Bekijk volle/desktop versie : >> De 'Eten na Werktijd' Topic<<



Pagina's : [1] 2 3 4 5

14-11-2011, 09:09
Lady's..

Na werktijd kom je thuis en moet je nog voor het eten zorgen.. Alleen ik ben vaak inspiratieloos...
Zullen we hier vertellen wat je gaat klaarmaken en hoe..?
Er was zo'n topic, maar daar stond niet altijd het recept bij..

(Met fotos is het beste, alhoewel ik zelf geen fotos kan maken, want mn toestel is kapot:traan1

Wie doet er mee??

14-11-2011, 09:36


Ik ga swa en kotlet met aardappelen en groente klaarmaken vanavond.. (ben die swa en kotlet zat, maar mijn man wil het graag)

Kotlet en Swa kruiden met
- safraan,
- zout,
- ras el hanoet,
- paprikapoeder.
- Ui in blokjes,
- kosbar erbij
- olie
Laten intrekken..

Aardappelen en groente stomen..

Groenten bestaat uit:
- wortels,
- sperziebonen,
- broccolie,
- bloemkool

Serveren met zout en peper en witte olie..
En salade erbij

14-11-2011, 10:01

Citaat door Fashiondesigner:
.
thankszz..

Wat ga jij klaarmaken?

14-11-2011, 13:05
Kom op

15-11-2011, 08:06


Ben ik de enige die na werktijd nog moet koken

15-11-2011, 09:56

Citaat door ikkeeeee:
Ben ik de enige die na werktijd nog moet koken
nope, ik moet het ook bijna altijd zelf doen. Ik krijg ook weleens wat mee van me ma hahah.

Voor vanavond hebben we nog heel veel pasta over van gisteren. Ik doe een stokbrood kruidenboter in de oven en een salade erbij en klaar. Heerlijk vanavond dus makkelijk!

15-11-2011, 10:41
Ik kom van school en maak voor me moeder
Zelfgemaakte Yemenitsche brood met Lekkere Honing...
Ik maak deze brood elke dag 4 uur smorgens en 8 uur savonds...

15-11-2011, 11:09
Maken jullie geen week planning ?

ik maak sinds ik weer werk, een 2 weekse planning, doe iedere vrijdag/zaterdag de boodschappen voor 1 week.
begin een avond van de voren met de voorbereiding van het gerecht ( indien mogelijk)

maandag aten we paksoi stamp. ( heb zondag de paksoi dun gesneden, paprikas geroosterd en gesneden de aardappels gesneden en in een pan met water gezet, het gehakt gekruid.)
dinsdag ( vandaag dus) lasagna, heb gisteren alles voorbereidt en de saus gemaakt, hoef straks alleen maar alles in de ovenschotel te scheppen in de oven te zetten en salade te maken.

woensdag ( werk ik niet) marmitta van vlees met aadappels en erwtjes

donderdag ( werk ik niet) visballetjes tagine met chamilla van aubergine en paprikas.

vrijdag ( werk ik wel) bissara ( die heb ik nog in de vriezer liggen ) met salade en brood.

15-11-2011, 13:07
Salaam meid,

Heb je het recept voor het gerecht van donderdag? Klinkt goed.. Kan wel wat variatie gebruiken in mijn koezina..

15-11-2011, 13:09

Citaat door roumaisa:
nope, ik moet het ook bijna altijd zelf doen. Ik krijg ook weleens wat mee van me ma hahah.

Voor vanavond hebben we nog heel veel pasta over van gisteren. Ik doe een stokbrood kruidenboter in de oven en een salade erbij en klaar. Heerlijk vanavond dus makkelijk!
ahh hmdll... hahaha ik begon mezelf al zielig te vinden..

Ik heb voor vanavond kipstukjes eruit gehaald, wil ze in tagine klaarmaken.. Heb dat hier laatst gezien.. Maar weet niet meer waar! Heeft iemand dat recept voor me?

15-11-2011, 13:10

Citaat door DuniaTje:
Ik kom van school en maak voor me moeder
Zelfgemaakte Yemenitsche brood met Lekkere Honing...
Ik maak deze brood elke dag 4 uur smorgens en 8 uur savonds...


Citaat door DuniaTje:
Ik kom van school en maak voor me moeder
Zelfgemaakte Yemenitsche brood met Lekkere Honing...
Ik maak deze brood elke dag 4 uur smorgens en 8 uur savonds...
dubbel hhihi

Wat lief van jou.. Wat is dat?

