Bekijk volle/desktop versie : Barmhartigheid.



20-11-2011, 23:25
" De Profeet (vzmh) zegt: “De Barmhartigheid van Allah is verdeeld in honderd delen. Hij heeft slechts één deel naar de aarde neergezonden. Op de dag des oordeels haalt Hij de andere 99 delen erbij en verspreidt Hij deze onder zijn dienaren.” Dus al die barmhartigheid in deze wereld, alle moeders, de liefde voor familieleden sinds de tijd van Adam (vzmh), is slechts een honderdste deel van alle barmhartigheid? En op de dag des oordeels komt er nog meer barmhartigheid over ons heen? Soebhaan Allah (verheerlijkt is Allah)."

" De Profeet (vzmh) zegt: “Er is zoveel barmhartigheid, dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt.” "

Dit bezorgte me kippenvel, wilde het even delen.

21-11-2011, 01:27


Subhan'allah, inderdaad kippenvel. Djazaaki allahou gairan voor het delen.

21-11-2011, 02:32
Dankjewelvoor het plaatsen, checkjehoekjex.

21-11-2011, 07:33
Van waar komt deze hadith?

21-11-2011, 11:52


Djaazaki allahoe algairan

21-11-2011, 21:33

Citaat door Moschino-:
Subhan'allah, inderdaad kippenvel. Djazaaki allahou gairan voor het delen.

Wa ijaak!

Citaat door Sii_:
Dankjewelvoor het plaatsen, checkjehoekjex.

Astoee, check terug

Citaat door BrokenWords-:
Van waar komt deze hadith?

Ik hoorde het tijdens een lezing over de dood maar ze had er geen bron bij vermeld dus had ik de vrouw die deze lezing gaf later gemail en dit is hoe ze reageerde:
de bron daarvan kan ik niet zo snel terug vinden maar ik heb alles laten controleren, o.a. door broeder Remy Soekierman, het zijn dus zeker betrouwbare hadiths.

Voor de zekerheid had ik het ook nagevraagd aan mijn zus, ze woont in Medina en krijgt daar les van grote geleerden en dit is wat zij zei:
Ik had het ook al nagevraagd bij oem Ahmad en die zei dat het inderdaad betrouwbare overleveringen zijn, ook die van de sjajtaan dat hij met zn hoofd en nek omhoog gaat, afwachtend of Allaah hem ook van Zijn Rahma zal geven omdat er op yauwm al qiyaama zoveel Rahma zal zijn. Wij hebben op dit wereldse inderdaad maar 1-100ste gekregen.

Citaat door liefs:
Djaazaki allahoe algairan
Wa ijaak!

27-11-2011, 18:48
Heel mooi! Ook je ondertekening doet m TbarkeAllah 3liek..

28-11-2011, 22:08

Citaat door yepska:
Heel mooi! Ook je ondertekening doet m TbarkeAllah 3liek..
Hahah wa fiek barakalah