Bekijk volle/desktop versie : Eigen zaak, auto leasen?



19-11-2011, 16:25
Even een vraagje;

Als je je eigen zaak hebt geopend,je hebt een auto nodig (hoe kan je dit het beste aanpakken).
Ze zeggen dat je beter kan leasen, dat kan je weer via de belasting terug krijgen..

Wie weet waar je bedrijf waar je auto kan leasen?

19-11-2011, 17:13


weet niemand dit, of eigen ervaring?

19-11-2011, 20:06
Leasen is beter dan...? Volgens mij is leasen alleen voordelig/handig als je niet direct geld hebt voor een bedrijfsauto. Stel dat je voldoende middelen hebt dan kun je een auto gewoon kopen, op de balans zetten en vervolgens daarover afschrijven. Kortom, de kosten voor een bedrijfsauto kan altijd ten laste van de winst worden gebracht.

19-11-2011, 20:40
Hangt er helemaal vanaf

19-11-2011, 21:06


leasen kan inderdaad handig zijn. Dan heb je kort of lang lopende contracten. Korte lopen vanaf jaar ofzo dacht ik zo uit mn hoofd. Op zich wel interessant hoor. Je rijdt nieuw, alles wordt uit handen genomen en geen hoofdpijn.

Een leuke vw polo lease je voor zo'n 3 a 400 euro per maand

19-11-2011, 22:34
Ik wil ook een auto gaan lease,heb een paar offertes aangevraagd,maar sommige vragen zo'n hoge bedrag als aanbetaling!

20-11-2011, 14:18
Ga jij het particulier doen of zakelijk?

Wie weet waar je dit kan regelen.. welke organisaties heb jij benaderd.
Wie kent een goede garage dit soort dingen ook regelt?

Het best zijn toch wel de buitenlandse garages ofniet...
ik denk dat Nederlandse lease wel heel erg duur is..

20-11-2011, 17:39
Ik wilde ook een auto leasen, maar toen ik zag dat in het bedrag dat je per maand betaalt, rente verwerkt zit, heb ik ervan af gezien.

24-11-2011, 00:16

Citaat door Major_:
leasen kan inderdaad handig zijn. Dan heb je kort of lang lopende contracten. Korte lopen vanaf jaar ofzo dacht ik zo uit mn hoofd. Op zich wel interessant hoor. Je rijdt nieuw, alles wordt uit handen genomen en geen hoofdpijn.

Een leuke vw polo lease je voor zo'n 3 a 400 euro per maand
nou wat leuk zeg! Als je least doe het dan gelijk goed met izjen E-klasse ofzo ( b3ada minimaal shi golf 6 )

24-11-2011, 18:40

Citaat door m0cr0-karim:
nou wat leuk zeg! Als je least doe het dan gelijk goed met izjen E-klasse ofzo ( b3ada minimaal shi golf 6 )


een E-klasse is 900 euro permaand MINIMAAL, dus goed doen kan je alleen als je het geld hebt

24-11-2011, 18:43
leasen als starter kan maar reken op minimaal een aanbetaling van 3000,- voor full operational lease. Je kunt ook shortleasen maar dan zonder aanbetaling bij bijvoorbeeld Hertz.. Maar reken dan op minimaal 1000,- per maand voor een golfje of a3.

beter gewoon een auto voor een paar duizend euro kopen, ben je vele malen goedkoper uit.