Bekijk volle/desktop versie : wie weet of mijn wassing na het overgeven nog geldig is!!!



15-11-2011, 18:43
ik moet zo ischa bidden,,maar na continu overgeven(niet zwanger) weet ik niet
of mij wassing nog geldig is, ben al iets van 4keer de wassing gaan verrichten vandaag

15-11-2011, 19:28


Wat ik gehoord heb is dat als het meer dan een mond vol (overgeef) is dat je dan je wassing opnieuw moet doen. Ik zelf doe altijd me wassing opnieuw ook als het maar een beetje is wat naar boven komt. Beter het zekere voor het onzekere

15-11-2011, 19:29
nee niet geldig meer, heb het van jongs af aan meegkregen en las het ook op een islamitiche site, allah oe3allem.

15-11-2011, 19:32
Hadiets:


‘Amr ibn Sjoe ‘aib verhaalt van zijn vader, die van zijn grootvader had vernomen, dat de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) zei: “Als iemand de onderdelen van de Woedhoe meer dan driemaal verricht, dan is dat fout en overschrijdt hij de grenzen en is hij ongehoorzaam.” (An-Nasaa’i, Ibn Maadjah)


Handelingen die de Woedhoe ongeldig maken

1. De Woedhoe wordt ongeldig door: ontlasting, urine, sperma, winden laten en overgeven.
2. Na een diepe slaap (liggend)
3. Bewusteloosheid
4. Bij het aanraken van geslachtsdelen met de blote hand
5. Bij godslastering
6. Door het (met lust) aanraken van een vrouw

Tajammoem (droge wassing)

In omstandigheden waarbij geen water aanwezig is, of alleen genoeg om van te drinken, of wanneer water de gezondheid aantast, kun je een droge wassing, ‘tajammoem’, nemen.
De wijze van de tajammoem wordt in de Qoer-aan en hadiets genoemd:

“...en jullie vinden geen water, reinig je dan met schone aarde en wrijf jullie gezichten en jullie handen. Allah wil het jullie niet moeilijk maken, maar Hij wil jullie reinigen en Zijn gunsten voor jullie voltooien en opdat jullie dankbaar mogen zijn.."
(Qoer-aan Al-Maa-idah: 6)

15-11-2011, 19:34


Dit is de link van de site waar je veel informatie vind over het gebed enz,


http://http://home.xxxxxx.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1156: de-woedhoe-de-wassing-voor-het-gebed-&catid=132:het-islamitisch-gebed