Bekijk volle/desktop versie : Net getrouwd en schoonfamilie doet mee aan verjaardagen maar jij niet...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

20-11-2011, 12:43
Salaam,


Ik heb een dilemma!

Ik ben pas een paar weekjes getrouwd en ik zit in een hele leuke en gezellige familie. Er is 1 ding waar ik niet zo blij mee ben en dat is dat constante viering van verjaardag wat blijkbaar bij hun gebeurt. Bij elke iemand die jarig is moet er een verjaardagsfeest worden gegeven. Ikzelf heb nooit verjaardagen gevierd en ik vind dat zo een onzin. Nu zitten hun wel allemaal bij elkaar bij elke verjaardag (de vrouwen), maar ik wil daar niks mee te maken hebben. Nu ben ik de enige in de familie die er zo over denkt. Ik heb zoiets van, waarom vieren wij verjaardagen? We zijn toch geen kuffar. En vooral wij marokkanen met zo een grote familie. En ik zie mezelf ook niet zoveel geld uitgeven aan deze onzin bij elk persoon die een jaartje ouder is want zelf geef ik geen feest.

Ik zit ermee omdat ik net in de familie ben, en als ik niet kom dan ben ik bang dat ik meteen al een probleem wordt in de familie. Vooral mijn schoonmoeder die gaat het niet leuk vinden. Wat zou jij doen?


p.s Mijn man die zegt doe wat jij wil.

20-11-2011, 12:49


NEE is NEE,
Snap eigenlijk niet waarom het een dilemma moet zijn.
Het mag niet, je wil niet, je man vind het goed. Lijkt mij genoeg reden om te bedanken.
Ze zullen misschien wel meer respect voor je hebben als je gewoon duidelijk bent maar wees zelf dan ook consequent in wat je doet.
Anders ben je namelijk al gauw "schijnheilig".

20-11-2011, 12:50
Dan doe je wat JIJ wilt. Gewoon aangeven dat je daar niet aan meedoet, en ook nooit hebt gevierd.

Kan me moeilijk voorstellen dat ze daar een probleem mee hebben, hoogstens vinden ze je saai.....Nou en? Who cares???

Misschien draaien ze later wel bij, als ze het van de Islamitische kant bekijken. Allah yahdiehoum....

20-11-2011, 12:50
JIj bent echt met iemand getrouwd die je duidelijk niet kent.

20-11-2011, 12:51


Je kunt het beste een gesprek voeren hierover met je schoonmoeder.
Wellicht kan ze je wel snappen.En zal ze niet vreemd op kijken als je niet gaat.

Leg het haar uit vanuit het islamitische punt dat je het daarom niet viert.

20-11-2011, 12:52

Citaat door PRECIOUS_2011:
Salaam,


Ik heb een dilemma!

Ik ben pas een paar weekjes getrouwd en ik zit in een hele leuke en gezellige familie. Er is 1 ding waar ik niet zo blij mee ben en dat is dat constante viering van verjaardag wat blijkbaar bij hun gebeurt. Bij elke iemand die jarig is moet er een verjaardagsfeest worden gegeven. Ikzelf heb nooit verjaardagen gevierd en ik vind dat zo een onzin. Nu zitten hun wel allemaal bij elkaar bij elke verjaardag (de vrouwen), maar ik wil daar niks mee te maken hebben. Nu ben ik de enige in de familie die er zo over denkt. Ik heb zoiets van, waarom vieren wij verjaardagen? We zijn toch geen kuffar. En vooral wij marokkanen met zo een grote familie. En ik zie mezelf ook niet zoveel geld uitgeven aan deze onzin bij elk persoon die een jaartje ouder is want zelf geef ik geen feest.

Ik zit ermee omdat ik net in de familie ben, en als ik niet kom dan ben ik bang dat ik meteen al een probleem wordt in de familie. Vooral mijn schoonmoeder die gaat het niet leuk vinden. Wat zou jij doen?


p.s Mijn man die zegt doe wat jij wil.
geef aan dat je geen feesten van kuffaar viert en als ze vragen waarom leg je het met daliel
dan heb je hun kennis gegeven erover en dan is het aan hun wat ze ermee doen
wees vanaf het begin duidelijk hierin
misschien doen ze in het begin moeilijk maar uiteindelijk wennen ze wel eraan

20-11-2011, 12:56

Citaat door BoraSita:
JIj bent echt met iemand getrouwd die je duidelijk niet kent.
zij heeft een ring om haar vinger .... wat heb jij ......precies ja ...drie x niks ....
altijd leuk te zien hoe iemand andermans man beoordeelt ...

20-11-2011, 12:57

Citaat door hanazuki:
zij heeft een ring om haar vinger .... wat heb jij ......precies ja ...drie x niks ....
altijd leuk te zien hoe iemand andermans man beoordeelt ...
Jij weet helemaal niks


JIj bent diegene die geen ring om zijn vinger heeft, zelfs een niet Marokkaanse ziet jou niet staan.

20-11-2011, 12:59

Citaat door moslimaatjuh09:
geef aan dat je geen feesten van kuffaar viert en als ze vragen waarom leg je het met daliel
dan heb je hun kennis gegeven erover en dan is het aan hun wat ze ermee doen
wees vanaf het begin duidelijk hierin
misschien doen ze in het begin moeilijk maar uiteindelijk wennen ze wel eraan
het woordje kuffar mag je achterwege laten ...... doel van gesprek is om zulke feesten te onwijken en niet andere te bestempelen als kuffar(best een hard woord) en gelijk hele familie-relatie naar de knoppen helpen ....
gewoon duidelijk zijn dat je zulke feesten niet viert klaar ..... of zij het accepteren of niet ..is niet jouw(TS) probleem.

20-11-2011, 12:59

Citaat door hanazuki:
zij heeft een ring om haar vinger .... wat heb jij ......precies ja ...drie x niks ....
altijd leuk te zien hoe iemand andermans man beoordeelt ...
oorsprong van de trouwring ligt niet in de islam

20-11-2011, 13:02

Citaat door Sharia:
oorsprong van de trouwring ligt niet in de islam
oh didn't know that.......

20-11-2011, 13:05

Citaat door moslimaatjuh09:
geef aan dat je geen feesten van kuffaar viert en als ze vragen waarom leg je het met daliel
dan heb je hun kennis gegeven erover en dan is het aan hun wat ze ermee doen
wees vanaf het begin duidelijk hierin
misschien doen ze in het begin moeilijk maar uiteindelijk wennen ze wel eraan
Als ze dit zegt, gaat ze pas echt problemen kennen. Want het duid aan dat haar familie leden tot de koffar behoren. Ik weet zeker dat dit in het verkeerde keelgat zal schieten.

Maar topicstarter, wist jij dit niet toen je met jouw man ging trouwen? Je maakt toch kennis met de familie?
Je kunt beter op een subtiele manier aangeven dat het geen islamitisch feestdag is en dat wij dit dan ook niet mogen vieren.

20-11-2011, 13:09


Gewoon niet gaan en da3wa doen. Wellicht zullen ze zelf ook gaan inzien dat verjaardagen vieren niet is toegestaan.

20-11-2011, 13:18
ik zou het gewoon netjes zeggen dat je niet aan verjaardagen doet, en als ze graag willen dat je komt eten
PRIMA dan ga je toch gewoon en dan zonder kado

20-11-2011, 13:36
we hebben het hier over moslims voor zover ik weet
kuffaar is een normaal woord dacht ik toch
tegen mijn familie zeg ik ongelovigen dat is toch hetzelfde of niet?
heeft Allah degenen die Hem ontkennen geen kuffaar genoemd dan?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10