Bekijk volle/desktop versie : Islamitische kinderopvang



20-11-2011, 13:19
Assalamoe Alaikoem,

Waar heb je een islamitisch kinderopvang?
En bestaat Eliye nog in Rotterdam? Zoja wie heeft daar het nummer van want die kan ik niet vinden via google.

Alvast bedankt!

20-11-2011, 13:39


Zou ook wel n islamitisch kinderopvang willen want mijn kleine gaat naar een nederlandse, en op een dag gaf hij daar over, toen ik vroeg wat ie gegeten had zei ze; kip.. ik had bij ons eerste gesprek aangegeven dat hij geen vlees eet behalve vis. Haar excuus: maar die andere kindjes (marokk en turk) mogen ook vlees eten van hun ouders. Wat is dit voor een dom excuus, hij mag geen haramvlees eten klaar!

20-11-2011, 13:58
Volgens mij was er een eentje in Utrecht, weet het alleen niet zeker. Maar ik werk dus ook op een kinderdagverblijf en ik moet zeggen dat er Marokkaansje kindjes tussen zitten die gewoon smeerworst te eten krijgen. Ik schrok even, maar m'n collega's zeiden dat het mocht. Maar wat blijkt dus, dat mogen ze helemaal niet! Veel kindjes zijn er al vanaf gehaald door de ouders die erg woedend waren, begrijpelijk. Zo onbetrouwbaar, subhana Allaah.

20-11-2011, 14:03

Citaat door Al-Amazighiyaah:
Volgens mij was er een eentje in Utrecht, weet het alleen niet zeker. Maar ik werk dus ook op een kinderdagverblijf en ik moet zeggen dat er Marokkaansje kindjes tussen zitten die gewoon smeerworst te eten krijgen. Ik schrok even, maar m'n collega's zeiden dat het mocht. Maar wat blijkt dus, dat mogen ze helemaal niet! Veel kindjes zijn er al vanaf gehaald door de ouders die erg woedend waren, begrijpelijk. Zo onbetrouwbaar, subhana Allaah.
Nee! Dus nlse creches zijn gwn niet te vertrouwen! En ik betaal me blauw nog wel! Ik ga t morgen weer over hebben daar want heb sterk t gevoel dat ze mijn verzoek negeren. mijn kleine heeft daar 2x overgegeven doordat ze hem vlees voorschotelen, normaal geeft ie zelden over. ben ook boos nu

20-11-2011, 14:05



Citaat door OkOk:
Zou ook wel n islamitisch kinderopvang willen want mijn kleine gaat naar een nederlandse, en op een dag gaf hij daar over, toen ik vroeg wat ie gegeten had zei ze; kip.. ik had bij ons eerste gesprek aangegeven dat hij geen vlees eet behalve vis. Haar excuus: maar die andere kindjes (marokk en turk) mogen ook vlees eten van hun ouders. Wat is dit voor een dom excuus, hij mag geen haramvlees eten klaar!
Oh dat is wel erg ja.. Ik heb vorig jaar stage gelopen op een kinderdagverblijf en toen werd er perongeluk kippensoep gegeven aan een islamitisch meisje. Dit waren ze vergeten en guess what, ze hebben het voor hun gehouden en niks tegen de moeder gezegd.. Dat vind ik wel erg..

Up

20-11-2011, 14:07

Citaat door Al-Amazighiyaah:
Volgens mij was er een eentje in Utrecht, weet het alleen niet zeker. Maar ik werk dus ook op een kinderdagverblijf en ik moet zeggen dat er Marokkaansje kindjes tussen zitten die gewoon smeerworst te eten krijgen. Ik schrok even, maar m'n collega's zeiden dat het mocht. Maar wat blijkt dus, dat mogen ze helemaal niet! Veel kindjes zijn er al vanaf gehaald door de ouders die erg woedend waren, begrijpelijk. Zo onbetrouwbaar, subhana Allaah.
Zo das wel erg ja.. sommige leidsters zijn echt koppig en nemen de ouders gewoon niet serieus. Respectloos vind ik dat..

Weet iemand of er eentje in Utrecht is?? Up

20-11-2011, 14:08

Citaat door OkOk:
Nee! Dus nlse creches zijn gwn niet te vertrouwen! En ik betaal me blauw nog wel! Ik ga t morgen weer over hebben daar want heb sterk t gevoel dat ze mijn verzoek negeren. mijn kleine heeft daar 2x overgegeven doordat ze hem vlees voorschotelen, normaal geeft ie zelden over. ben ook boos nu
Je moet er echt achter aan gaan, het is jouw kind en je betaalt ervoor. Heb je nog steeds het gevoel dat je negeert wordt (volg altijd je gevoel) dan zou ik naar de leidinggevende gaan..

Komt goed insha'Allaah

20-11-2011, 19:24
Ik werk op een kwalitatief goed kdv. Wij letten echt goed op wat de kinderen krijgen. Maar helaas, het blijft voorkomen dat kinderen geen halal producten per ongeluk binnen krijgen. Soms alleen al als een kind aan andermans bord zit kan hij varkens smeerworst binnenkrijgen. Dit is en blijft het risico van een kdv. Het zal altijd zo blijven omdat er veel kafers werken. Enige oplossing is een isl. kdv. Dit is ook de reden waarom ik er eentje wilde beginnen. Het gaat er alleen om hoeveel islamitische moeders hun kind hier gaan plaatsen. Moeilijk hoor!

20-11-2011, 19:37
Eliye heeft nooit bestaan helaas
MAAR
iemand is nu bezig met een islamitische kinderdagverblijf
als die er is, laat ik je zeker weten inshaallaah
deze week hoop ik er meer over te horen.

20-11-2011, 19:40

Citaat door Umm-Uthmaan:
Eliye heeft nooit bestaan helaas
MAAR
iemand is nu bezig met een islamitische kinderdagverblijf
als die er is, laat ik je zeker weten inshaallaah
deze week hoop ik er meer over te horen.
Super inshaAllaah... Ik wacht op je reactie ahha

20-11-2011, 19:48
zodra er toestemming is van de gemeente en de startdatum bekend is open ik een topic inshaAllaah

21-11-2011, 20:26
Alamazighia: Als je ziet dat een moslimkind smeerworst krijgt te eten, en je collega's vertellen dat het wel mag van de ouders... gaat er dan geen belletje bij je rinkelen? Ten eerste zou ik de ouders persoonlijk vragen of hun kind inderdaad smeerworst mag eten.
Je staat er gewoon bij en je kijkt ernaar, als Moslima vind ik dat je gewoon actie moet ondernemen! Je moet zoiezo (niet moslims) niet geloven wat dit onderwerp betreft, want hun nemen ons toch niet serieus. 'Ach het is maar varkensvlees, ach het is maar dit of ach het is maar dat'.

21-11-2011, 20:47


Smeerworst is toch vegetarisch?