Bekijk volle/desktop versie : wie pakt het cadeaugeld bij jullie?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

19-11-2011, 15:37
bij ons is het normaal dat de moeder het pakt. Hoe zit dat bij jullie?

19-11-2011, 15:46


wat zei je man erover?

19-11-2011, 15:51

Citaat door Hniewna:
wat zei je man erover?
ben zelf niet getrouwd.
maar zo is de traditie bij ons. de man van mijn zus had niks gezegd omdat dat bij hun ook zo is.

19-11-2011, 15:54
Je moeder is degene die altijd envelopjes geeft op bruiloften, babyfeestjes.. en die dag van jouw bruiloft krijgt ze van die vrouwen alle envelopjes terug. Dan ga je dat toch niet van der afpakken? Heeft ze al die jaren geld lopen geven in envelopjes, en uiteindelijk pakt de bruid dat geld af.. ik snap dat soms nog steeds niet. Kijk als je zelf ( als bruid) envelopjes krijgt van nichten, vriendinnen etc dan kan je dat voor jezelf houden. Maar de envelopjes die je moeder krijgt moet je moeder gewoon houden!

19-11-2011, 15:54



Citaat door lovely_islam:
ben zelf niet getrouwd.
maar zo is de traditie bij ons. de man van mijn zus had niks gezegd omdat dat bij hun ook zo is.
maar zijn familie geeft het toch aan zijn moeder? ik geef ook een omslag aan de moeder waarvan ik uitgenodigd ben. ik geef het niet aan de familie van de andere kant die ik niet ken.

19-11-2011, 15:56

Citaat door Bride.2012:
Je moeder is degene die altijd envelopjes geeft op bruiloften, babyfeestjes.. en die dag van jouw bruiloft krijgt ze van die vrouwen alle envelopjes terug. Dan ga je dat toch niet van der afpakken? Heeft ze al die jaren geld lopen geven in envelopjes, en uiteindelijk pakt de bruid dat geld af.. ik snap dat soms nog steeds niet. Kijk als je zelf ( als bruid) envelopjes krijgt van nichten, vriendinnen etc dan kan je dat voor jezelf houden. Maar de envelopjes die je moeder krijgt moet je moeder gewoon houden!
de meeste bruidjes willen met die envelopjes zelfs nog diensten betalen ja . wat denk jij?

mijn nicht heeft een dienst en zij zegt dat ze vaak uitbetaald wordt met de envelopjes. gaat de klant envelopjes één voor één openen om de dienst ermee te betalen. vind ik ook zo

19-11-2011, 15:57
Bij ons neemt de moeder van de bruid het van haar gasten aan, en de moeder van de bruidegom pakt het van haar gasten aan. Wie het daadwerkelijk krijgt i dont know..

19-11-2011, 16:08
Ik dacht altijd dat de moeder het geld aannam namens de bruid maar ik wist niet dat sommigen het zelf houden?
De gasten geven het toch als kado voor de bruid

19-11-2011, 16:08

Citaat door lentevrouwtje:
maar zijn familie geeft het toch aan zijn moeder? ik geef ook een omslag aan de moeder waarvan ik uitgenodigd ben. ik geef het niet aan de familie van de andere kant die ik niet ken.
zij hadden allebei hun feesten apart gehouden. dus zijn familie gaf de kados aan zijn moeder.
maar ik bedoel van dat hij niet zo van zei, hey waar is je kadogeld ofzo.

en wat Bride.2012 zegt is waar. zo zegt mijn moeder het ook.

19-11-2011, 16:09
gewn een enveloppen doos doen..

en later dn helft helft verdelen onder beiden moeders.. waarom doet niemand dat he?

19-11-2011, 16:14

Citaat door elmahrouf:
gewn een enveloppen doos doen..

en later dn helft helft verdelen onder beiden moeders.. waarom doet niemand dat he?
omdat er geen bizniz bestaat onder envelppen.
ik zie mijn moeder haar helft nemen en mijn schoonmoeder haar helft. staat zo vies alsof ze erop stonden te wachten

19-11-2011, 16:15

Citaat door elmahrouf:
gewn een enveloppen doos doen..

en later dn helft helft verdelen onder beiden moeders.. waarom doet niemand dat he?
GATVERDAMME waar ik een hekel aan heb is een evenloppendoos

19-11-2011, 16:17



Citaat door lentevrouwtje:
omdat er geen bizniz bestaat onder envelppen.
ik zie mijn moeder haar helft nemen en mijn schoonmoeder haar helft. staat zo vies alsof ze erop stonden te wachten
hallo yek jou familie geeft toch geld aan JOU moeder en de familie van je man aan jou schoonmoeder? dus ik zie het probleem niet!

19-11-2011, 16:20

Citaat door pureglossy:
hallo yek jou familie geeft toch geld aan JOU moeder en de familie van je man aan jou schoonmoeder? dus ik zie het probleem niet!
welk probleem is er dan???

19-11-2011, 16:25

Citaat door f__lachkar020:
Bij ons is het zo dat de moeder van de bruid van haar kant alles neemt en de moeder van de bruidegom alles van haar kant neemt en einde van de avond geven ze alles aan de bruid en bruidegom.

Ik vind het best een vreemd verhaal wat jij zegt. Dus als mijn moeder naar een geboortefeest van haar vriendin gaat en 50 euro geeft moet ik boven 1500 geven aan haar?
Dat mijn ouders naar andermans feesten gaan kiezen ze toch zelf voor? Op onze geboortefeesten heeft ze ook super veel gekregen dus wrm ook bruidsgeld afpakken.
Dat is echt onbeschoft mn moeder zou daar niet eens aan willen denken. Je steelt zowat van je eigen dochter/zoon. Het geld geven ze voor ons niet voor de moeders!

Er zijn genoeg bruidjes die bij het einde met dat geld bijvoorbeeld hun dj gaan afbetalen zou te gek voor worden zijn dat onze moeders het geld zomaar nemen. Echt een een vreemd excuus. Geld is voor de bruid en bruidegom en niet voor de moeders of wie dan ook
zo is dat! je kan inderdaad afbetalen of huis inrichten of weet ik veel cadeaus kopen voor je familie! wel flauw inderdaad dat het soms zo gebeurt :s

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7