15-11-2011, 13:11

Citaat door Sabina20:
Maken jullie geen week planning ?

ik maak sinds ik weer werk, een 2 weekse planning, doe iedere vrijdag/zaterdag de boodschappen voor 1 week.
begin een avond van de voren met de voorbereiding van het gerecht ( indien mogelijk)

maandag aten we paksoi stamp. ( heb zondag de paksoi dun gesneden, paprikas geroosterd en gesneden de aardappels gesneden en in een pan met water gezet, het gehakt gekruid.)
dinsdag ( vandaag dus) lasagna, heb gisteren alles voorbereidt en de saus gemaakt, hoef straks alleen maar alles in de ovenschotel te scheppen in de oven te zetten en salade te maken.

woensdag ( werk ik niet) marmitta van vlees met aadappels en erwtjes

donderdag ( werk ik niet) visballetjes tagine met chamilla van aubergine en paprikas.

vrijdag ( werk ik wel) bissara ( die heb ik nog in de vriezer liggen ) met salade en brood.


Citaat door Vintago:
Salaam meid,

Heb je het recept voor het gerecht van donderdag? Klinkt goed.. Kan wel wat variatie gebruiken in mijn koezina..
Nee ik maak geen weekplanning..! Mijn man wil gewoon hetgene eten waar hij die dag trek in heeft.. Dus zou er toch niet van komen, zo'n planning.. Wel handig!:goed:

Jaa deel eens je recepten, meid

15-11-2011, 13:33



Citaat door Vintago:
Salaam meid,

Heb je het recept voor het gerecht van donderdag? Klinkt goed.. Kan wel wat variatie gebruiken in mijn koezina..
2 visfilet, paar takjes koriander, 1 teentje knoflook dit maal je tot gehakt, dan voeg je een paar eetlepels paneermeel toe.
dan de kruiden, zout, peper, zafraan, beetje paprika poeder, ras el hanout etc wat je zelf lekker vind,
klein beetje olie. dit tot gehaktballetjes vormen.

tagine op het vuur zetten, beetje olijfolie en zonnebloem olie toevoegen, 1 ui fijngesneden roerbakken met een uitgeperst teentje knoflook, dan voeg hier 2 ontvelde tomaten toe ( zonder zaadjes) in stukjes, dit laat je pruttelen tot dat de tomaten gaar zijn, voeg wat zout, zafraan, parprikapoeder toe. en wat koriander dan doen je de gehakt balletjes erbij en de deksel er zodat deze kunnen gaar stomen op een heel laag vuurtje.

1 paprika en 2 aubergines roosteren tot het velletje zwart ik, ontvellen in stukjes, dan ik een koekenpan bakken met wat olie, knoflook en koiander,
als de tagine klaar is schep ik deze charmilla op de tagine en eten maar.

15-11-2011, 13:41

Citaat door Sabina20:
2 visfilet, paar takjes koriander, 1 teentje knoflook dit maal je tot gehakt, dan voeg je een paar eetlepels paneermeel toe.
dan de kruiden, zout, peper, zafraan, beetje paprika poeder, ras el hanout etc wat je zelf lekker vind,
klein beetje olie. dit tot gehaktballetjes vormen.

tagine op het vuur zetten, beetje olijfolie en zonnebloem olie toevoegen, 1 ui fijngesneden roerbakken met een uitgeperst teentje knoflook, dan voeg hier 2 ontvelde tomaten toe ( zonder zaadjes) in stukjes, dit laat je pruttelen tot dat de tomaten gaar zijn, voeg wat zout, zafraan, parprikapoeder toe. en wat koriander dan doen je de gehakt balletjes erbij en de deksel er zodat deze kunnen gaar stomen op een heel laag vuurtje.

1 paprika en 2 aubergines roosteren tot het velletje zwart ik, ontvellen in stukjes, dan ik een koekenpan bakken met wat olie, knoflook en koiander,
als de tagine klaar is schep ik deze charmilla op de tagine en eten maar.
hmm lekker, ga het zeker proberen...

15-11-2011, 14:38
Rijst met gehakt op zn Vintagoos


Gehakt groffe stukken rullen
Bami groenten ROERBAKKEN
Nasi kruiden (zakje van de aldi) toevoegen met een beetje water
Flinke schuit chili saus
Boullion blokje
Peper naar smaak

Meergranen rijst van c1000 (1 pakje voor 2 borden)
Ondertussen natuurlijk de rijst met een boullion koken

En besaha!!

Trust me binnen een half uurtje zit je aan tafel..

Pagina's : [1] 2 3 4 5