Bekijk volle/desktop versie : geen kruistocht in Irak ?



09-11-2004, 12:18
Tank die klaar staat om Falluja aan te vallen:



Amerikaanse soldaten in gebed, vlak voor de aanval op Falluja:




Ik dacht dat godsdienst niks met deze oorlog te maken had

09-11-2004, 12:29


God Bless America

10-11-2004, 08:35
Waarom dacht je dat God er niets mee te maken had doccie? Die oorlog word waarschijnlijk in naam van God gevoerd, eh ik bedoel God's naam word misbruikt om wanstaltige slachtingen goed te praten

10-11-2004, 10:02

Citaat door Doc255:
Tank die klaar staat om Falluja aan te vallen:
Dit zegt genoeg..

10-11-2004, 10:16



Citaat:
Als niet-Moslims het niet vanzelfsprekend vinden dat wij een dergelijke daad afkeuren dan betekent dat dat wij ons al bevinden in een vergaande fase van de ontmenselijking van onze gemeenschap. Het zaad van racisme heeft dan stevig wortel geschoten in het denken
Vind ik mooi gezegd, zei die Nabil van de AEL ook niet zoiets toen iemand aan hem vroeg of hij er nou eens afstand van wilde nemen omdat dat wel zou helpen?

10-11-2004, 10:19
de nazi's van deze tijd Amerika en haar achterban.

10-11-2004, 11:13

Citaat door KohiNoor:
Waarom dacht je dat God er niets mee te maken had doccie? Die oorlog word waarschijnlijk in naam van God gevoerd, eh ik bedoel God's naam word misbruikt om wanstaltige slachtingen goed te praten
dat was sarcastisch bedoeld, voor de mensen die riepen dat godsdienst er niks mee te maken had

10-11-2004, 11:39
Honderden britse soldaten staan te bidden voordat ze oprukken naar baghdad, vorige week:


PS: Inmiddels zijn al 5 van die soldaten gedood en 20 ernstig gewond, binnen 4 dagen

10-11-2004, 11:42
Doe niet zo debiel. Die mensen zelf zijn religieus en krijgen de mogelijkheid te bidden. Alsof iedere tank een kruis aan de loop heeft hangen of het teken van het vaticaan ipv de amerikaanse vlag op de zijkant heeft zitten.

10-11-2004, 11:48

Citaat door peterc:
Doe niet zo debiel. Die mensen zelf zijn religieus en krijgen de mogelijkheid te bidden. Alsof iedere tank een kruis aan de loop heeft hangen of het teken van het vaticaan ipv de amerikaanse vlag op de zijkant heeft zitten.
doe jij maar niet zo debiel. Het gaat niet om kleine groepjes, maar om massale gebedsdiensten.
Het amerikaanse en britse leger is doordrenkt van godsdienstigheid.

10-11-2004, 11:52

Citaat door Doc255:
doe jij maar niet zo debiel. Het gaat niet om kleine groepjes, maar om massale gebedsdiensten.
Het amerikaanse en britse leger is doordrenkt van godsdienstigheid.
Over het algemeen gaan gelovigen in westerse landen niet het leger in om te vechten voor God. Irak = zakelijk/ politiek belang, geen kruistocht.

10-11-2004, 11:56

Citaat door peterc:
Over het algemeen gaan gelovigen in westerse landen niet het leger in om te vechten voor God. Irak = zakelijk/ politiek belang, geen kruistocht.
ik zou zeggen: vraag maar aan de amerikkaanse soldaten in irak, en kijk ook naar de foto's

10-11-2004, 12:50



Citaat door Doc255:
dat was sarcastisch bedoeld, voor de mensen die riepen dat godsdienst er niks mee te maken had
Oh ok

10-11-2004, 13:43

Citaat door pistados:
Neen hoor, dit zegt niet genoeg.
Omdat iemand een kruis bevestigd aan een tank wil dat niet zeggen dat dit een godsdienstoorlog zou zijn, in de verste verte niet.
Maar[/I][I] het geeft wel aan dat er overal godsdiensfanaten zijn die in naam van God anderen willen doden.
Een ietsie pietsie tegenstrijdig misschien?!

11-11-2004, 00:21
op de site van CNN:


U.S. Marines attend a prayer service at their base outside Falluja.