze op tijd declaraties verwerken.

Daarnaast wil ik ook af en toe gebruik maken van "acne-behandelingen" (of beter gezegd zo nu en dan een peeling nemen), máár ik heb niet echt acne (meer). In de polisvoorwaarden 2012(en 2011) zag ik dat je een verwijzing van de arts nodig hebt en ik betwijfel of de mijne die zo snel geeft.. Hiervoor zat ik bij Delta Lloyd en daar had ik geen gedoe met artsen die moeten doorverwijzen, alleen wordt dat te prijzig volgend jaar.

Is er iemand die meer kan vertellen en dan ook over de kwaliteit van dee zorgverlener??

21-11-2011, 18:13


Ik overweeg ook om over te stappen naar take care. Veel goedkoper.

21-11-2011, 18:16
is take care niet agis? ik wil ook overstappen ik heb mommenteel agis

21-11-2011, 18:16

Citaat door Barba_Bella:
Ik overweeg ook om over te stappen naar take care. Veel goedkoper.
Op papier is het idd voor mij ook het voordeligst, maar dan moet ik wel zeker weten dat ze ook gewoon netjes de dingen vergoeden die voor mij van belang zijn en dat ik niet achteraf onverwachts rekeningen toegestuurd krijg.

Ik twijfel nu tussen Anderzorg en Agis (tcn)...

21-11-2011, 18:21



Citaat door anoniem_utr:
is take care niet agis? ik wil ook overstappen ik heb mommenteel agis
Take care is van Agis, alleen is het gericht op "jongeren" .

Zie: http://www.takecarenow.nl/

21-11-2011, 18:47
Als ik iets declareer dan duurt het geloof ik kleine 2 weken, maar ik doe het wel online.
Verder heb ik er niet echt problemen mee gehad.

21-11-2011, 19:24

Citaat door D.anootje:
Als ik iets declareer dan duurt het geloof ik kleine 2 weken, maar ik doe het wel online.
Verder heb ik er niet echt problemen mee gehad.
Als er in de polisvoorwaarden staat dat je een verwijzing van de arts nodig hebt, vragen zij dan ook echt om bewijs?

Twee weken is vrij lang vind ik. Bij DL had ik na max een week al het geld op mijn rekening.

21-11-2011, 19:39
Ik heb zelf Take care now en ben zeer tevreden. Ik vind het overzichtelijk omdat je alles op de site kun bijhouden, hoeveel je hebt verbruik etc. Qua declaraties heb ik nooit probleem gehad, alles werd netjes gedaan.

21-11-2011, 20:50
Heb ze vanmiddag gebeld en aantal vragen gesteld. Maar je komt dus echt vele malen goedkoper uit. En als je lid bent van o.a. Hyves of Facebook krijg je ook nog eens korting op je aanvullende verzekeringen. Super relaxed.

Ik zit momenteel bij de gewonde Agis en wist dus niet van die Take care. Schijnt ook niet lang te bestaan.
Tja dan maar alles online wat ik overigens veel beter vind. Normaal laat ik mijn nota's liggen en nu kan ik gewoon foto maken en opsturen. Mij maakt het niet uit als ik 2 weken moet wachten, zolang ik mijn geld maar vergoed krijg en geen hoge verzekering heb.

21-11-2011, 21:03
hoe declareren jullie online bij tace care now?
rekening betalen... en dan rekening inscannen??

of..

21-11-2011, 21:09
Binnen 2 weken krijg je je geld op je rekening gestort na een declaratie in te hebben gediend. Je kunt het online indienen, maar ook gewoon met een declaratieformulier.

Voor acnétherapie heb je inderdaad een verwijzing nodig van de arts. Heb je die niet, dan wordt je declaratie afgewezen. Goed op letten dus.

Voor de rest is het zeker goedkoper. Take 3 is te vergelijken met Agis Comfortpolis en als je een CJP pas hebt kom je goedkoop uit.
Voorheen kon je doen alsof je een CJP pas hebt, je hoefde niks te registeren, maar nu vragen ze echt om je CJP nummer.

Heb je meer vragen laat het mij dan ff weten..

21-11-2011, 21:27
@ Marocloubna, hoe zit het met aanvullend tandverzekering. Krijg je dan 100% voor consult zonder dat dit afgaat van je eigen risico of eerst eigen risico en dan pas krijg je het vergoed?

21-11-2011, 21:29



Citaat door Cataleya:
hoe declareren jullie online bij tace care now?
rekening betalen... en dan rekening inscannen??

of..
Je kan het inderdaad inscannen en als je geen scanner hebt mag je een foto maken van je nota en die dan online versturen naar ze. Dit zei de medewerker die ik vanmiddag aan de lijn had. Vind ik wel handig eigelijk.

Ik betaal met Take care dus €39 minder per maand.

21-11-2011, 21:33

Citaat door Barba_Bella:
@ Marocloubna, hoe zit het met aanvullend tandverzekering. Krijg je dan 100% voor consult zonder dat dit afgaat van je eigen risico of eerst eigen risico en dan pas krijg je het vergoed?
Het eigen risico is ALLEEN van toepassing op de Basisverzekering, dus nooit op de Aanvullende verzekering of Tandverzekering.

In 2011 worden de C en M codes voor 100% vergoed, tot het maximale wat je verzekerd hebt. Alle overige codes voor 75%.
In 2012 gaat dit veranderen. Dan gaan tandartsen werken met prestatiecodes en krijg je voor elke behandeling een X bedrag vergoed. wat ook weer 100% is voor de consulten en 75% voor de overige behandelingen.

21-11-2011, 21:38

Citaat door marocloubna:
Het eigen risico is ALLEEN van toepassing op de Basisverzekering, dus nooit op de Aanvullende verzekering of Tandverzekering.

In 2011 worden de C en M codes voor 100% vergoed, tot het maximale wat je verzekerd hebt. Alle overige codes voor 75%.
In 2012 gaat dit veranderen. Dan gaan tandartsen werken met prestatiecodes en krijg je voor elke behandeling een X bedrag vergoed. wat ook weer 100% is voor de consulten en 75% voor de overige behandelingen.
Dus eigenlijk moeten we als patient ook goed kijken wat de tandartsen declareren aangezien algemeen bekend is dat ze ermee sjoemelen. En wat houden die C en M codes in?

Nog een vraag, hoe zit het met GVS? Als je medicijnen voorgeschreven krijgt dan moet je zowiezo betalen totdat je over die €220 eigen risico zit toch? En die GVS dan? Krijg je die wel vergoed of niet?

Shokran voor je informatie.

Pagina's : [1] 2