Bekijk volle/desktop versie : Hoe moet ik als vrouw zijnde na .....



09-01-2003, 09:27
Salaam ou aleykoum,

hoe moet ik nadat ik gemenstrueerd ben geweest ghusl doen?

kan iemand mij dat zeggen, ik hoorde ook zoiets dat ik musk moest gebruiken of zo.

Ik wil graag alleen antwoorden onderbouwd met hadieths. Want antwoorden zonder hadieths heb ik al.

wa salaam

09-01-2003, 14:11


Salaamoen 'alaikom een week geleden dacht ik ik weet het zo niet zeker had van onze ogtie Oem Taqwa. Allaho A'laam

09-01-2003, 15:03
moet het niet met een watje en musk afgeveegd worden.


Of heb ik het mis?

09-01-2003, 15:27
Bismillah-i-Raghmaan-i-Raghim


As-salaam u'aleikum waragmatAllah,

Jouw vraag sloeg niet op de wijze waarop ghoesl moet worden verricht, maar op de mogelijke procedure die daarna volgt.... Allah oe Alem.
Ik heb een hadith gevonden waaruit blijkt dat de ghoesl (in de hadith geinterpreteerd als BAD) wordt vereist na de menstruatie, maar over musk en dergelijke is me niets opgevallen, subhanAllah.

Door Aishah (r.a) wordt vermeld dat Fatima bint Aboe Hoebaish bloedingen had tussen haar menstruatie periodes in, dus ze vroeg Rasoel hierover. Hij antwoordde: "Het bloeden komt van een bloedvat en niet van de menstruatie. Dus geef het gebed op wanneer de (echte) menstruatie begint, en wanneer het eindigt, neem een bad en begin (weer) met bidden." (Sahih Boekhari)

Ik denk dat musk en dergelijke geen onderdeel vormen van de bad, die hierboven wordt bedoeld.... als je namelijk nagaat wat men onder 'ghoesl' verstaat, dan komt dat er helemaal niet in voor.

... en Allah SwT weet het het best!

09-01-2003, 22:26


Salaam ou aleykoum,

ik zou graag de uitgebreide manier van ghoesl willen. van begin tot het einde. uiteraard voor een vrouw dan na haar menstruatie.

Ik kan geen arabisch lezen dus graag op zijn nederlands.

09-01-2003, 23:14
ahgie mustapha had jij daar vorige keer geen uitleg over gegeven in het engels, allahu3allem.....

09-01-2003, 23:19

Citaat:
Origineel gepost door Mustapha AA
dat wqas over al medhio en el wadhio

als ik morgen in een goeie bui ben vertaal ik wel de hadith van gusl
salaam
insha allah ben je zeker zoals gewoonlijk

09-01-2003, 23:35
Al Ghoesl
x Men begint door “Bismillah” te zeggen met de intentie om de grote wassing uit te voeren.
x Driemaal handen wassen tot de polsen.
x Vervolgens de intieme delen wassen
x De kleine wassing verrichten, (men kan zijn voeten wassen of dit tot het eind uitstellen).
x Met vochtige handen wrijft men over de hoofdhuid, voor een vrouw is het voldoende om driemaal water te gieten over haar haren te wrijven zonder haar vlechten los te maken. (De imam Tiermidie levert over dat Oem Salama aan de profeet (vzmh) vroeg:“Ik vlecht mijn haar, hoe moet ik mijn grote wassing verrichten, moet ik mijn vlechten losmaken?” “Nee,” antwoordde de profeet (vzmh), “ het is voldoende om er driemaal water overheen te gieten.” )
x Vervolgens wast men driemaal zijn hoofd en oren, iedere keer met een handje vol water. Dan giet men water over de rechterkant en men wast die van boven naar beneden,
Dan de linkerkant. Men moet letten op de verborgen delen van het lichaam, zoals de navel, oksels, de onderkant van de knieën en anderen.

“Als de profeet (vzmh) zijn grote wassing verrichtte,” zei Aisha, “dan begon hij (vzmh) zijn edele handen te wassen alvorens ze in het water te steken, vervolgens waste hij (vzmh) zijn intieme delen, deed de kleine wassing als voor het gebed, bevochtigde zijn haren, wast zijn hoofd driemaal en goot vervolgens water over zijn gehele lichaam.” (Tiermidie

09-01-2003, 23:55
En oh ja!

Na de wassing droog je je af en bedek je je lichaam en zeg je met je gezicht richting qibla: "Allahoema zj'alnie minna tawaabina wa zj'alnie minna el-motataherinna.