Bekijk volle/desktop versie : LET OP Friet van de smullers is niet meer HALAL



20-11-2011, 19:22
Hallo Allemaal,

Mensen let op het friet van de smullers op de verschillende stations is niet meer halal.

Het friet wordt wel apart gebakken maar de olie wordt onderaan de bakken gefilterd met de olie waar al het vlees in gebakken wordt.

Wil je me niet geloven vraag het zelf bij smullers als je buik weer leeg is en zin hebt in die lekkere friet op het station

BRON: FAMILIELID DIE DAAR WERKT!

20-11-2011, 21:35


Je bedoelt het wordt samen gefilterd? Beide bakken olie door 1 filter die weer in 1 bak terecht komt of wat?

20-11-2011, 23:37

Citaat door RaiseUp:
Je bedoelt het wordt samen gefilterd? Beide bakken olie door 1 filter die weer in 1 bak terecht komt of wat?
in 2 verschillende bakken en worden vervolgens weer gebruikt voor het frituren van hun producten

21-11-2011, 15:54

Citaat door cabo_nicro:
in 2 verschillende bakken en worden vervolgens weer gebruikt voor het frituren van hun producten

Dus als ik het goed begrijp, is het die filter die de zaken onrein maakt? Olie wordt gemengd door 1 filter, ook al komen ze in 2 bakken terecht?

21-11-2011, 16:34


Beetje offtopic; kan iemand mij uitleggen hoe het zit met mensen/ketens die zeggen halal te verkopen. Kun je, als ze zeggen 'ja ik verkoop alleen halal' zonder gewetensvragen gaan eten, of mag je hierover twijfelen? Bijv als in een broodjeszaak ook alcohol word verkocht, maar je daardoor twijfelen over of het echt wel halal vlees is?
Of is dat slechte vermoedens hebben over je broeder/zuster en dus niet toegestaan?

21-11-2011, 18:05
ja ik geloof dit wel, had een tijdje terug ook dat ik een keer patat wou kopen bij smullers maar toen ik wou bestellen zei die persoon achter de kassa zoiets van dat het vet niet gefilterd wordt..met andere woorden van koop hier beter niet. allahoe e3lem of dit bij elke smullers gedaan wordt.

21-11-2011, 18:30
Oooooh daar gaat mijn lekkerste friet weer.. Nouja alleen die curry vind ik erg lekker.. Soms ga ik speciaal naar het station voor smullers patatje, maar nu weten we het ook dat het niet halal is..